صید قزل‌آلا در بسیاری از مناطق اطراف تورنتو
ابراهیم جهانگیری

در کانادا سالانه میلیون‌ها انسان از زن ومرد، از کودک و بزرگسال، ساعت‌های فراغت خودرا در کنار رودخانه و دریاچه‌های این کشور برای ماهیگیری سپری می‌کنند. اما نه فقط برای ماهیگیری‌، ماهیگیری قدرتمند‌ترین انگیزه‌ برای در طبیعت بودن است. ماهیگیری بهانه‌ای است قدرتمند که یاران خود را در عمق زیباترین نقاط کره زمین جای می‌دهد‌. شاید با شنیدن ماهیگیری خیلی‌ها به این فکر کنند که ماهیگیری باید چه باشد که چنین خیل عظیمی از مردم را به خود مشغول کرده است؟
ماهیگیری در کانادا آنقدر متنوع و زیباست که به حقیقت یکی از شلوغ‌ترین کانال‌های تفریحی را به خود اختصاص داده است، با شروع فصل بهار صید قزل‌آلا در بسیاری از مناطق اطراف تورنتو تا آبشارنیاگارا آغاز خواهد شد، قزل‌آلا یکی از جنگنده‌ترین و یکی از باهوش‌ترین ماهی‌ها است. لذا باید به طریق خاص و با چوب‌های مخصوص ماهیگیری‌، موتور و سیم و لاین مخصوص برای صید این نوع ماهی برنامه‌ریزی کرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
نباید از یاد برد که قبل از شروع هر نوع ماهیگیری باید از طریق آنلاین https://www.ontario.ca/page/fishing  یا با مراجعه به فروشگاه‌های وسایل ماهیگیری، یا Canadian tire, اقدام به دریافت مجوز ماهیگیری کرد، بدون مجوز از نظر قانون دچار خلاف شده‌اید و درصورت برخورد پلیس مطمئنا جریمه خواهید شد.
در کانادا با توجه به فصول متفاوت کلا ٢ نوع ماهییگیری رایج هست که چنانکه در بالا ذکر گردید یکی از آنها از اول بهار شروع شده و تا پاییز و تا قبل از یخ زدن دریاچه و رودخانه‌ها ادامه خواهد یافت و دیگری ماهیگیری روی یخ می‌باشد (Ice Fishing)، که هرکدام از آنها زیبایی و سرگرمی مخصوخ  به خود را دارا ست.  از فصل بهار به بعد در فاصله کمی از تورنتو می‌توان چندین نوع ماهی را صید کرد از جمله، قزل‌آلا، باس، پایک، والای، سالمون، کراپی، کت فیش، پیرچ، سان فیش، بلو‌گیل، ......! در همه این موارد شما می‌توانید از کنار دریاچه یا رودخانه یعنی از ساحل ماهیگیری کرده و ساعات بسیار خوبی را در کنار طبیعت بسیار زیبا سپری کنید، صندلی‌ها را گذاشته و با خانواده یا با دوستان در کنار هم و در حالت پیک نیک وBBQ   از ماهیگیری نیز لذت ببرید، مهمترین نکته در ماهگیری را باید همیشه به خاطر سپرد و آن قطعا خود ماهی نیست، بلکه ماهی علت و بهانه‌ای خواهد بود که شما را به دامان طبیعت وحشی و زیبا خواهد کشاند. این مختصر از ماهیگیری در کانادا را تنها به عنوان آشنا شدن با این ورزش سالم نگاه کنید. در قسمت بعدی با شما در مورد ماهیگیری روی یخ یا Ice Fishing بیشتر صحبت خواهیم کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای هرگونه اطلاعات در مورد ماهیگیری و تهیه لوازم و جاهای مناسب برای ماهیگیری و کمپینگ می‌توانید با من تماس بگیرید

www.sibsport.ca

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 28, 2018 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به