مشکل خانواده‌های چنین بیمارانی تنها فراموشی آنها نیست نگهداری و مراقبت از این بیماران بسیار سخت است و به وقت و نیروی زیادی احتیاج دارد.
روزهای زندگی پراز خاطره‌اند. خاطره‌هایی که شاید در ذهن ما با خطوطی کج و معوج باقی بمانند و بایگانی شوند. خیلی از ماها ناتوانی را بسیار دور از خود می‌بینیم و فکر می‌کنیم سال‌های زیادی با آن فاصله داریم. اما این واضح است که هر لحظه ممکن است این یکنواختی حساب شده از دید ما‌، با تلنگری از هم بپاشد.
آلویس آلزایمر، روانپزشک آلمانی پس از سال‌ها تحقیق توانست تعریفی علمی از این بیماری ارایه کند. این بیماری برای قدردانی از یک عمر تحقیق آلویس آلزایمر، آلزایمر نامیده شده است. 21 سپتامبرروز جهانی آلزایمر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
روزی که به جهانیان یادآوری می‌کندتا افراد فراموشکار را از یاد نبرند. متاسفانه علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست، اما در این بیماری تغییرات متعددی در مغز بیمار رخ می‌دهد که باعث کوچک شدن مغز و از بین رفتن سلول‌های مغزی می‌شود و به جای آنها لکه‌های مختلف با اشکال خاصی به نام پلاک‌های پیری می‌نشیند. این بیماری اشکالات مختلفی را برای فرد به دنبال دارد. حالات فرد مبتلا به سرعت تغییر می‌کند و بی‌هیچ توجیه و دلیلی‌، آرامش به اشک و خشم تبدیل می‌شود و فرد مبتلا با سوظن و بدگمانی به اطرافیان خود می‌نگرد.
در بیماری آلزایمر ترشح برخی مواد در مغز بشدت کاهش می‌یابد، اما این مساله همیشه به علت پیر شدن سلول‌ها نیست. سکته مغزی که باعث از دست رفتن بخشی از سلول‌های مغز می‌شود یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی، می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند.
در حدود 24 میلیون نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و در هر 7 ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. برآورد شده تا سال 2040 این رقم به 81 میلیون نفر خواهد رسید. 70 درصد شیوع این بیماری مربوط به كشورهای در حال توسعه و جهان سوم است. از لحاظ آماری، زنان به طور متوسط 5 تا 6 درصد بیش از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. بررسی‌ها نشان داده‌اند در حدود 3 - 2 درصد افراد بالای 65 سال دارای نشانه‌هایی از ابتلا به آلزایمر هستند، اما این میزان در افراد 85 ساله به حدود 25 تا50 درصد می‌رسد.به زبان ساده‌تر، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر پس از سن 65 سالگی هر 5 سال 2 برابر شده و بیماران آلزایمری بالاتر از 85 سال بیشترین میزان افراد مبتلا به آلزایمر را شامل می‌شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سن بالا، سابقه خانوادگی، جنس مونث بودن و سندرم داون، مهم‌ترین عوامل خطرساز برای آلزایمر هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در موارد پیشرفته، بیمار توانایی ارتباط با محیط یا كنترل عملكردهای جسمانی خود را از دست می‌دهد و با پیشرفت بیشتر بیماری، مراحلی از كاهش هوشیاری، كما و به دنبال آن مرگ رخ می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مشکل خانواده‌های چنین بیمارانی تنها فراموشی آنها نیست نگهداری و مراقبت از این بیماران بسیار سخت است و به وقت و نیروی زیادی احتیاج دارد. خانواده باید قادر باشد فشارهای عصبی بر بیمار را تقلیل دهد و در همه مراحل مراقب ضربه‌هایی باشد که بر جسم و عواطف او وارد می‌آید‌. هزینه این بیماران به مراتب مشکلی بزرگتر است به همین سبب بیشتر خانواده‌های بیماران آلزایمری تحت فشار روحی و روانی و اقتصادی هستند. راهکار مناسب ،تهیه بیمه در این خصوص است. بیمه بیماری‌های سخت می‌تواند از 25000 تا 2000.000 دلار پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. مهمترین نکته این است که تا تندرست هستیم باید بیمه فوق را اختیار کنیم‌. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید داشتن بیمه در این خصوص موجب می‌شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه‌های مالی و تعهداتمان در زمان بیماری بر‌آییم‌. پس از اخذ بیمه در این خصوص‌، در صورت تشخیص بیماری فوق توسط پزشک معالج‌، و تایید آن و گزارش به شرکت بیمه، فرد بیمه شده واجد شرایط خواهد بود و بخش خوب این ماجرا این است که در صورت عدم بیماری، امکان اخذ پول‌های پرداختی در بعضی از انواع این بیمه امکان‌پذیر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط چنین بیمه‌ای می‌توانید با من تماس بگیرید.
 
ترجمه و اقتباس:
HealthDay News
www.cover4u.ca
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می‌آوریم که تجربه‌‌های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفا درجهت اطلا‌رسانی می‌باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 19, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به