جیمز ماتیس رئیس ارشد پنتاگون گفت: این حملات یکبار انجام گرفته و تکرار نمی‌گردد زیرا فرانسه که عملیات نظامی مشترک خود با آمریکا و انگلیس را انجام داده است موافق تشدید عمل اینچنینی نیست
ترجمه ایران استار - تحلیل‌گران می‌گویند حملات سه کشور آمریکا، انگلستان و فرانسه در سوریه که بر استفاده بشار اسد رئیس جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی متمرکز شده است‌ تأثیر محدودی بر رویکرد دراز مدت جنگ در دمشق خواهد داشت.
روز شنبه این سه کشور به اهدافی که گفته می‌شد مرتبط با تولید سلاح‌های شیمیایی است حمله کردند‌. این حملات پس از آن انجام گرفت که ادعا شد دولت اسد هفته گذشته برای سرکوب شورشیان در دوما از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آمریکا در سال گذشته در تلاش برای پاسخ به یک حمله، مشکوک به استفاده از سلاح شیمیایی در شهرک شورشی "‌خان شیخون" که به خاطر آن شماری از شهروندان غیرنظامی کشته شدند به همین شیوه پاسخ داد. این نخستین اقدام نظامی مستقیم آمریکا بود که علیه نیروهای اسد در درگیری طولانی مدت این کشور انجام شد.
اگر چه تحلیلگران می‌گویند واشنگتن امیدوار است‌، پاسخ شنبه عامل بازدارنده موثری در استفاده‌ دمشق از سلاح‌های شیمیایی باشد، اما بسیاری از آنها به تاثیرات بلند مدت این عمل امیدی ندارند.
"جاناتان کریستول" عضو موسسه سیاست جهانی در شهر نیویورک به الجزیره گفت: "باید اسد استفاده از سلاح های شیمیایی را متوقف کند، چون می‌داند‌ هر‌گونه استفاده بیشتر از این سلاح‌ها به منجر به حملات بزرگتر و قوی‌تری خواهد شد ولی برای این که این حمله موفقیت‌آمیز باشد باید یک دیپلماسی قوی از آن پشتیبانی کند و من می‌دانم که دیپلماسی کار این دولت {آمریکا} نیست".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

ترامپ می‌گوید‌ که این حمله به طور خاص در مورد تولید، گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده است، و "ترزا می‌" نخست وزیر انگلستان می‌گوید این حمله فقط به خاطر استفاده از سلاح‌های شیمیایی صورت گرفته است‌.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ممکن است بارها گفته شود که حمله موشکی به سوریه به خاطر‌ "تغییر رژیم" است ولی وقتی از ترامپ پرسیده شد آیا اسد رهبر سوریه باقی می‌ماند او پاسخ داد: "حمله به طور خاص در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده و راه حل‌های سیاسی مختلفی‌ برای آینده سوریه وجود دارد، این موضوعی است که ما در کانون‌های سیاسی و دیپلماتیک با همکاران و متحدان بین‌المللی خود دنبال خواهیم کرد."
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
در حالی که ترامپ سخنان سال 2017 خود را در خصوص سوریه مجددا تکرار نموده است ولی تحلیلگران به تفاوت‌های کلیدی بین این 2 سخنرانی اشاره کرده‌اند.
در سال 2017، پنتاگون 59 موشک "کروز" را در ناحیه فرودگاه "شریعت" در استان حمص استفاده نمود  در حالی که روز شنبه ایالات متحده و متحدان آن در یک حمله بیش از 100 موشک را به‌سمت سوریه پرتاب کردند.
به گفته کریستول تفاوت‌های کلیدی بین این دو پاسخ نه تنها در واکنش گسترده‌تر و شدیدتر بود‌ بلکه این حملات از طریق چندین کشور انجام گرفت و اهداف آن خصوصا به تولید سلاح‌های شیمیایی مربوط می‌شد {اگر چه تولیدکنندگان اولیه اینگونه سلاح‌ها کشورهای بزرگ و قدرتمند بودند}.
"جو مکارون" یکی از همکاران در مرکز عرب‌شناسی "واشنگتن دی سی" گفت: "‌اکنون رژیم سوریه دو بار از خط قرمز آمریکا در استفاده از سلاح‌های شیمیایی عبور کرده است، سلاح‌هایی که در عمل برای کشتن افراد به صورت دسته جمعی استفاده می‌شود".
"جیمز ماتیس" رئیس ارشد پنتاگون گفت: "این حملات یکبار انجام گرفته و تکرار نمی‌گردد زیرا فرانسه که عملیات نظامی مشترک خود با آمریکا و انگلیس را انجام داده است موافق تشدید عمل اینچنینی نیست".
از طرف دیگر میزان تاثیرگذاری اینگونه حملات در عمل و جبهه نیز متفاوت است. برای مثال با اینکه آمریکا در حمله سال گذشته‌اش از 59 موشک استفاده کرده بود، گزارش‌ها حاکیست فقط تعداد اندکی از آنها به هدف رسیده‌اند، فقط یک موشک یک هواپیما را مورد اصابت قرار داد و هیچ موشکی به باند فرودگاه (که هدف اصلی حمله بود) برخورد نکرد. در حمله امسال نیز با اینکه 103 موشک پرتاب شده است، گزارش‌ها حاکی‌ست که حدود 70 درصد موشک‌ها به هدف خود نرسیده‌اند. برای مقایسه عملکرد موشک‌های آمریکایی، روسی و ایرانی که در سوریه استفاده شده‌اند، به همراه موشک معروف آلمانی و-2 در شکل مشخص شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

حدود دو هفته پس از این حمله، سرگئی رودسکوی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "ما قطعات موشک‌ها را جمع‌آوری کرده‌ و مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که از ۱۰۵ هدف تنها ۲۲ هدف مورد اصابت موشک قرار گرفته‌اند". وی قطعات باقی مانده از موشک‌های منفجر شده و نیز موشک تام‌هاوک منفجر نشده را در یک ویدیو به نمایش گذاشت و اعلام کرد که این قطعات برای بررسی بیشتر به مسکو تحویل داده شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 18, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به