به گفته منابع فرودگاه در روز سه‌شنبه مشخص شد که این پول‌ها داخل کیسه‌هایی بدون علامت حمل شده‌اند و پس از فرود هواپیما، افرادی از سفارت امارات ادعای مالکیت آنها را داشته‌اند
ترجمه ایران استار - روزنامه‌نگاران سومالیایی گزارش می‌دهند که دولت این کشور یک هواپیما را با میزان نامشخصی پول توقیف کرده است ؛گزارش‌های تایید نشده مبلغ آن را 13 میلیون دلار پول نقد اعلام کرده‌اند.
طبق گفته "محمد معالیمو" دبیر کل اتحادیه روزنامه‌نگاران سومالی، این هواپیما از مبدا امارات متحده عربی بوده و در فرودگاه "موگادیشو" به زمین نشانده شده است.‌
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
از سوی دیگر"‌هارون مورف" خبرنگار صدای آمریکا گزارش داد که به نظر می‌رسد مقصد این هواپیما از امارات متحده عربی، پایتخت سومالی نبوده است. او به نقل  قول از منابع معتبر گفت مقصد نهایی این هواپیما هنوز مشخص نشده است. امارات متحده عربی و سومالی دارای‌ قراردادهای دیپلماتیک و تجاری با هم هستند . شرکت "دی‌پی ورد" امارات در قراردادی با شرکت‌های سومالیایی و اتیوپیایی همکاری می‌کند.
سومالی این مورد را هفته گذشته به سازمان ملل گزارش داد. دولت سومالی اصرار دارد که مجلس نمایندگان این قرار داد را محکوم کنند و یا حتی آن را بی‌اساس و نامناسب اعلام کنند.
سومالی در بحران‌های سیاسی مختلف به سر می‌برد این بحران‌ها عمدتا بین مجلس نمایندگان و دولت می‌باشد. نخست وزیر در پی برکناری سخنگوی مجلس "محمد اوسام جواری" است اما او تن به استعفا نمی‌دهد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

روزنامه‌نگاران محلی در حال حاضر قضیه توقیف هواپیما را به بحران سیاسی متصل می‌کنند. گفته می‌شود که قانونگذاران روز دوشنبه در اعتراض به حوادث اخیر بر علیه سخنگوی مجلس رای خواهند داد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"آدن بیل دوئال" رهبر اکثریت مجلس می‌گوید: "امارات متحده عربی خواهان‌ تضعیف حاکمیت سومالی است. آنچه در سومالی اتفاق افتاده، جنگی است که در آن مزدوران امارات برای تضعیف حاکمیت دولت مشروع به مخالفان آن کمک می‌رسانند. سومالیایی‌ها نباید اجازه دهند که مزدوران خارجی کشورشان را بی‌ثبات کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
به گفته منابع فرودگاه در روز سه‌شنبه مشخص شد که این پول‌ها داخل کیسه‌هایی بدون علامت حمل شده‌اند و پس از فرود هواپیما، افرادی از سفارت امارات ادعای مالکیت آنها را داشته‌اند. خلبان نیز از مقصد نهایی این پرواز اظهار بی‌اطلاعی کرده است. افراد سفارت افزوده‌‌اند که این مبلغ متعلق به سفارت امارات بوده که برای "آموزش نیروهای نظامی و آموزش‌دهندگان تخصیص یافته است". قابل ذکر است که امارات سربازانی را در سودان و سومالی آموزش نظامی می‌دهد و آنها را به یمن برای جنگ گسیل می‌دارد. این آموزش مورد تایید نهادهای کشوری سومالی و یا بین‌المللی نیست، از چگونگی آموزش و تعداد سربازان نیز گزارشی موجود نمی‌باشد.
در روز شنبه 14 اپریل مقامات فرودگاهی از پرواز بازگشت این هواپیما به امارات جلوگیری کردند، آنها اصرار داشتند تا "بسته‌های سنگین" بازرسی شوند. این ماجرا ساعت‌ها بطول انجامید. عربستان و امارات قرارداد اداره امور برخی از شهرهای خودمختار سومالی را شهرداری‌های منطقه برای 30 سال منعقد کرده‌اند. این قرارداد توسط سومالی در سازمان ملل "خلاف قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی" اعلان و ملغی گشته است؛ ریاض و ابوظبی این ادعای سومالی را نمی‌پذیرند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

امارات متحده عربی روز سه‌شنبه بیمارستان "شیخ زاید" که بطور تقریبا رایگان به درمان فقرا (روزی 200 تا 300 نفر) می‌پرداخت را تعطیل کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 11, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به