میزان فروش آپارتمان‌های تازه‌ساز‌ در تورنتو از اوج به زیر افتاده
ترجمه ایران استار -‌ میزان فروش آپارتمان‌های تازه‌ساز‌ در تورنتو از اوج به زیر افتاده، در مقایسه با ماه مارس مشابه سال قبل، 66.5 درصد کاهش داشته، اما قیمت‌ها 40 درصد افزایش یافته است. اطلاعات جدید انجمن ارتباطات ساختمان و زمین نشان می‌دهد که 1649 آپارتمان جدید در تورنتو در ماه مارس فروخته شده‌اند که این میزان در زمان مشابه 4329 عدد بوده است.
به یاد داشته باشید که سال گذشته در این زمان، بازار مسکن تورنتو در اوج دیوانگی خود بود، فروش در ماه مارس 21 درصد پایین‌تر از میانگین بلند مدت آن بود بنابراین این ماهی آرام برای بازار بوده است. اما قیمت‌گذاری به بدی وضعیت فروش نبود. متوسط قیمت فروش آپارتمان در تورنتو در ماه مارس به 742801 دلار رسیده که در مقایسه با سال قبل 39.7 درصد افزایش داشت. بخشی از افزایش قیمت ناشی از این واقعیت است که مساحت آپارتمان‌های بزرگ از 800‌ فیت مربع‌ در سال گذشته به 900 فیت مربع در امسال افزایش پیدا کرده و دلیل دیگر افزایش قیمت هر فوت مربع ساختمان است که از 666 دلار به 825 دلار افزایش یافته.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
اما سوال اینجاست: چگونه امکان دارد میزان فروش کم شده باشد ولی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده باشند؟
به طور کلی، به لطف قوانین جدید وام، عرضه مسکن در تورنتو‌ مانند دیگر شهرهای فوق‌العاده گران قیمت (مثل ونکوور) کم شده است. "گرگوری کلوپ" اقتصاددان ارشد انجمن املاک کانادا، در گزارشی در اوائل ماه ژانویه گفت:‌ "تغییرات اخیر در مقررات وام مسکن موجب افزایش تقاضا برای خانه‌های ارزان قیمت شده است، در حالی خریداران واجد شرایط برای خانه‌های با قیمت بالا کاهش یافته‌اند."
 با توجه به عرضه محدود خانه‌های ارزان قیمت قیمت فروش آنها افزایش پیدا می‌کند‌‌ این در حالی است که تامین وام مسکن برای خانه‌های با قیمت بالا از دسترس بسیاری از افراد مشتاق خارج می‌شود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"دیوید ویلکس" رییس و مدیر عامل شرکت "بیلد" سازنده بخشی از املاک و مستغلات در تورنتو، اظهار می‌دارد: "محدودیت‌های توسعه باعث می‌شود عرضه کمتری صورت بگیرد، اگر ما بخواهیم‌ مسکن بیشتری‌ در اختیار مردم قرار دهیم باید به مساله عرضه مسکن توجه بیشتری کنیم... برای اینکه این اتفاق بیافتد، همه ما باید با هم کار کنیم تا موانع برای توسعه را از بین ببریم، محدودیت‌های دولتی کنار گذاشته شود تا عرضه واقعا افزایش یابد".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما آیا واقعا کمبود عرضه، افزایش 40 درصدی قیمت را توجیه می‌کند؟ شکی نیست که به دلیل این قوانین، ساخت خانه‌های مستقل در بزرگشهر تورنتو برای سال‌ها کاهش می‌یابد، اما برعکس عرضه آپارتمان‌ها در واقع در حال افزایش است. به لطف آن، در ماه مارس 12457 واحد مسکونی جدید برای فروش در بزرگشهر تورنتو وجود داشت که 22.7 درصد بیشتر از ماه مشابه در سال قبل بوده است. با این حال به لطف ساخت و ساز از 2 سال پیش تاکنون بیش از 20000 هزار واحد آپارتمانی به بازار اضافه شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بنابراین ممکن است پاسخ این سوال به طور کامل در عرضه مسکن‌ نباشد؛ ممکن است که برخی از خریداران هنوز متوجه بازار کنونی مسکن نشده‌اند و در سایه تبلیغات کاذب حاضر به پرداخت پول بیشتر برای خرید آپارتمان هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 2, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به