کولر گازی اسپلیت دارای دو مدل کولر گازی اسپلیت تک انشعابی و کولر گازی اسپلیت چند انشعابی می‌باشد.
اسپلیت یونیت
اسپلیت یونیت امروزه یکی از متداول‌ترین سیستم‌های سرمایش و گرمایش در جهان و بخصوص در آمریکا محسوب می‌شود. این سیستم برای آپارتمان‌های مسکونی، اداری‌، برج‌، ویلا، مراکز درمانی و تجاری فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سایت‌های کامپیوتری، اتاق‌های فرمان و … می‌باشد. با توجه به مشکلات مربوط به نگهداری سیستم‌های مرکزی و عدم کارایی سیستم‌های تبخیری، ایرواشر و کولر آبی‌، لزوم بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی و همچنین صرفه جویی در مصرف برق، دستگاه‌های اسپلیت یونیت بهترین انتخاب جهت رهایی از مشکلات و دستیابی به سرمایش و گرمایش مطبوع و مستقل می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انواع دستگاههای اسپلیت
  1. اسپلیت یونیت بدون کانال  (Ductless Split)
  2. اسپلیت یونیت کانالی  (Duct Split)

 

نحوه عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش دستگاه‌های اسپلیت یونیت کانالی

 
اسپلیت یونیت از دو قسمت مجزا به نام هواساز و "کندانسینگ" یونیت تشکیل شده که توسط دو لوله مسی یا پلاستیکی به یکدیگر متصل شده که سرمایش و گرمایش مورد نیاز را از طریق گاز مُبَرد(خنک کننده) و کمپرسور تامین می‌کند. لازم به ذکر است که نوع کمپرسور این دستگاه‌ها از نوع "اسکرال" می‌باشد. پس از مکش هوای داخل واحد و فیلتراسیون توسط دستگاه مذکور، عمل سرمایش یا گرمایش روی هوای ورودی صورت پذیرفته و هوای سرد و گرم نهایی از طریق یک کانال افقی(مشابه کانال کولر) و البته در ابعاد کوچکتر‌ به فضاها منتقل می‌گردد. قابل توجه است که کلیه کانال‌ها فقط در سقف کاذب آپارتمان خواهد بود و دریچه‌های تعیین شده برای خروجی‌های مد نظر بنا به میزان هوای مورد نیاز طراحی و اندازه‌گیری خواهد شد‌. سادگی نصب هواساز در هر فضای بسته و کوچکی مانند کمد، زیر سقف و زیر شیروانی، به شکل افقی و عمودی از خصوصیات منحصر به فرد این مجموعه می‌باشد. تولید حرارت در این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌هایی که با آب داغ، گرما تولید می‌کنند مزیت‌های زیادی دارد. به طورمثال احتیاج به لوله کشی پراکنده در سطح ساختمان و در کف نیست‌. لوله‌کشی منحصربه یک رایزر برای تغذیه کویل هواساز می‌باشد.

 

کندانسور:

کندانسور قسمت خارجی سیستم است که در فضای باز مانند بام، بالکن، حیاط، پارکینگ و … نصب می‌گردد و با هر شرایط جوی سازگار بوده و نیاز به محافظت در مقابل برف و باران را ندارد وتوسط لوله‌های مسی و یا پلاستیکی و یک سیم رابط به اوپراتور متصل می‌گردد و به آن یونیت خارجی‌ یا ( Outdoor unit ) می‌گویند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

وظیفه کندانسور خنک کردن گاز مبرد‌ است. هر کندانسور شامل کمپرسور، فن‌، لوله‌های مسی و فین‌های آلومنیومی و یا مسی با طراحی منحصر به فرد "مولتی پلی‌وی" می‌باشدکه دارای بالاترین تکنولوژی ساخت هستند. به همین جهت دارای مصرف برق کم‌ و تولید صدا اندک می‌باشند به منظور بالا بردن راندمان، آخرین تکنولوژی ساخت کویل که فین دندانه‌دار آلومنیومی و لوله مسی شیار‌دار است در آن به کار رفته. دارای فیلتر "درایر" خازن‌، تایمر تاخیری ،کنترل فشار بالا‌ و همچنین دارای سیستم‌های محافظتی در درجه حرارت بالا می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 

هواساز:

قسمتی از سیستم که داخل واحد یا مکانی مرتبط با واحد نصب می‌گردد که به آن یونیت داخلی (In door unit) می‌گویند. هواساز‌ها به کانال توزیع هوا متصل می‌باشد و شامل کویل اپراتور و فن می‌شوند و همانند سایر سیستم‌های تهویه به شکل سیکل بسته‌، هوا را از یک طرف جمع و پس از فیلتر کردن گرم(سرد) نموده و به داخل کانال‌ها هدایت می‌نماید.

 

اسپیلیت دیواری و یا بدون کانال

کولر گازی اسپلیت خانگی از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع تراکمی بوده و با سیکل تبرید کار می‌کند و در آن فقط قسمت اواپراتور در داخل منزل نصب می‌شود و سایر قسمت‌ها از جمله کمپرسور در محفظه‌ای مجزا به نام یونیت خارجی قرار دارند که برای ارتباط دو واحد به یکدیگر از لوله‌های مسی و یا پلاستیکی استفاده می‌شود. تنها منبع صدا، فن یونیت داخلی می‌باشد. کولر گازی اسپلیت دارای دو مدل کولر گازی اسپلیت تک انشعابی و کولر گازی اسپلیت چند انشعابی می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 

اصول کار دستگاه‌های تراکمی تبریدی:

تمام سیستم‌های تبرید تراکمی که جهت ایجاد سرما بکار گرفته می‌شوند از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌اند. این چهار قسمت عبارت است از کمپرسور- کندانسور- وسیله انبساطی (شیر انبساط یا لوله موئین) و عملی که در این چهار قسمت انجام می‌شود بدین قرار است کمپرسور وسیله‌ای می‌باشد که فشار گاز را در سیستم بالا می‌برد و این اختلاف فشار بین ورود و خروج گاز کمپرسور باعث حرکت گاز مبرد در داخل سیستم می‌شود. کندانسور وسیله‌ای می‌باشد که گاز خروجی از کمپرسور که دارای دما و فشار بالا می‌باشد به مایع تبدیل می‌کند و دمای آنرا کاهش می‌دهد و وسیله انبساطی بدین صورت عمل می‌کند که مایع مُبَرد(خنک کننده) خروجی از کندانسور را بصورت پودر تبدیل می‌کند و به دلیل شکستن یک مرتبه‌ای فشار همراه با انبساط سریع گاز تبرید حاصل می‌شود، "اواپراتور" وسیله‌ای است که پودر حاصل از وسیله انبساطی را بصورت به گاز تبدیل می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دستگاه‌های اسپلیت اعم از بدون‌ کانال یا با کانال نیاز به نگهداری سالیانه دارند معمولا تعویض و یا شستشوی فیلتر دستگاه توسط مالک قابل انجام است ولی سرویس سالیانه کویل‌های داخلی و خارجی،لوله خروجی آب باید توسط افراد متخصص و با استفاده از مواد شوینده خاص که باعث ایجاد خوردگی در کویل نشوند انجام گیرد. همچنین اندازه‌گیری میزان شارژ دستگاه و چک نمودن مدار الکتریکی و قسمت‌های گرداننده باید در اولویت سرویس‌ها قرار گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 28, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به