این جمجمه پس از سال‌های طولانی بار دیگر به مناسبت سالگرد کشف آن مورد بررسی قرار گرفت
دانشمندان توانسته‌اند چهره بهت‌زده یکی از اجداد انسان که درحدود ۲۸ هزار سال پیش در زمین سکونت داشته را شبیه‌سازی  کنند. صورت این مرد كه به انسان كرومانون یا Cro-Magnon شهرت دارد، پوشیده‌ از غده‌های بزرگ و متورم است كه بزرگترن آنها روی پیشانی‌اش قرار دارد. محققان معتقدند این غده‌ها تومورهایی خوش‌خیم بوده‌اند كه به واسطه نوعی بیماری ژنتیكی به نام نوروفیبروماتوسیس به وجود می‌آید.
اسکلت این مرد 150 سال پیش،‌در سال 1868 میلادی در یك پناهگاه سنگی واقع در جنوب غرب فرانسه كشف شده و به موزه انسان‌شناسی در فرانسه منتقل شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در محل پیشانی و در قسمت راست جمجمۀ این اسکلت که گمان می‌رود به مردی چهل ساله تعلق دارد، ضایعه‌ای حلقه‌ای شکل به اندازۀ 37 در 27 میلیمتر دیده می‌شد. وجود این ضایعه برای محققان موضوعی شگفت‌انگیز محسوب می‌شد اما کسی قادر به توضیح آن نبود.
فرضیه‌های برای توضیح وجود این حفره مطرح شده‌اند از جمله تغییرات احتمالی در استخوان پس از مرگ به دلیل نوع خاک، ابتلای مرد به نرمی استخوان، ابتلا به اکتینومیکوز، ابتلا به هیستوسیتوز سلول لانگرهانس استخوان جمجمه و درنهایت افتادن تدریجی قطره‌های آب در غار روی جمجمه که به مرور زمان باعث ایجاد حفره‌ایی در آن شده است.
این جمجمه پس از سال‌های طولانی بار دیگر به مناسبت سالگرد کشف آن مورد بررسی قرار گرفت تا دلیل ایجاد چنین آسیبی در پیشانی مشخص گردد. سرانجام فیلیپ شارلیه، آسیب شناس و متخصص پزشکی قانونی در فرانسه به همراه تیم پژوهش خود موفق شد چهرۀ مرد را به کمک فناوری‌های نوین پزشکی از جمله اسکن‌های پیشرفته بازسازی کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با بازسازی چهره او مشخص شد که این مرد کرومانون به دلیل یک بیماری ژنتیکی از یک ضایعۀ پوستی رنج می‌برده است. در واقع تمام صورت مرد از غده‌هایی پوشانده شده‌بود که ناشی از نوعی بیماری‌ بودند که تومورهایی در زیر پوست و در مسیر اعصاب محیطی بوجود می‌آورددر فک بالا و پایین و در کانال داخلی گوش چپ این مرد نیز غده‌های مشابهی دیده می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در غار محل کشف این اسکلت، در مجموع 5 اسکلت کشف شده‌است که گمان می‌رود دو اسکلت به کودکان و سه اسكلت به بزرگسالان تعلق دارند و به گفته محققان باوجود ابتلای مرد به این بیماری ناخوشایند، او از جامعه طرد نشده بود و با دیگران در غار زندگی كرده و در كنار آنها دفن شده‌است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, April 4, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به