اگر به طبیعت علاقمندید روی تقویمتان نام مادیرا را بگنجانید شاید توانستید میان کار و دوندگی‌های طولانی، اقلا ده روز خالی کنید و بهشت را روی زمین ببینید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد
از این هفته تصمیم داریم شما را با نقاط زیبای جهان آشنا کنیم تا اگر به سفر فکر می‌کنید، بدانید جاهایی وجود دارد که شاید فکرش را نکرده باشید. اولین جایی که آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم را خودمان تجربه کردیم. نقطه‌ای در جهان که از دیدن زیباییش  نفستان بارها حبس می‌شود و خاطره‌اش هرگز از خاطرتتان نمی‌رود. جزیره مادیرا، یکی از زیباترین نقاط جهان است که سفر به آن را به شما توصیه می‌کنیم. باید بگویم وقتی از آژانس هواپیمایی خواستیم تا بلیط آن را برایمان بگیرد، نمی‌دانست آنجا کجاست، اما ما که در مورد آن خوانده بودیم تصمیمان جدی بود و سرانجام رفتیم.

فونچال در حقیقت تنها شهر جزیره مادیرا به شمار می‌رود که کسب و کار خود را مدیون توریست‌ها و گردشگران بین‌المللی است. منظره‌های زیبای ساحلی و دامنه کوه، هتل‌های مدرن و رستوران‌های معروف شهر هر مسافری را که قصد بازدید از پرتغال را دارد به این شهر هدایت می‌کند. فونچال در بین مردم محلی "باغ شناور خداوند" نامیده می‌شود؛ شهری سرزنده و پویا که برای کسانی که علاقه‌مند در کاوش در طبیعت ناشناخته هستند بسیار جذاب است. دمای هوا در مادیرا به طور کلی پایدار است و به شهر همیشه بهار معروف است.  نکته مهمی که در تمام رستوران‌های شهر رعایت می‌شود تازگی محصولات است؛ خاک جزیره از نظر کشاورزی بسیار غنی است و میوه و سبزیجات تازه در هر گوشه آن به راحتی به عمل می‌آید. از سوی دیگر اقیانوس اطلس مخزن خوبی برای غذاهای دریایی است. اگر اهل غذاهای بین‌المللی مثل ایتالیایی، مدیتران‌های، هندی، ژاپنی یا حتی چینی هستید می‌توانید رستوران‌های معروفی را در فونچال پیدا کنید که غذای محبوب شما را به بهترین نحو پخت می‌کنند. بر اساس موقعیت جغرافیایی‌تان در شهر می‌توانید سراغ رستوران‌های مختلفی بروید. اگر می‌خواهید در یک هتل ارزان قیمت اقامت کنید اما در عین حال از تمام امکانات ساحلی و دریایی استفاده کنید بهترین گزینه هتل گلدن رزیدنس است. در این هتل شما دید پانورامایی از ساحل پرایا فورموسا؛ بزرگترین ساحل سنگی مادیرا دارید و می‌توانید از امکانات استخر روباز، مرکز سلامت و اتاق‌های مدرن با بالکن‌های خصوصی بهره‌مند شوید. تمام اتاق‌ها مجهز به دستگاه تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت و کتری است. رستوران گلدن فلیورس با غذاهای خوشمزه محلی و بین‌المللی و سبزیجات تازه که در باغ سرسبز هتل کاشته شده از شما پذیرایی خواهد کرد. برای اقامت در این هتل 4 ستاره باید شبی 60 دلار بپردازید.

یکی از بهترین تجربه‌ها دراین جزیره سورتمه‌سواری است که یکی از رسم‌های قدیمی فونچال است و برای توریستها جذابیت دارد. از کلیسای بانوی مای‌مونت که بیرون بیایید می‌توانید 10 دقیقه سوار سورتمه شوید و کمی هیجان را هم وارد سفرتان کنید. سورتمه‌ها کابین‌های چوبی‌ و کف لاستیکی ضخیم دارند که غالبا توسط دو مرد با لباس‌های سفید هدایت می‌شوند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

ماشین کابلی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های فونچال است به طوری که هر گردشگری باید حتی یکبار هم که شده سوار بر این وسیله کل شهر را بگردد. مسافران در عرض 15 دقیقه مرکز مادیرا و تپه‌های اطراف آن را می‌گردند. اگر سراغ کابین‌های ویژه بروید دید 360 درجه‌ای به شهر خواهید داشت و چشم‌انداز کوه، سوسوی آبی رنگ اقیانوس و طبیعت بکر را در کنار هم خواهید دید. در بالاترین ارتفاع ماشین کابلی 560 متر از سطح دریا فاصله دارد. ماشین کابلی در اکثر نقاط دیدنی شهر ایستگاه دارد. بنابراین شما می‌توانید از این وسیله برای گردش در شهر هم استفاده کنید.

اگر علاقمند به سواری در جاده‌های طولانی روی کوه هستید در حالی که یک سمت آن به دریاست، ‌مادیرا همانجاست که می‌خواهید. این را اضافه کنیم که ما پس از دو روز و اقامت در میان راه در یک نقطه بی‌نظیر، توانستیم ابر را رد کنیم و منظره‌ای را تماشا کنیم که هرگز ندیده بودیم. بهرشکل اگر به طبیعت علاقمندید روی تقویمتان نام مادیرا را بگنجانید شاید توانستید میان کار و دوندگی‌های طولانی، اقلا ده روز خالی کنید و بهشت را روی زمین ببینید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 1, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به