پمپئو: وجوه بدست آمده ایران در برجام برای مردم هزینه نشده و در عوض صرف خرید سلاح، جنگ و فساد شده است؛ مدیرعامل سازمان اطلاعات آمریکا: این ادعا غلط است، هزینه‌های دولت در طرح‌های اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار داشته و از هزینه‌های نظامی – امنیتی بسیار بوده است
ترجمه ایران استار - مقامات آمریکایی دست‌اندرکار موضوعات ایران گفتند: "‌دولت ترامپ یک سری کار‌های توطئه‌آمیز مانند‌ سخنرانی‌ها‌، ارتباطات آنلاین و کمک به گروه‌های ستیزه‌جو را آغاز کرده تا مردم را به ایجاد ناآرامی تحریک کند و دولت را وادار به‌ پایان دادن به برنامه هسته‌ای نماید". بیش از نیمی از 12 نفر مقامات فعلی و سابق گفتند: ‌کمپینی که توسط وزیر امور خارجه "مایک پومپو" و مشاور امنیت ملی "جان بولتون" راه‌اندازی شده، به منظورتشدید تحریم‌ها علیه ایران بوده است. آمریکا خود را‌ از توافق هسته‌ای که در ماه می 2015 به همراه 7 کشور دیگر با ایران بدست آمده بود، کنار کشید.‌ این کمپین اخبار مربوط به رهبران آمریکا و ایران را سرتیتر روزنامه‌ها کرد. کاخ سفید در مورد این کمپین توضیحی نداد. وزارت امورخارجه همچنین حاضر به توضیح درباره این کمپین به طور خاص، از جمله نقش پومپئو نشد.

یکی از مقامات ارشد ایران ضمن محکوم نمودن این کمپین گفت آمریکا از زمان پیروزی انقلاب درسال 1979 در پی تضعیف‌ ایران بوده ولی تلاش بیهوده کرده است‌. این مقام که نخواست هویتش فاش شود. گفت: "تلاش‌های آنها دوباره شکست خواهد خورد". بازنگری حساب توییتر فارسی‌زبان وزارت امور خارجه و وب‌سایت "شِیر آمریکا"‌ که به عنوان یک پلتفرم برای بحث در مورد دموکراسی و سایر مسائل مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد که تعداد پُست‌هایی که در ماه‌های گذشته به انتقاد از تهران پرداخته‌اند بیشتر شده است. برای مثال در این پُست‌ها آمده: "شرکت هواپیمایی ایران به گسترش خشونت و تروریسم کمک می‌کنند". پومپئو در روز 21 ژوئن، از طریق ارسال تویتی خبر داد که: "اعتراضات در ایران رو به رشد است، مردم ایران مستحق، به اجرای حقوق بشر هستند و سران مملکت غنی می‌شوند، در حالی که خانواده‌های ایرانی روز به روز فقیر‌تر می‌گردند". این توییت به زبان فارسی هم ترجمه شده است.
 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
در روز یکشنبه نیز، پومپئو‌ سخنرانی‌ای در حمایت از ایرانیان کالیفرنیا‌ داشت، که در آن افراد مخالف ایران که بعد از سرنگونی محمدرضا شاه پهلوی در سال 1979 از ایران خارج شده بودند شرکت داشتند.‌ او در این سخنرانی گفت: "بگذارید روشن صحبت کنیم ما به دنبال تغییر در رژیم نیستیم ما به دنبال تغییرات در رفتار دولت ایران هستیم ما می‌دانیم با این کار ایران را در مقابل تصمیم‌گیری دشواری قرار می‌دهیم ولی آنها می‌توانند رفتار خود را تغییر دهند و ما معتقدیم که چشم‌انداز بسیار مثبتی در پیش‌روی مردم ایران است".

پومپو در سخنرانی 21 می در واشنگتن گفت: "رهبران ایران از هزینه کردن وجوه بدست آمده در اثر برجام برای مردم خوداری کرده‌اند در عوض این پول صرف خرید سلاح، جنگ و فساد شده است". "‌رابرت اشلی" مدیرعامل سازمان اطلاعات دفاع ایالات متحده نظری برخلاف پومپو دارد و می‌گوید‌ این سخنان پمپئو صحیح نیست، و در ایران هزینه‌های دولت در طرح‌های اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دارند و از هزینه‌های نظامی – امنیتی بسیار بیشتر هستند.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

پومپئو همچنین گروه‌های شبه نظامی شیعه و تروریست‌های تحت حمایت ایران را متهم به نفوذ نیروهای امنیتی به داخل عراق و به خطر انداختن حاکمیت آن کشور در طول دوره توافق هسته‌ای کرده استبار دیگر مدیر سازمان اطلاعات آمریکا سخنان پمپئو را رد کرد و تصریح کرد که شبه نظامیانی که به عنوان نیروهای بسیج عراق محبوب هستند، در واقع بخشی از نیروهای امنیتی عراق هستند و در مقابله با داعش در سال 2014 نقش کلیدی داشته‌اند.

" کریم سجادپور " کارشناس ایران در مؤسسه پژوهشگاه بین المللی صلح "کارنگی" گفت: "این استراتژی آمریکا از لحاظ اقتصادی ایران را ضعیف و نارضایتی عمومی از رهبری را افزایش می‌دهد... با توجه به‌ برنامه هسته‌ای و برنامه‌های منطقه‌ای ایران در لبنان و سوریه‌ بعضی از مقامات آمریکایی و دیگر کارشناسان هشدار دادند که با تأکید بر آشفتگی در ایران، دولت آمریکا می‌تواند با اقتدار بیشتر‌ی عمل کند.


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 26, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به