کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- میانگین اجاره در کانادا ۷% نسبت به سال گذشته افزایش یافت و در ماه ژوئن به ۲,۱۸۵ دلار رسید، این در حالی‌ست که رشد اجاره‌ها کاهش یافته است. بعلاوه اینکه در این ماه اجاره‌ها ۰.۸% کاهش نشان می‌دهد بطوریکه این کاهش بزرگترین کاهش ماهانه از اوایل سال ۲۰۲۱ را رقم زده است. اجاره‌ها به نسبت سال گذشته در اکثر استان‌ها افزایش داشته، برای مثال ساسکاچوان، با افزایش ۲۲.۱% و رسیدن به ۱,۳۳۹ دلار بیشترین افزایش را داشته اما انتاریو با ۱.۳% کاهش به ۲,۳۸۲ دلار رسیده و اجاره‌ها در بریتیش کلمبیا تغییر نکرده است.
۲- کانادا می‌گوید بزودی برنامه‌ای را اعلان می‌کند تا بتواند به واسطه آن، طبق قانون ناتو ۲% از درآمد ناخالص ملی را صرف تسلیحات کند. کانادا سال‌هاست کمتر از این میزان هزینه می‌کند. ناتو می‌گوید طرح کمک‌ ۴۰ میلیاردی به اوکراین و عضویت کی‌یف در این پیمان را تایید می‌کند و از سوی دیگر در نظر دارد موشک‌های دوربرد آمریکایی را در خاک آلمان مستقر نماید.

اجاره سالیانه کانادا ۷% افزایش و ماهانه ۰.۸% کاهش دارد؛ آغاز جنگ تورنتو و اتاوا با موش‌های بزرگ؛ امارات به ۴۳ فعال سیاسی حبس ابد داد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- تیم ملی فوتبال کانادا دیروز در مقابل آرژانتین مجددا ۲ بر صفر شکست خورد تا حذف شود و آرژانتین به فینال کوپا آمریکا برسد. تیم دیگر فینالیست در بازی امشب میان اروگوئه و کلمبیا تعیین می‌شود. انگلیس نیز با غلبه بر هلند، و اسپانیا با پیروزی مقابل فرانسه، به فینال ملت‌های اروپا رسیدند.
۴- یونیفور، بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا می‌گوید از امروز ۱,۲۰۰ عضوش در شرکت هواپیماسازی بمباردیر به یک توافق ۳ ساله با این شرکت رسیدند و به اعتصاب ۱۸ روزه در تاسیسات تولیدی این سازنده جت تجاری در می‌سی‌ساگا و واترلو پایان دادند. قرارداد جدید شامل افزایش دستمزد ۱۲.۵ درصدی در طول ۳ سال، به همراه سهم بازنشستگی بیشتر و امنیت شغلی بهتر است. درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸ میلیارد دلار بوده که ۱۶% رشد نشان می‌دهد.

اخبار استان‌های کانادا
۵- بقایای طوفان بریل که به کشورهای دریای کارائیب، مکزیک و آمریکا زد، امروز وارد تورنتو شده تا ۶۰ میلی‌متر باران بباراند و احتمالا سیل‌های مقطعی در برخی نقاط شهر و اطرافش را بوجود آورد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- شهرهای تورنتو و اتاوا می‌گویند به دنبال راه‌هایی برای مبارزه با موش‌های بزرگ صحرایی که در حال تسخیر شهرها و حومه‌ها هستند، افتاده‌اند. مهمترین راهی که اکنون در حال بررسی آن هستند استفاده از ماده کنترپست است که باعث یائسگی زودرس در موش‌های ماده و کاهش تولید اسپرم را در نرها می‌شود و در آمریکا نسبت به سم، بسیار موفق‌تر بوده است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- اسرائیل به تمامی ساکنان شهر غزه دستور تخلیه کامل داد. این دومین‌باری‌ست که ساکنان مجبورند به سرعت شهر که تبدیل به مخروبه شده را ترک کنند. یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل نیز امروز گفت ۶۰ درصد نیروهای حماس را از بین برده‌ایم اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این آمار را زیر سوال بردند و حماس نیز هیچ آماری نداده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- دادگاهی در امارات متحده عربی ۴۳ فعال سیاسی را به دلیل ایجاد آنچه یک سازمان تروریستی می‌نامد، به حبس ابد محکوم کرد. ۱۰ متهم دیگر به ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم، یک متهم تبرئه و ۲۴ پرونده نیز غیرقابل قبول تشخیص داده شدند به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل، . بخش عمده‌ای از این متهمان بیش از یک دهه بدون دادگاه، زندانی شده بودند و بسیاری از آنها نیز دوره محکومیت حاصل از دادگاه کوتاه خود را قبلا سپری کرده بودند.
۹- دستگاه قضائی عراق اعلام کرد همسر ابوبکر بغدادی، رهبر پیشین داعش را به اعدام محکوم کرده است. دادگاه هویتی فردی که حکم اعدام برای او صادر شده را اعلام نکرد اما خبرگزاری فرانسه نام او را به نقل یک مقام قضائی اسما محمد (ام حذیفه) گزارش کرده است. او همسر اول ابوبکر بغدادی است.
۱۰- کارلا برونی سارکوزی، همسر نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه، به اتهام مشارکت در پرونده فساد مالی لیبی تحت پیگرد قرار گرفت. نیکلا، خود در همین امسال در پرونده مربوط به انتخابات، گناهکار شناخته شد و به زندان محکوم شده است.
۱۱- شرکت سامسونگ امروز اولین نسل از حلقه‌های هوشمند خود به نام گلکسی رینگ به وزن ۲.۳ تا ۳ گرم، در ۳ رنگ و یک باطری داخلی که یک هفته دوام می‌آورد را به بازار معرفی کرد. این حلقه مجهز به حسگرهایی است که به فرد امکان نظارت بر وضعیت سلامتی‌اش، شامل حرکات فرد در طول خواب، تأخیر خواب، ضربان قلب و نحوه تنفس، و کیفیت خواب را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- دفتر هواپیمایی ترکیه در ایران ساعتی پس از گفتگوی پزشکیان با اردوغان به دلایل مربوط به حجاب پلمپ شد اما احمد وحیدی وزیر کشور می‌گوید دفتر تخلف داشته و با پرسنل انتظامی درگیر شده و امروز هم ظاهرا رفع پلمب می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 10, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به