کلیه ۱۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا همانطور که انتظار می‌رفت و وعده داده بود، امروز سه‌شنبه تلاش برای سرنگونی دولت لیبرال جاستین ترودو را با پیش نهادن رای عدم اعتماد، آغاز کرد. این لایحه در ابتدای جلسه امروز توسط رئیس مجلس قرائت شد که در آن بصورت ساده آمده بود: این مجلس به نخست وزیر و دولت دیگر اعتماد ندارد. انتظار نمی‌رود که این لایحه تصویب شود زیرا دو حزب نیودموکرات و کبکوا قبلا اعلان کرده بودند که از سقوط دولت لیبرال‌ها در این زمان حمایت نخواهند کرد.
۲- نمایندگان کمیته امور خارجی مجلس فدرال کانادا با اکثریت لیبرال‌ها، به بررسی سریع‌ترین راه برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی توسط دولت رای دادند. این رای علیرغم مخالفت نمایندگان محافظه‌کار در کمیته به نتیجه رسید که می‌گفتند به رسمیت شناختن کشور فلسطین بدون توافق بین اسرائیل و فلسطین، صلح را خطر می‌اندازد. اما دو حزب نیودموکرات و کبکوا می‌گویند این کار لیبرال‌ها برای وقت‌کشی و غیر ضروری است و اتاوا می‌تواند یک کشور فلسطین را فورا و هم‌اکنون به رسمیت بشناسد.

آغاز رای عدم اعتماد به ترودو در مجلس کانادا؛ آغاز بررسی سریع به رسمیت شناختن فلسطین در مجلس فدرال؛ رئیس بانک مرکزی کانادا: انتظار کاهش بهره را داشته باشید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- پس از انتشار یک کلیپ ویرایش‌شده از پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا در شبکه خبری سی‌تی‌وی شرکت بل که معنای سخنان او را تغییر داده بود، پولیور در مجلس نمایندگان گفت که این شبکه خبری بسیار ناصادقانه و تقلب‌آمیزانه کار کرده و میرکو بی‌بیچ، مدیر عامل شرکت بل پول مفت زیادی می‌گیرد. شرکت بل در حالیکه ۴.۱ میلیارد دلار کمک بلاعوض دولتی دریافت کرد، چندین شبکه و رادیو خود را فروخت یا بست و چند هزار نفر از کارمندانش را بعلت "پرداخت دیر پول بلاعوض دولیت" اخراج کرد. این شرکت تقریبا ۴۰ میلیارد دلار بدهی دارد.
۴- وزارت بهداشت کانادا امروز سه‌شنبه اعلام کرد واکسن به‌روزرسانی‌شده شرکت فایزر که برای محافظت در برابر زیر نسخه جدید کی‌پی ۲ از اومیکرون کرونا تهیه شده، مجوز مصرف در کانادا را بدست آورده است. هفته گذشته نیز این نهاد واکسن‌های اسپایک‌وکس از شرکت مدرنا و نووکسووید از شرکت نوواوکس را تأیید کرده بود.
۵- دادگاه کانادا، شبکه سینمایی سینه‌پلکس را به دلیل اعمال بازاریابی فریبنده در بیش از ۱.۵۰ میلیون رزرو بلیت آنلاین، محکوم به پرداخت ۳۸.۹ میلیون دلاری جریمه کرد، اما در حکمش اشاره‌ای به اینکه این شرکت دیگر حق چنین کلاهبرداری ندارد، نکرد. سینه‌پلکس می‌گوید فرجام‌خواهی خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- تیف مکلم رئیس بانک مرکزی کانادا امروز گفت با تداوم بهتر شدن وضعیت تورم، منطقی‌ست که مردم انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره را داشته باشند. اعلام تصمیم بعدی نرخ بهره در ۲۳ اکتبر خواهد بود و اقتصاددانان با احتمال بیش از ۵۸% کاهش ۰.۵ درصدی، ۷% کاهش ۰.۷۵ درصدی و بقیه آنها نیز کاهش ۰.۲۵ درصدی را پیش‌بینی می‌کنند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- داده‌های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نشان می‌دهد که بین ۱ ژانویه و ۳۱ اوت، در مجموع ۱۱۹,۸۳۵ درخواست پناهندگی در کانادا اعلان شده که مجموعا ۱۲,۹۱۵ نفر آنها با ویزای تحصیلی در کانادا هستند. این رقم افزایش ۶۰۰ درصدی درخواست پناهندگی کسانی که ویزای تحصیلی دارند را نشان می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- گزارش جدید شرکت اکوفکس کانادا نشان می‌دهد که تقلب در خودروها برای فروش آنها نسبت به سال گذشته ۵۴% افزایش یافته که عمدتا با روش جعل هویت و در درجه دوم جعل درخواست‌های اعتباری است. تقریبا ۶۰% تا ۶۵% کلاهبرداری‌های توسط دارنده خودرو انجام شده در حالی که ۳۵% تا ۴۰% کلاهبرداری‌ها توسط شخص ثالث صورت گرفته که در آن یک فرد حرفه‌ای، جعل هویت یا جعل حساب بانکی یا آب کردن وسیله نقلیه دزدی را به سرانجام رسانده است.

اخبار استان‌های کانادا
۹- کارکنان شهرداری تورنتو پس از سرازیر شدن سیل شکایات از قانون "مالیات خانه‌های خالی تورنتو" تصمیم به اعمال تغییراتی در قانون گرفتند. این قانون در ابتدای امسال اجرایی شد و چندین بار به تعویق افتاد.
۱۰- پلیس منطقه‌ای یورک می‌گوید هنری آی، ۲۳ ساله، مادرش شیوآمی وانگ ۶۰ ساله را شنبه گذشته در داخل خانه‌ای در ریچموندهیل کشته و اکنون به قتل درجه ۲ متهم شده است. هنری تنها چند ساعت پس از کشف جسد مادرش، در تورنتو دستگیر شد.
۱۱- دادگاه هیئت کارگری انتاریو، مجوز عضو اتحادیه یونیفور شدن حدود ۸۰۰ کارگر والمارت شعبه مارتیز در شهر می‌سی‌ساگا در غرب تورنتو را صادر کرد. این اولین بار است که کارگران و کارمندان والمارت در کانادا عضو اتحادیه می‌شوند. یونیفور بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری کاناداست.

اخبار جهان
۱۲- ترامپ می‌گوید آمریکا باید از اوکراین «خارج» شود و هم اکنون هم حتی در آن «گیر» کرده، زیرا نه بایدن و نه هریس نمی‌توانند ترتیب خروج این کشور از معضل اوکراین را بدهند، مگر اینکه خودش در انتخابات پیروز شود. ایالات متحده می‌گوید در اوکراین حضور نظامی ندارد، اما کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده و همچنان نیز ارائه خواهد کرد، اگرچه هزاران سرباز آمریکایی به‌طور داوطلبانه در اوکراین در مقابل روسیه که بخشی از خاک اوکراین را اشغال کرده می‌جنگند. ولادمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اکنون در آمریکاست تا با طرح جدید پیروزی در جنگ خود، کمک‌های بیشتری از آمریکا بگیرد.
۱۳- سخنرانی سران کشورها در سازمان ملل امروز پس از سخنرانی آنتونیو گوترش دبیرکلی این سازمان آغاز شد. گوترش گفت ما در غزه شاهد کابوسی بی‌پایان هستیم که ممکن است منطقه را به آتش بکشد… دنیا پُر از مصونیت دولت‌ها از مجازات… نابرابری و بی‌عدالتی شده است. جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز گفت به حمایت کامل از اوکراین و اسرائیل ادامه می‌دهد و جهان باید در مقابل ایران بایستد و اطمینان یابد هرگز و هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. سپس رجب طیب ادوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت اسرائیل در غزه پاکسازی قومی و کشتار جمعی علیه مردم راه انداخته و سرزمینشان را قدم به قدم غصب می‌کند. عبدالله دوم پادشاه اردن گفت اردن وطن جایگزین فلسطینیان نخواهد بود و جابجایی اجباری آنها جنایت جنگی‌ست. تمیم بن حماد آل‌ثانی امیر قطر حمله اسرائیل را وحشیانه‌ترین، شنیع‌ترین تهاجم و نقض انسانیت و قوانین دانست و آن را نسل‌کشی خواند. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران نیز گفت این آمریکاست که پایگاه می‌زند، تحریم می‌کند، مانع دارو می‌شود، نظام بانکی را مختل می‌کند و ترور می‌کند نه ما… ما خواهان صلح برای همه هستیم. وی گفت اسرائیل در حال جنایت است و تنها راه منطقه همه‌پُرسی سراسری در کل فلسطین و اسرائیل است. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا قرار است جمعه و در آخرین روز مجمع سخنرانی داشته باشد.
۱۴- شبکه پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد که از این پس شماره تلفن و آدرس آی. پی یا نشانی پروتکل اینترنت کاربران خود را در صورت وجود حکم قضایی یا «سایر درخواست‌های حقوقی معتبر» در اختیار مقامات کشورها خواهد گذاشت. پاول دروف مدیر عامل این شرکت که شهروندی فرانسه، امارات و روسیه را دارد، هفته گذشته با ورود به فرانسه دستگیر شد و برخی می‌گویند وی امروز تحت فشار شکنجه چنین شرایطی را پذیرفته است. فرانسه به وی اتهام هرزه‌نگاری کودکان، مواد مخدر، عدم همکاری با جرایم مالی و سایبری را وارد کرده‌اند که او را همچنان تحت بازجویی نگه داشته‌اند.
۱۵- وزارت دفاع بریتانیا امروز تایید کرد که نیروهای این کشور با کشتن صدها غیر نظامی عمدتا در هلمند در جنوب افغانستان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، احتمالا مرتکب جنایت جنگی شده‌اند که هرگز مورد مواخذه یا پیگرد قرار نگرفته‌اند.
۱۶- ناو تدارکاتی بیگ هورن یواس‌اس‌اس با ۸۰ نفر پرسنل غیرنظامی و ۵ نفر پرسنل نظامی، که همراه ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن در خاورمیانه تردد می‌کند، در حادثه‌ای که در دست بررسی است، آسیب دید. وب‌سایت جی‌کپتن فاش کرده بود که آب عرشه این ناو را گرفته و این ناو تقریبا بطور کامل در سواحل عمان به گِل نشسته است.
۱۷- مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی می‌گوید همه افراد گرفتار در معدن طبس فوتی محسوب می‌شوند و آمار کشته‌شدگان را ۴۹ نفر اعلان کرد. تعداد محبوس‌شدگان در معدن امروز ۱۱ نفر اعلام شد که هنوز پیدا نشده‌اند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۸- مسعود پزشکیان امروز با روسای جمهور فنلاند، سوئیس، ترکیه و تاجیکستان، پادشاه اردن، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای اروپا و اعضای گروه اِلدِر ملاقات کرد و یک جلسه خبری نیز برگزار نمود. وی همراه یک هئیت ۱۲ نفره برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا رفته و تا زمان بازگشتش در پس فردا، مانند سایر کشورها، هر روز جلسات متعددی با سران و نمایندگان دیگر کشورها دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, September 24, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به