کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز هند را به حمایت از جنایات خشونت‌آمیز در کشور متهم کرد و گفت که هند مرتکب یک خطای اساسی، خشونت گسترده، و تهدیدی جدی برای امنیت عمومی کانادا شده، و به همین دلیل ۶ دیپلمات هندی، از جمله بالاترین کمیسیونر را اخراج می‌کند. پلیس سلطنتی کانادا نیز امروز گفت که اسنادی در دست دارد که نشان می‌دهد ماموران دولت هند در جنایات در کانادا دست داشته‌اند. کانادا می‌گوید هند حاضر نیست درباره ترور و خطراتی که در کانادا ایجاد می‌کند، همکاری کند. این ادعا باعث تشکر گروه‌های سیک‌های جدایی‌‌طلب و مخالف دولت هند شد و از طرف دیگر باعث انکار خشمگین دولت هند گشت. هند در واکنش به کانادا این اتهامات را رد کرد و گفت به سرعت تلافی خواهد کرد و بلافاصله به ۶ دیپلمات کانادایی دستور داد ظرف یک هفته کشور را ترک کنند. روابط کانادا و هند در پی ترور یک جدایی‌طلب سیک هندی در استان بریتیش کلمبیا به شدت تیره شده و کانادا معتقد است علاوه بر ترور، هند درصدد دخالت در انتخابات کانادا نیز هست.
۲- اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تورم در ماه سپتامبر کانادا، عمدتا به دلیل کاهش قیمت بنزین در ماه گذشته تا ۱.۸% کاهش پیدا کرده باشد که بسیار کمتر از ۲ درصدی‌ست که بانک مرکزی آن را بعنوان هدف اعلان کرده بود. قیمت بنزین پس از افت در سپتامبر، در ماه بعد یعنی اکتبر افزایش یافت. آخرین گزارش در مورد رشد قیمت مصرف کننده (تورم) قرار است فردا سه‌شنبه منتشر شود که آخرین گزارش بزرگ اقتصادی قبل از تصمیم بعدی بانک کانادا در مورد نرخ بهره در ۲۳ اکتبر خواهد بود. نرخ تورم در ماه آگوست به ۲% رسیده بود و نرخ بهره اکنون ۴.۲۵% است.

ترودو با اخراج ۶ دیپلمات: هند تهدید امنیتی است؛ افت تورم سپتامبر کانادا تا ۱.۸%؛ جان بولتون: اسرائیل باید هسته‌ای ایران را نابود کند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- اوبر این هفته یک مدل پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی را در انتاریو عرضه کرد، تغییری که رانندگان نگران آن هستند که نتیجه آن کاهش درآمدشان همراه با افزایش پرداختی مسافران باشد. این برنامه از ماه سپتامبر در استان بریتیش کلمبیا، و از ۲ سال پیش در ایالات متحده اجرا شده بود که در آن از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای محاسبه دستمزد راننده با استفاده از مجموعه‌ای از عوامل دیگر استفاده می‌کند، مانند جایی که یک مسافر سوار یا پیاده می‌شود یا حتی عواملی مانند روزهای هفته.
۴- برنامه‌های اغذیه رایگان مدارس که اکنون در سطح استان‌ها و نیز فدرال کانادا مطرح است، امیدوار است که ۱ میلیارد دلار بودجه دولت اتاوا را دریافت کند. قرار است این هفته دولت کانادا این طرح را امضاء کند. استان نیوفاندلند و لابرادور اولین استانی‌ست که برای دریافت بودجه فدرال ثبت نام کرده و اول از همه آن را دریافت خواهد کرد.

اخبار استان‌های کانادا
۵- دولت آلبرتا، بر خلاف هر مکان دیگری در کانادا، محدودیت‌های بیشتری را برای انرژی بادی و خورشیدی در این استان اعمال می‌کند و می‌گوید سیاست‌های انرژی استان را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ نهایی خواهد کرد. سال گذشته، دولت آلبرتا یک تعلیق هفت ماهه برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر جدید وضع کرد و گفت این انرژی‌ها مکان‌های کشاورزی این استان را می‌کُشد. آلبرتا استان نفتی کاناداست که دولت محافظه‌کار به شدت به صنایع نفتی اهمیت می‌دهد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- برنت چاپمن، نامزد محافظه‌کار بریتیش کلمبیایی در انتخابات پیش روی این استان، بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفت، این بار به دلیل اظهارنظرهای قبلی فیس‌بوک خود که در آن گزارش‌های ترور و تیراندازی در کانادا و ایالات متحده را مورد تردید قرار داده بود. وی در فوریه ۲۰۱۷، چند روز پس از تیراندازی در مسجد شهر کبک که به کشته شدند ۶ نفر و مجروح شدن ۵ نفر دیگر انجامید گفته بود: "همه تیراندازی‌های جمعی گزارش شده در سال‌های اخیر «داستان‌های طرح‌ریزی شده‌ای دارند که به شدت نسبت به رویدادهای اولیه تغییر می‌کنند»". او پس از سوالات متعدد در اینباره اخیرا گفت با توجه به توصیه مشاور حقوقی، دیگر در این مورد یا هر موضوع دیگری که مربوط به پست‌های سال‌ها پیش در شبکه‌های اجتماعی باشد، اظهار نظر نخواهد کرد.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- شکایت‌های ناشناس جدیدی علیه شان (دیدی) کامبز، ۵۴ ساله، مبنی بر تجاوز جنسی به ۶ نفر از جمله تجاوز جنسی به زنان، مردان و آزار یک پسر ۱۶ ساله (۲ زن و ۴ مرد) در دادگاه فدرال منهتن ثبت شد. شان پیشتر به اتهام توطئه و قاچاق جنسی، زورگویی و آزار زنان برای سال‌های متمادی در دادگاه محکوم شده، اگرچه می‌گوید که بی‌گناه است. وی از زمان دستگیری‌اش در ۱۶ سپتامبر همچنان در زندان بروکلین بسر می‌برد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- ناسا روز دوشنبه یک سفینه فضایی را از فلوریدا به فضا پرتاب کرد تا بررسی کند آیا "اروپا" قمر سیاره مشتری، شرایط مناسبی برای حیات دارد یا خیر. این سفر با تمرکز بر اقیانوس بزرگ آب زیرسطحی که گمان می‌رود در زیر پوسته یخی ضخیم بیرونی آن پنهان شده باشد برنامه‌ریزی شده است. این کاوشگر رباتیک با انرژی خورشیدی قرار است پس از طی ۲.۹ میلیارد کیلومتر طی ۵ سال و نیم در سال ۲۰۳۰ وارد مدار مشتری شود و ۵ نیز به کاوش بپردازد.
۹- روسیه می‌گوید که روستای لوادنه در جنوب اوکراین در منطقه زاپوریژژیا را در تلاشی قبل از فرا رسیدن زمستان به تصرف خود درآورده است. نیروهای اوکراینی برای مهار قدرت نظامی روسیه، به ویژه در منطقه دونتسک شرقی، تلاش می‌کنند و می‌گویند نیروی انسانی یا سلاح لازم برای انجام حملات خود را ندارند. روسیه حدود ۲۰% از خاک اوکراین را اشغال کرده و حمله اوکراین به داخل خاک روسیه در چند ماه پیش نتوانست جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد.
۱۰- حدود ۲۰۰ تظاهرکننده معترض به بمباران و کشتار اسرائیل در غزه، امروز دوشنبه در یک تحصن در خارج از بورس نیویورک که توسط "صدای یهودی برای صلح" سازماندهی شده بود، دستگیر شدند، زیرا پلیس می‌گوید حداقل ۲۰۰ نفر از آنها که از پرچین گذر کرده و نشسته شعار می‌دادند را دستگیر کرده‌ است. تعداد اندکی از معترضان به طرفدران فلسطین، با پرچم‌های اسرائیل سعی کردند شعارهای طرفدار فلسطین را خفه کنند و از پلیس خواستند همه طرفداران فلسطین را دستگیر کند.
۱۱- حمله پهپادی حزب‌الله به یک پادگان در نزدیکی تل‌آویو، ۴ کشته و ۷۶ مجروح سرباز اسرائیلی بجا گذاشت که اسرائیل می‌گوید به شدت انتقام می‌گیرد و رئیس جمهور اسرائیل آن را بزرگترین جنایت جنگی در کشتار سربازان سر سفره غذا خواند و خواستار حمایت کامل جهان از اسرائیل در مقابل حزب‌الله که سربازان اسرائیل را ترور کرده، شد. از سوی دیگر لبنان می‌گوید بمباران یک ساختمان و نیز یک روستای مسیحی توسط اسرائیل ۲۱ کشته شامل ۹ کودک گرفت، و اسرائیل می‌گوید بیش از ۶۰ حمله به مواضع حزب‌الله در سراسر لبنان داشته است. حزب‌الله می‌گوید به یک پادگان دیگر و یک پایگاه دریایی اسرائیل حمله کرده و سربازان اسرائیلی را با توپخانه عقب رانده است. اسرائیل برای روز چهارم به پادگان یونیفیل سازمان ملل در لبنان حمله کرد که یک زخمی بجا گذاشت، الی کوهن وزیر انرژی اسرائیل گفت این صلحبانان بی‌فایده هستند، و نتانیاهو گفت سازمان ملل باید بلافاصله نیروهایش را تخلیه کند. سازمان ملل می‌گوید اسرائیل به عنوان یک عضو نمی‌تواند برای کار این سازمان تعیین تکلیف کند و این نقض قوانین بین‌المللی و ظالمانه است. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل علاوه بر محکوم کردن اسرائیل در لبنان، اسرائیل را به دلیل تلفات سنگین غیرنظامیان در غزه نیز محکوم کرد. بمباران اردوگاه و چادرهای نزدیک بیمارستان الاقصی، یک مدرسه، یک مرکز پخش غذا و نیز ارودگاه جبالیا در شمال شهر غزه در نوار غزه، که تصاویر آتش آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و به شدت محکوم شده، امروز به مرگ ۶۲ تن که بیش از ۲۵ نفر آنها کودک بودند و ۲۲۰ مجروح انجامید و تزریق موج دوم واکسیناسیون فلج اطفال را غیرممکن کرد. اسرائیل می‌گوید به طور دقیقی اعضای حماس را در میان مردم کشته است. این در حالی‌ست که دو تانک اسرائیلی نیز وارد خاک سوریه در نزدیکی شهر کودنا شدند و اسرائیل می‌گوید یک شبکه جاسوسی ایرانی را در کشورش کشف و ۲ شهروندش را به اتهام جاسوسی و عامل ایران بودن بازداشت کرده است.
۱۲- پلیس ایالت کالیفرنیا از بازداشت وم میلر یک مظنون مسیحی مسلح ۴۹ ساله در نزدیکی محل سخنرانی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده همراه با یک تفنگ ساچمه‌زنی، یک تپانچه و یک خشاب با ظرفیت بالا خبر داد و گفت فرد مظنون قصد نداشته که به جان آقای ترامپ سوء قصد کند اما او را بدون زد و خورد بازداشت کرد، به زندان محلی در ریورساید منتقل کرد و وی پس از سپردن ودیعه ۵,۰۰۰ دلاری به‌طور موقت آزاد شده است. خودروی میلر فاقد پلاک معتبر بوده، او در هنگام بازداشت چند گواهی‌نامه و گذرنامه با اسامی مختلف به همراه داشته و برای ورود به محل سخنرانی ادعا کرده بود که خبرنگار است.
۱۳- امارت اسلامی افغانستان امروز اعلام کرد که انتشار تصاویر موجودات زنده در رسانه‌ها، خلاف شرع اسلام بوده و ممنوع است، و این قانون در سراسر افغانستان اعمال و به‌تدریج نیز اجرا خواهد شد. پیش از این در اولین دوره حکومت طالبان در افغانستان یعنی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی نیز انتشار تصاویر موجودات زنده در سراسر کشور ممنوع شده بود.
۱۴- اتحادیه اروپا شرکت‌های هوایی ایران‌ایر، ماهان و ساها را همراه با ۷ فرد و ۷ نهاد ایرانی تحریم کرد و ایران‌ایر با ارسال پیامک به مسافرهایش، پروازها به مقاصد اروپایی را لغو نمود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید اسرائیل باید از فرصت استفاده کند تا برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند و افزود: من فکر می‌کنم این نقطه‌ای است که اسرائیل می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، دقیقا با دنبال کردن و زدن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران؛ هیچ تضمینی وجود ندارد که اسرائیل یک فرصت خوب دیگری گیرش بیاید. وی در برنامه "بلوک غرب" با مرسدس استفنسون شرکت کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 14, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به