کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پس از پایان انتخابات استانی بریتیش کلمبیا، در حالیکه کمتر از ۰.۳% از نتایج آرا برای شمارش باقی مانده، هنوز وضعیت حکومت در این استان مشخص نشده زیرا نیودموکرات‌ها که قبلا حکومت این استان را در دست داشتند (رهبری دیوید اِبی) اکنون با ۴۶ کرسی پیشتاز یا کسب کرده، در مقابل محافظه‌کاران (با رهبری جان راستاد) با ۴۵ کرسی پیشتاز یا کسب کرده قرار دارند و سبزها با کسب ۲ کرسی در رده سوم هستند. سونیا فرستنو رهبر حزب سبز نتوانست کرسی مجلس را بدست آورد. هنوز کرسی ۱۱ حوزه نامشخص است بطوریکه نیودموکرات‌ها در ۶ حوزه آن و محافظه‌کاران در ۵ حوزه دیگر جلودار هستند. برای تشکیل دولت اکثریت، هر حزب نیاز به کسب ۴۷ کرسی دارد. حزب لیبرال در این استان پس از شکست در انتخابات، نام خود را دو سال پیش به "حزب متحد" تغییر داد و با حمایت از محافظه‌کاران در این دوره گفت که بطور رسمی در این انتخابات شرکت نمی‌کند، اگرچه برخی از اعضای آن به صورت نامزدان مستقل ثبت نام کردند که هیچ نامزد مستقلی در این دوره نتوانسته به کرسی مجلس دست یابد. نتیجه نهایی این انتخابات بسیار نزدیک، نهایتا بین ۲۶ تا ۲۸ اکتبر مشخص خواهد شد. فردا دوشنبه انتخابات استانی نیوبرانزویک، یکی از استان‌های شرقی کاناداست. پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال ۵۹ درصدی پیروزی لیبرال‌ها (رهبری سوزان هولت) بر محافظه‌کاران (رهبری بلین هیگز) و جایگزین شدن آنها دارد که با احتمال ۵۲% دولت اکثریت تشکیل خواهند داد.
۲- یاآرا ساکس، وزیر بهداشت روان و اعتیاد دولت فدرال کانادا می‌گوید که دولت به زودی بیشتر "طعم‌های ویپ" یا سیگارهای الکترونیکی دودزا با طعم‌های مختلف، بجز نعناع، منتول و تنباکو را در سرتاسر کانادا ممنوع خواهد کرد. اداره سلامتی کانادا بیش از ۳ سال پیش گفته بود که طعم‌های میوه‌ای و شیرین سیگارهای الکترونیکی باید محدود شوند و دولت نیز برای اولین بار قول اعمال این مقررات را داد. بیش از ۸۶% کاربران این سیگارها، هرگز سیگاری نبوده‌اند و این سیگارها دیگر جایگزینی برای ترک سیگاری‌ها قلمداد نمی‌شود.

انتخابات بریتیش کلمبیا گره خورد، نتیجه در ۲۸ اکتبر؛ کانادا سیگار الکترونیکی را ممنوع می‌کند؛ درز ۲ سند فوق محرمانه آمریکا از حمله اسرائیل به ایران

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- حکومت مرکزی واتیکان اعلان کرد که از امروز ۱۴ نفر از جمله یک راهبه کانادایی، به مقام قدیسی ترفیع یافتند. مادر ماری-لئونی پارادی، بنیانگذار گروه خواهران کوچک خانواده مقدس، از کبک تنها فرد کانادایی در میان این اعلان شده‌هاست. قدیس شخصی است که دارای درجه‌ای استثنایی از قدوسیت، تشبیه یا نزدیکی به خدا شناخته می‌شود. شخصی قدیس اعلان می‌شود اگر حداقل ۲ معجزه مهم را از جانب خداوند آورده باشد. بیشتر قدیس‌ها پس از مرگشان مشخص می‌شود که معجزه کرده و به درجه قدیسی می‌رسند.
۴- با توجه افت شدید نرخ تورم کانادا به ۱.۶% که ۰.۴% کمتر از هدف بانک مرکزی‌ست، پیش‌بینی‌کنندگان اقتصادی کشور می‌گویند انتظار دارند که بانک کانادا در اعلان این هفته نرخ بهره کشور در روز چهارشنبه، حداقل ۰.۵% و حتی تا ۰.۷۵% نرخ بهره را کاهش دهد. نرخ بهره اکنون ۴.۲۵% و نرخ بیکاری ۶.۵% است. اقتصاددانان معتقدند که بانک مرکزی احتمالا در دو ماه آینده نیز کاهش بیشتری اعلان خواهد کرد بطوریکه نرخ بهره تا پایان سال به ۳.۲۵% و در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ به ۲.۷۵% برسد. نرخ تورم سالانه ایالات متحده اکنون ۲.۴% و نرخ بهره آن ۴.۷۵% است.

اخبار استان‌های کانادا
۵- مجلس استان انتاریو از فردا دوشنبه پس از یک تعطیلات تابستانی طولانی مدت، کار خود را از سر خواهد گرفت. این در حالی‌ست که گمانه‌زنی‌های زیاد مبنی انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام توسط داگ فورد نخست وزیر انتاریو بر مجلس سایه افکنده است. تاریخ بعدی قانونی انتخابات در صورت عدم انحلال پیش از موعد، ژوئن ۲۰۲۶ است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- هورتنس آنگلین، زن ۸۷ ساله ساکن مارکهام، با مدرک ممتاز در مطالعات مذهبی از دانشگاه یورک فارغ‌التحصیل شد. صحنه مشابهی ۲ سال پیش، در سال ۲۰۲۲، زمانی که آنگلین در سن ۸۵ سالگی مدرک لیسانس هنر خود را دریافت کرد نیز اتفاق افتاده بود. هورتنس بیش از نیم قرن پیش از دبیرستانی در جامائیکا فارغ‌التحصیل شده بود و همواره آرزوی دانشگاه رفتن داشت.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- ایکس یا همان توئیتر سابق، اعلان کرد که از ۱۵ نوامبر به اشخاص ثالث اجازه می‌دهد از داده‌های مردم از جمله پُست‌ها، لایک‌ها، نشانک‌ها و ارسال مجدد، برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شود. پیشتر، رد‌یت، تامبلر، و ووردپرس اجازه چنین برداشت‌هایی را به گوگل و اوپن‌ای‌آی داده بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی روز شنبه اعلام کرد که تا روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنچم نوامبر، هر روز یک میلیون دلار به یک امضاکننده طومار آنلاین خود در حمایت از قانون اساسی ایالات متحده، به نفع ترامپ جایزه خواهد داد. اولین جایزه در پنسیلوانیا، با یک چک، به مردی به نام جان دِرِهِر از حمایت‌کنندگان ترامپ تعلق گرفت. از سوی دیگر ترامپ در یک گردهمانی تبلیغاتی مدعی شد که نتانیاهو به او گفته اصلا از جو بایدن حرف‌شنوی ندارد.
۹- اسرائیل می‌گوید زیرساخت‌های جمعیت قرض‌الحسنه لبنان را هدف خواهد گرفت، امروز ۱۹۰ نقطه لبنان را بمباران کرده از جمله مقر اطلاعاتی حزب‌الله را که ۳ فرمانده در آن و ۶۵ نفر دیگر در نقاط دیگر کشته شدند. بمباران موضع ارتش لبنان توسط اسرائیل نیز ۳ کشته گرفت. ویدئوها نشان می‌دهند ده‌ها موشک حزب‌الله از ۱۶۰ موشک پرتاب شده، به پایگاه ارتش اسرائیل در روش پینا برخورد می‌کند. از سوی دیگر حمله پهپادی حزب‌الله به یکی از خانه‌های بنجامین نتانیاهو که وی در آنجا نبود، کشته‌ای بر جا نگذاشت. در حالیکه مسئولان بیمارستان اندونزیایی در غزه می‌گویند پس از گلوله‌باران شدید این بیمارستان هر کسی به پنجره نزدیک شود تک‌تیراندازان اسرائیلی او را می‌کشند، حمله اسرائیل به غزه دست‌کم ۸۷ کشته در بیت لاهیا گرفت که بنا به گفته سازمان ملل همگی غیرنظامی هستند؛ اسرائیل می‌گوید این حمله دقیق بوده، فقط چند عضو حماس کشته شدند، حمله به بیمارستان نیز در حقیقت حمله به حماس است و همگی در حال انتشار آمار اغراق‌آمیز کشته‌ها هستند. سازمان ملل می‌گوید حمله اسرائیل به یک مرکز آب در غزه، جان ۴ مهندس را گرفت و این مرکز را منهدم کرد. ارتش اسرائیل می‌گوید این ادعاست، و آن را بررسی خواهد کرد.
۱۰- حمله اسرائیل در لبنان به کشته شدن یک ایرانی انجامید. پهپاد اسرائیلی ابتدا موشکی را به سمت خودرو معصومه کرباسی (کرباسچی) و شوهر لبنانی‌اش رضا عواضه در بیروت شلیک می‌کند که به کنار خودرو اصابت می‌کند؛ پس از این حمله، رضا عباس عواضه همسرش را از خودرو بیرون می‌آورد اما با شلیک دوم پهپاد هر دو کشته می‌شوند. دولت لبنان این حمله را تروریستی نامیده، اسرائیل در اینباره سکوت کرده است.
۱۱- بر اساس درز ۲ سند فوق محرمانه به تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اکتبر از آمریکا که در کانال تلگرامی «میدل ایست اسپکتیتور» از سوی یک ناشناس منتشر شده، نشان می‌دهد که اسرائیل در حال جابجایی دست‌کم ۱۶ فروند موشک بالستیک هواپرتاب و ۴۰ فروند موشک دیگر، برگزاری تمرین‌های سوخت‌گیری هوا به هوا برای حمله به ایران بر اساس اطلاعات منطقه است که توسط سازمان هوا-فضای آمریکا تامین شده است. آمریکا می‌گوید در حال تحقیق درباره افشای این اسناد است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- عباس عراقچی وزیر خارجه ایران گفت حمله به ایران خط قرمز است، همه کشورهای همسایه گفته‌اند اجازه استفاده از خاک و آسمان خود را به اسرائیل نمی‌دهند، ایران همه اهداف داخل اسرائیل را شناسایی کرده و در صورت حمله به هر نقطه از ایران توسط اسرائیل، ایران به اهداف مشابه آن در اسرائیل حمله خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, October 20, 2024 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به