طبق برنامه، بمباردیه تا پایان سال گذشته می‌بایست بیش از 100 تراموا را تحویل داده بود، اما تاکنون فقط 41 عدد تحویل داده است
تی‌تی‌سی موافقت کرد تا شرکت بمباردیه تراموا (استریت‌کار)های سفارشی ناتمام را به تورنتو بفرستد و آنها را در محل تی‌تی‌سی تکمیل کند تا شاید اینگونه بتوانند قرارداد تحویل سال 2016 را به اتمام برسانند.
بمباردیه که مقرش در استان کبک است به شدت در تلاش است تا به قراداد تحویل 1 میلیارد دلاری خود برای ناوگان جدید تی‌تی‌سی پایبند بماند. طبق برنامه، این شرکت تا پایان سال گذشته می‌بایست بیش از 100 تراموا را تحویل داده بود، اما تاکنون فقط 41 عدد تحویل داده است. اگر چه اعلام کرد که در مورد تعداد و زمان‌بندی تجدید نظر شده است و اکنون این شرکت از زمان‌بندی جدید خود در سال 2016 عقب نیست. طبق اعلان رسمی بمباردیه در 21 دسامبر 2016 در مجموعه هیل‌کریس تی‌تی‌سی، که در آن عکسی از یک کارگر با لبخند همراه با استریت‌کار و کلمه‌ی "الان تحویل داده شد" دیده می‌شدند، این شرکت مدعی شد که بمباردیه به تعهد خود در سال 2016 عمل کرده است. البته نکته‌ی ظریفی در این باره وجود دارد: هر 4 تراموا تحویلی تمام نشده بودند!
طبق صورت جلسه سال گذشته بین تی‌تی‌سی و بمباردیه، هر دو شرکت به این توافق رسیدند که اهداف سال 2016 در قرارداد کنار گذاشته شود. در مصاحبه‌های بعدی، تی‌تی‌سی تایید کرد که این شرکت چهار تراموا را که تقریبا ساخت‌شان تمام شده بود از بمباردیه دریافت کرد و بقیه مراحل ساخت آنها در تورنتو به اتمام رسید. بدین ترتیبهر 4 تراموا قبل از سال نوی 2017 و طبق برنامه‌ریزیقبلی تمام شده و در خیابان‌ها مشغول کار بودند.
اما کاملا واضح است که تی‌تی‌سی به بمباردیه کمک کرده است تا مشکلات {بیزینسی} بمباردیه را، خارج از روال عادی، کاهش دهد. هر دو شرکت از این استراتژی جدید و عجیب استفاده کردند تا ترامواها در اسرع وقت تحویل داده شوند و نتیجه آن به نفع مسافران و هر دو کمپانی باشد.
سخنگوی بمباردیه، مارک آندره لوفور، این استراتژی را "داستانی مثبت" نامید، و ادامه داد: "این کاری است که ما به آن افتخار می‌کنیم ... تحویل سال 2016 یک نمونه عالی از نتایج مثبت طرح توجیهی است که ما در سال گذشته معرفی کردیم، نتیجتا بمباردیه به همه تعهدات تحویلی هر سه ماهه خود در سال 2016 عمل کرده است".
اندی بیوفرد، مدیر عامل تی‌تی‌سی، گفت که او می‌خواهد تا آنجایی "انعطاف پذیر" باشد که ایمنی یا کیفیت ترامواها در خطر نباشد. وی گفت که تنها عامل این تصمیم‌گیری به راه‌اندازی سریع ترامواها بوده، و نه کمک به  بمباردیه و یا محافظت از شهرت آن. وی افزود: "من نمی‌خواهم به نفع بمباردیه کاری کرده باشم، اما می‌خواهم بهترین نتیجه را برای مسافران بدست بیاورم... بنابراین هدف خوبی کردن در حق بمباردیه نبوده بلکه هدف ما راضی کردن مسافرینی است که از خدمات ما بهره‌ می‌برند".
سخنگوی بمباردیه گفت که در اواخر سال 2016 این ایده به نظرشان آمد، درست پس از آنکه تنگناهای فرآیند تولید شناسایی شدند که تحویل ترامواها را از تاندربی به تورنتو به تعویق می‌انداخت. وی قسمت باقیمانده برای اتمام ساخت ترامواها که در تورنتو انجام می‌شود را تعداد کمی نازک‌کاری برای زیبایی عنوان کرد، مانند صفحات زیبایی داخلی، جازدن برخی قطعات و رنگ زدن. تی‌تی‌سی هم "مونتاژ نهایی زیبایی و قطعات داخلی" را تایید کرد. سخنگوی تی‌تی‌سی، استوارت گرین، به این حقیقت اشاره کرد که اگر با این استراتژی موافقت نمی‌شد، این ترامواها به راه‌اندازی آخر سال نمی‌رسیدند؛ سخنگوی بمباردیه از اظهار نظر در این خصوص پرهیز کرد.
قرارداد ترامواها که بین تی‌تی‌سی و بمباردیه در سال 2009 منعقد شده است، شامل جزئیات دقیق چگونگی تحویل هر تراموای 5 میلیون دلاری است. طبق این قرارداد پس از اتمام ساخت و مونتاژ هر تراموا، بمباردیه باید قبل از تحویل آنرا "در کارخانه بارزسی و آزمایش" نماید.
در صورت تایید، یک مهندس تی‌تی‌سی گواهی اولیه پذیرش را صادر می‌کند که طبق آن تایید می‌شود که "در تاریخ ذکر شده تراموا تکمیل و آماده تحویل" به تی‌تی‌سی می‌باشد. پس از تحویل، تی‌تی‌سی‌ ترامواها را مورد آزمایشات بیشتری قرار می‌دهد، از جمله اینکه آنرا با حداکثر شرایط کاری برای 600 کیلومتر می‌راند و چنانچه از زیر این آزمایش موفق بیرون آمد، مهندس تی‌تی‌سی مجوز پذیرش نهایی را صادر می‌کند که به این معنی است که تی‌تی‌سی مالکیت آنرا به عهده گرفته است. تحت استراتژی توافق شده، فرآیند تحویل اصلاح شده است، بدین صورت که تی‌تی‌سی موافقت کرده که ترامواها بدون تایید اولیه راهی تی‌تی‌سی شوند، سپس در مجموعه تی‌تی‌سی تکمیل، و گواهی‌های پذیرش اولیه و نهایی را دریافت کنند. سخنگوی تی‌تی‌سی گفت که چهار تراموا به دقت تمام مراحل آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و این استراتژی هیچ هزینه‌ی اضافی نیز برای آژانس به بار نیاورده است.

فرایند توافق دو شرکت برای اجرای استراتژی حدود یک ماه طول کشید زیرا تی‌تی‌سی نیاز داشت تا اطمینان حاصل کند اپراتورها، بازرسان و کارکنان تعمیر و نگهداری آن {با همکاری آخرین واحدهای بمباردیه} به اندازه کافی خواهند توانست آزمایشات را دقیق و کامل انجام دهند.
صورت‌جلسه‌های بین تی‌تی‌سی و بمباردیه نشان می‌دهد که، پس از گذشت بیش از دو سال از تحویل اولین سری ترامواهای بمباردیه، هنوز نگرانی‌های جدی در مورد مشکلات فرآیند تولید، از جمله عدم کارکرد صحیح کلیدهای کنترل، خرابی لاستیک‌های اتصالات تراموا، اتصالات شکسته، نشتی پنجره‌ها، نصب قطعات نادرست و کمی جوشکاری در برخی از جاها، را دارد.
سخنگوی بمباردیه توضیح داد که این شرکت پیشرفت قابل توجهی در زمینه مشکلات جوشکاری داشته است که از ابتدای سال جاری میلادی مورد توجه قرار گرفته‌اند. او گفت که هر گونه مسائل مربوط به تولید "باید در آینده نزدیک حل شود".
طبق آخرین برنامه تجدید نظر شده، این بمباردیه بایستی تا پایان سال 2013 مجموعا 70 تراموا را به تی‌تی‌سی تحویل می‌داده است، در ماه ژوئیه بمباردیه پذیرفت که از برنامه عقب است. سخنگوی بمباردیه گفت که این بدان معنی نیست که آنها به اهداف سال 2017 دست نخواهد یافت و اظهار داشت که این شرکت "از منابع اضافه‌تری برای رسیدن به اهداف" سال 2017 استفاده خواهد کرد. وی افزود که"ما در مجموع بر این متمرکز هستیم که همه تعهدات 204 تراموا را تا آخرین مهلت قرارداد، یعنی سال 2019 تحویل دهیم."

Date: Wednesday, August 23, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به