پلیس اعلام کرد کوکائین در آرژانتین بار کشتی شده است و به بندر مونترال، تورنتوی بزرگ، منطقه نیاگارا، و سپس به سایر نقاط کانادا حمل می‌شده است
پلیس استانی انتاریو می‌گوید که 250 میلیون دلار کوکائین که در بلوک‌های سیمان پنهان شده بود را کشف کرده است: بزرگترین کشف تاریخ مواد مخدر در کانادا!
پلیس استانی انتاریو می‌گوید سه نفر تورنتویی در تلاش برای وارد کردن بیش از 1000 کیلوگرم کوکائین خالص به کانادا از آرژانتین و ترخیص آن بوده‌اند. سرنخ این کشف را یکی از افراد عادی اجتماع به پلیس داد که منجر به ضبط بزرگترین مواد مخدر در تاریخ پلیس استان انتاریو شد.
تخمین زده می‌شود که محموله توقیف شده به وزن 1،062 کیلوگرم از کوکائین 97 درصد خلوص، ارزش عمده فروشی آن 60 میلیون، و قیمت خیابانی آن 250 میلیون دلار باشد.
افسر پلیس هاوکس گفت: "این بزرگترین محموله‌ای است که من در طول 33 سال پلیس بودنم آنرا دیده‌ام".
افسران مسلح در کنفرانس مطبوعاتی نزدیک دیوار آجری رنگ رنگی به حالت گارد ایستاده بودند. داخل بلوک‌های این دیوار کوکائین بود. درِ ورودی مجتمع  پلیس استانی انتاریو نیز پُر بود از افراد مسلح. هاوکس گفت که کوکائین‌ها در یک مکان مخفی نابود خواهند شد. وی افزود: مواد مخدر زیادی در جامعه وجود دارد و آنها مردم را به کشتن می‌دهند.
ریک بردومو، معاون کمیته روابط عمومی پلیس استانی انتاریو، گفت که این کشف و ضبط شگفت‌انگیز است، و عملیات در این زمینه همچنان ادامه دارد. وی از ارائه جزئیات سرنخ این موضوع سرباز زد، و فقط افزود که اطلاعات خوبی دریافت کردیم. او ادامه داد: دستگیری‌های اولیه در ماه مه و کمی بعد از یک تابلوی راهنمایی رانندگی در بزرگراه 410 انجام گرفته است.
قابل توضیح است که این درصد غلظت کوکائین قابل فروش به مصرف کننده نیست و قاچاقچیان قبل از فروش خلوص آنرا به 30 تا 40 درصد کاهش می‌دهند و در برخی از موارد آنرا با مواد افزودنی مثل فنتانیل هم می‌آمیزند.
پلیس اشاره کرد که با توجه به ضبط این میزان مواد مخدر خالص آنها توانسته‌اند جلوی رسیدن این ماده به قاچاقچیان بسیاری را بگیرند و از رسیدن آسیب بیشتر به جوامع جلوگیری کنند، در حالیکه یک چهارم میلیارد دلار از دارایی قاچاقچیان نیز اکنون از بین رفته است. او افزود: علیرغم مقدار فراوانی که ضبط شده، تغییرات قابل توجهی در قیمت مواد مخدر در خیابان‌ صورت نگرفته است!
اکثر بلوک‌ها حاوی یک کیلوگرم کوکائین بودند که ماهرانه در آنها جاسازی و پنهان شده بودند. بیشترین میزان کشف شده 6 کیلوگرم در یک بلوک بوده است.
بعضی از این سنگ‌ها در محل تولید و عرضه سنگ در "استونی کریک" توقیف شده‌اند. پلیس گفت که بطور حتم تولید و عرضه سنگ پوششی‌ست برای عملیات قاچاق موارد مخدر. وی افزود: "قطعا بین این محموله و قاچاقچیان مکزیکی ارتباطی وجود دارد... اعضایی از این قاچاقچیان مکزیکی در اطراف تورنتو اقامت دارند".
کوکائین آنچنان در سنگ‌های ساختمانی قاچاق شده بود که سگ‌های تعلیم دیده‌ی پلیس هم نتوانسته بودند آنرا شناسایی کنند. او از توضیح اینکه چه کسانی چنین محموله‌ای را در کانادا توزیع می‌کنند طفره رفت ولی گفت که آنها گروهی بسیار پیشرفته و جنایتکار هستند.
این پروژه که به نام امید (Hope) نامیده شده است از همکاری آژانس خدمات مرزی کانادا، پلیس منطقه‌ای "پیل"، مرکز تجزیه و تحلیل معاملات مالی، گزارشات کانادا، و اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده تشکیل شده است.
پلیس اعلام کرد کوکائین در آرژانتین بار کشتی شده است و به بندر مونترال، تورنتوی بزرگ، منطقه نیاگارا، و سپس به سایر نقاط کانادا حمل می‌شده است.
لوئیس انریکه کریم آلتیمارنو، 52 ساله از "وان" در تاریخ 30 اوت در دادگاه قضایی به اتهام واردات مواد کنترل شده، به همراه داشتن مواد کنترل شده برای قاچاق مواد مخدر، و نیز رانندگی بدون داشتن گواهینامه، حاضر شد.

موریسیو آنتونیو مدینا گتیا، 36 ساله از برمپتون، بعد از اینکه در ماه مه به اتهام واردات ماده کنترل شده، به همراه داشتن مواد کنترل شده برای قاچاق مواد مخدر، دستگیر شده بود، با گذاشتن وثیقه آزاد شد.

ایبن اوروزکو لوملی، 45  ساله از تورنتو، در 10 ژوئیه با بخاطر واردات یک ماده کنترل شده و به همراه داشتن مواد کنترل شده برای قاچاق مواد مخدر، دستگیر شد. اونیز به قید وثیقه آزاد شده است.

Date: Wednesday, August 30, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به