آشپز پیشین سلطنتی، در مصاحبه‌اش گفته که غذای ملکه در واقع غذا نیست
ایران استار - نمی‌دانم نظر شما چیست، اما وقتی که من میز غذای ملکه الیزابت را تجسم می‌کنم بنظرم می‌آید که او هر وعده‌اش به مانند یک جشن باید باشد: پُر از انواع کباب‌ها، سیب‌زمینی‌های پخته شده خوشمزه، کیک‌های عظیم، برج‌هایی از بیسکویت و کیک‌های کوچک، و خلاصه یک غذای شاهانه!
اما دارن مک گریادی، آشپز پیشین سلطنتی، در مصاحبه‌اش گفته که غذای ملکه در واقع "غذا نیست"! او توضیح داد: "او انقدر می‌خورد تا زنده بماند، درست برخلاف شاهزاده فیلیپ که دوست دارد غذا بخورد و در تمام طول روز درباره آن صحبت کند (وی عاشق کباب است).
وی اضافه کرد: "وقتی ملکه تنها غذا می‌خورد بسیار منظم است و از رژیم خود به هیچ وجه تخطی نمی‌کند".
این یعنی او دقیقا چه چیزی میل می‌کند؟
خوب، راستش دوبار در هفته، سرآشپز، مارک فلاناگان، گزینه‌های ممکنه را به ملکه ارائه می‌دهد و او آنهایی را که دوست دارد علامت می‌زند و بر روی آنهایی که دوست ندارد خط می‌کشد.
آنچه در پی می‌آید نمونه تغذیه روزانه ملکه است:

صبحانه
ملکه روز خود را با یک فنجان چای ارل گری (بدون شیر یا شکر) در یک فنجان چینی و با چند بیسکویت (آکا) شروع می‌کند. و سپس سراغ میوه و سریال (غلات) می‌رود. البته گاهی اوقات، او تغییر ذائقه می‌دهد و نان تُست شده با مربا می‌خورد و یا در موارد خاص، تخم مرغ با ماهی آزاد دودی و قارچ پخته. او تخم مرغ‌های قهوه‌ای را {به سفید} ترجیح می‌دهد، زیرا فکر می‌کند آنها بهتر هستند.

ناهار
قبل از ناهار، کمی نوشیدنی می‌خورد، مثلا جین و شراب دوبونت با برشی از لیمو و مقدار زیادی یخ. ملکه غذاهای ساده را بیشتر دوست دارد مانند ماهی با سبزیجات یا مرغ کباب شده با سالاد. غذای مورد علاقه ملکه ماهی دوور کبابی است با اسفناج خرد شده یا قارچ خوراکی (یا مقداریکدو سبز در ظرفی جداگانه). بدون سیب زمینی، برنج، ماکارونی - یا هر چیز نشاسته‌ای دیگری.

چای عالی
این تنها جایی است که ملکه شاهانه غذا می‌خورد و تمام روز منتظرش است: ساندویچی از تکه مرغ با نان سنتی، بیسکوئیت‌های اسکونز و کیک‌های مورد علاقه اش
مک گریدی گفت که او باید دو نوع ساندویچ میل کند: مانند خیار، ماهی آزاد دودی، تخم مرغ با سس مایونز، ژامبون و خردل - اورگانیک. او همچنین کمی مربای رزبری بین دو تکه نان دایره‌ای شکل به اندازه یک پنی قدیمی انگلیسی را هم بسیار دوست دارد.

شام
در حالی که برخی می‌گویند وی اکثر اوقات "گوشت گوسفند آرام پخته شده، گوشت گاو کباب شده، قلم، گوشت سیاه‌خروس، و یا ماهی آزاد را ترجیح می دهد"، بعضی دیگر معتقدند او "یک غذای کبابی ساده" یا استیکی از فیله گوشت گاو یا گوشت گوزن را در سس قارچ، کِرِم و ویسکی بیشتر می‌پسندد. هر کدام از این گوشت‌ها که باشد، ملکه آنرا مغز پخت دوست دارد.
او ممکن است یک مارتینی خشک هم با شام میل کند، اما هرگز در این وقت شراب نمی‌نوشد - این برای بعد است.

دسر
او روز خود را با یک دسر سبک و تازه تمام می‌کند - با توت فرنگی‌هایی که در باغ بالمورال بعمل آمده‌اند و هلو‌های شیرین سفید گلخانه‌ای ویندزور. شاید کمی شکلات که خیلی دوست دارد را هم میل کند.
و سرانجام یک لیوان شامپاین را سر می‌کشد: یک بطری شامپاین برای هر روزش!

Date: Wednesday, August 9, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به