ایران استار- انتظار می‌رود که رکود اخیر در بازار املاک و مستغلات تورنتو که درپی قانون مالیاتی جدید بر خریداران خارجی در بهار حاصل شده است، "کوتاه" باشد، این نتیجه گزارش شرکت بیمه‌کننده منازل CMHC است که در آخر وقت روز چهارشنبه منتشر شد.
براساس داده‌های این شرکت، قیمت میانگین املاک در شهر تورنتو که در ماه آوریل 919،589 دلار بود با کاهشی شدید به 793،915 دلار رسید. این میانگین باید به دلیل محدودیت‌های عرضه‌ی املاک و همچنین وجود اقتصاد قوی کانادا دوباره سیر صعودی به خود گیرد.
دانا سانگاما تحلیلگر ارشد بازار املاک تورنتوی شرکتCMHC ، در طی سخنان خود گفت: "واکنش بازار تورنتو به قوانین جدید بنظر می‌رسد بیشتر عاطفی و احساسی بوده باشد، و نتیجتا این اثرات کاهش کوتاه مدت خواهد بود.
اقدامات دولت استانی انتاریو که از 21 اپریل اعمال شده است شامل: مالیات 15 درصدی برای خریداران خارجی در منطقه مهم و اصلی انتاریو، قوانین کنترل‌کننده افزایش میزان اجاره بها در تورنتو و دیگر شهرها، و نیز برای جریمه برای خانه‌های خالی، می‌باشد.

باب دوگان، اقتصاددان ارشد CMHC نیز گفت: "اگر روند ایجاد شغل در تورنتو به همین منوال ادامه یابد ... و رشد اقتصادی نیز با همین کیفیت ادامه داشته باشد، هر دوی این مولفه‌ها به تقاضای بیشتر به معاملات مسکن می‌انجامند، و نتیجتا در  برخی از مناطق فشار افت قیمت املاک در تورنتو ایستا و سپس رو به رشد خواهد شد.
بدین ترتیب تورنتو، همانند ونکوور (پس از اجرای مالیات بر خریداران خارجی در سال قبل) در ابتدا کاهش املاک و مستغلات را تجربه می‌کند. اما امسال نشانه‌هایی وجود دارد که بازار مسکن هر دو شهر مجددا گرم شوند. شرکت رویال‌لوپیج در آخرین بررسی سه ماهه‌ی املاک خود که دو هفته پیش منتشر شد اعلام کرد که فروش خانه در ونکوور در دوره‌ی اپریل ـ جون، پس از آنکه "مالیات" سودجویندگان را حذف کرد، مجددا شروع به بهبود کرده است. این گزارش منعکس کرده است که بازار ماه آوریل ونکور در مقایسه با ماه پیش آن تقریبا 50 درصد افزایش یافته است.
CMHC در آخرین ارزیابی بازار مسکن روز چهارشنبه خود، رتبه کلی ریسک خود را برای بازار مسکن در سطح ملی حفظ کرد.

Date: Wednesday, July 26, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به