ایران استار- پس از اتمام مذاکرات نفتا در مکزیک و در آستانه دور سوم این مذاکرات در این هفته اتاوای کانادا، مقامات دولتی تاکید دارند که بازنگری نفتا تا پایان یا اوایل سال 2018 قابل حصول خواهد بود.
در جریان مذاکرات، وزیر امور خارجه کانادا، کریستیا فریلند، با طراحان و مذاکره کنندگان اقتصادی تجاری آمریکای شمالی در تورنتو ملاقات خواهد کرد، از جمله نخست وزیر پیشین محافظه کار، برایان مارلونی، درگذشت سفیر سابق ایالات متحده، درک برنی و آلن گوتلیب، وزیر سابق دارایی مایکل ویلسون، جان وایسن، مذاکره کننده پیشین نفتا دون کمپبل، معاون سابق وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل.
فریلند با تیم مشورتی خود که شامل رهبر موقت سابق محافظه کاران (رونا امبروز) می شود، و همچنین با جیمز مور، وزیر صنعت پیشین در دولت محافظه کار استیفن هارپر، دیدار کرد. در روز جمعه نیز وی در تورنتو، با نودهیپ باین، وزیر لیبرال نوآوری علم و توسعه اقتصادی، جلسه ای داشت.
منابع دولتی کانادایی پیش بینی های بدبینانه برخی از منابع در اعلان کوتاه بودن زمان لازم برای دستیابی به معاهده را رد کردند، و گفتند پس از دو دور مذاکره اعلان زمان بندی بسیار زود است و اینکه مذاکرات از محدوده خود خارج شده است نیز صحت ندارد زیرا در حقیقت پیشرفت هایی در برخی زمینه های مشترک حاصل آمده است، اگرچه حتی این قسمت نیز نهایی نشده اند.
دور سوم این مذاکرات روز شنبه گذشته در اتاوا با تیم های آمریکایی و مکزیکی آغاز و تا چهارشنبه (دیروز) ادامه داشت.
مقامات می گویند که تمام موضوعات مذاکرات همچنان قابل بحث و بررسی هستند.
پیشرفت هایی در مکزیکوسیتی صورت گرفته است و امید میرود مذاکرات پیشرفته تری که در سطوح بالای دولت ها در کانادا انجام شده نتایج بهتری داشته باشد.
تاکنون دفاتر و گروه های مذاکرهکننده درباره نتایج این دور از مذاکرات اظهار نظر نکرده‌ اند، احتمالاآخرین خبرها طی روزهای آینده بتدریج اعلان خواهد شد.
Date: Wednesday, September 27, 2017 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به