ایران استار: بسیاری از ما یا محمود کریمی مداح حکومتی ایران را از قبل می‌شناسیم یا این روزها به واسطه نسبت قماربازی به امام حسین در یکی از مداحی‌هایش که به طور مستقیم از تلویزیون جمهوری اسلامی هم پخش شد، او را شناخته‌ایم. عجیب اما این است که کریمی حتی با دادن چنین نسبت ضد دینی به یکی از امامان شیعیان از آزادی عمل و سپر امنیتی فوق العاده‌ای برخوردار است. در این گزارش به این موضوع خواهیم پرداخت که او کیست و چه عقبه سیاسی و امنیتی دارد.
 
ماجرای تاس ریختن با امام حسین و باختن دو گونی برنج
محمود کریمی در مناجات خوانی چند روز پیش خودمش در حرم امام رضا که دست برقضا از صدا وسیمای جمهوری اسلامی هم به طور مستقیم پخش شد، ماجرایی از قمار و شرط بندی یک قمار باز با امام حسین را تعریف می‌کند.  ظاهرا فرد قمارباز در این قمار به امام حسین می‌بازد و مجبور می‌شود دو کیسه برنج در یک هیئت عزداری پخش کند. جالب اینکه کریمی این ماجرا را با دقت بسیار و با جزییاتی همچون تاس‌ریختن نقل می‌کند.

به هرحال این داستان کریمی واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. البته کریمی روز بعدش توضیح داد که حرفی که زده قصه بوده و او گفته که قمار باز در خیال خودش با امام حسین بازی کرده است.آشی که کریمی بارگذاشته البته آن قدر شور بود که برخی از روحانیون حکومتی هم به آن تاختند از جمله عباس روزمه که نوشت:
«محمود کریمی مداحی خوش صدا اما بی‌سواد، دیشب کنار ضریح امام رضا با نقل یک داستان من درآوردی امام حسین را قمارباز کرد و ادامه ماجرا. فقط سوالم ازش اینه چرا حضرت زهرا نرفتن منزل قمارباز جلوشو بگیرن ؟؟ آدرس نداشتن؟؟معاذالله. این همه داستان واقعی و جذاب اما توسل به چرندیات.»
آنچه مسلم است هرکسی جای محمود کریمی بود حتما با ضرب شست ماموران امنیتی جمهوری اسلامی روبرو می‌شد اما شاید برای شما جالب باشد درباره عقبه سیاسی و امنیتی کریمی بیشتر بدانید تا متوجه شوید چرا او برخلاف فعالان مدنی در ایران از یک سپر امنیتی و سیاسی قدرتمند برخوردار است.
 
مداح هفت‌تیرکش
تا پیش از این بسیاری از ایرانیان سراسر جهان محمود کریمی را به عنوان نوحه خوان هفت تیرکش می‌شناختند. در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ بود که خبر هفت تیرکشی یک مداح معروف در اتوبان بابایی تهران در رسانه‌ها منتشر شد.
 این مداح کسی جز محمود کریمی نبود که با همراهانش پس از درگیری لفظی با سرنشینان یک پژو ۲۰۶ با سلاح کمری به ماشین آنها تیراندازی می‌کنند که البته بعدها رسانه‌های نزدیک رهبر جمهوری اسلامی نوشتند او در دفاع از خودش در مقابل اراذل و اوباش هفت تیرکشی کرده است..
پلیس ایران برای بستن سریع تر پرونده این ماجرا توضیح داد که کریمی مجوز حمل سلاح داشته و بنا به تشخیص خود از سلاحش استفاده کرده است.
 
محصول مشترک رسانه‌های حکومتی
کریمی را می‌توان محصول مشترکی از صدا و سیما و خبرگزاری‌های وابسته به سپاه دانست که در چند سال گذشته  حجم عظیمی از تبلیغات را بر روی او انجام داده‌اند.
او در سال ١٣۴۷ در تهران به دنیا آمده و پدرش نقی کریمی، در سال ١٣۶۱ در عملیات فتح المبنی مفقود شده است.
کریمی از همان کودکی در سیستم مداح پرور مورد تایید جمهوری اسلامی تربیت شده حمید مدق و علی اربابی استادان مداحی او بوده‌اند. او خودش را از شاگردان منصور ارضی مداحی جنجالی وابسته به بیت هبری دانسته و گفته که رابطه‌ای استاد-شاگردی و پدر-فرزندی با او دارد.
 
مداح  پیرو و محبوب رهبر جمهوری اسلامی
پاتوق اصلی کریمی حسینه امامزاده علی اکبر چیذر در هیئت رزمندگان اسلام است. این هیات یکی از معروف ترین مراکز فعالان سیاسی مداحان است و تاریخ تأسیس آن به پایان جنگ ایران و عراق باز می‌گردد. بعد از پذیرش قطعنامه و بپایان جنگ مداحانی که به شهرها بازگشته بودند در همان قالب گروهان، گردان، لشکر و.... هیأت‌ها و برنامه‌های خودشان را ادامه دادند و در نهایت با تشکیل یک ستاد مرکزی در تهران سال 1376 هیأت رزمندگان اسلام را تاسیس کردند. این هیات کاملا سیاسی است و مواضع رهبر ایران را دنبال می کند و بر همین اساس در انتخابات سال ۱۳۹۲ ریاست جمهوری از سعید جلیلی و در  انتخابات سال ۱۳۹۶ از سید ابراهیم رئیسی حمایت کرده است. کریمی هم از این قافه جدا نیست. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت: «ان‌شاءالله هر کسی که انتخاب می‌شود و می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، باید «چشم گفتن به آقا را بلد باشد و البته عمل کردن به این چشم‌ها را هم باید بلد باشد.»
کریمی از جمله مداحانی است که در حضور رهبر جمهوری اسلامی مداحی کرده و حتی سایت رهبری هم با او مصاحبه‌ای داشته است. آخرین مداحی معروف او در حضور رهبری درباره کشته شدن قاسم سلیمانی بود که پوشش گسترده‌ای هم در رسانه‌ها داشت. کریمی همین چند وقت پیش چندین کتاب از رهبر جمهوری اسلامی یا مورد تایید وی را برای مطالعه در ایام خانه‌نشینی کرونایی توصیه کرده است.
کریمی در سال ۹۲ خاطره‌ای از رهبر جمهوری اسلامی تعریف کرده که نشان دهنده نزدیکی این رابطه است. ظاهرا در آن سال ها شکایت‌های زیادی از صدای سنج و دمام مجالس عزاداری به رهبر جمهوری اسلامی شده است. کریمی تعریف کرده است که آیت الله خامنه‌ای به او گفته «آقای کریمی دیگه سنج و دمام نزن و من هم به حضرت آقا عرض کردم چشم!»
با این اوصاف احتمالا جواب صورت مساله اول گزارش را گرفته‌اید که چرا کریمی با وجود این مداحی عجیب و هفت تیرکشی سابقش همچنان در بالاترین سطوح حاکمیت جمهوری اسلامی نورچشمی محسوب می‌شود و گزندی به او نمی‌رسد.
 

Date: Friday, May 1, 2020 - 20:00

Share this with: ارسال این مطلب به