کلیسای مسیحی کاتولیک تنها کلیسای باقیمانده‌ای‌ست که تاکنون حاضر به عذرخواهی نشده است
پاپ فرانسیس امروز یکشنبه و پس از جلسه دیروز (شنبه) خود با کاردینال‌های کانادایی گفت که کشف بقایای ۲۱۵ کودک در یک گور دستجمعی در خارج مدرسه کاتولیک سابق بومیان کانادا موجب رنج شده و احترام به حقوق و فرهنگ مردم بومی را خواستار شد. وی روز شنبه در میان فشارهای شدید بر کلیسای مسیحی کاتولیک برای پذیرش مسئولیت سیستم مدارس شبانه‌روزی بومیان کانادا با دو کاردینال کانادایی در واتیکان ملاقات کرد، هرچند مشخص نیست که در این ملاقات در مورد چه چیزی بحث شده است.
کشف ماه گذشته نشان داد بقایای ۲۱۵ کودک بومی هنوز در یک گور دستجمعی و در زیر خاک اطراف مدرسه شبانه‌روزی بومیان "کملوپس" در بریتیش کلمبیا قرار دارد. این مدرسه که در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد، زمانی بزرگترین مدرسه این سیستم بوده است. در این سیستم حدود ۱۵۰,۰۰۰ کودک بومیان به زور از خانواده‌هایشان گرفته شدند تا از فرهنگ و زبانشان جدا گردند. در آنچه کمیسیون حقیقت و آشتی در سال ۲۰۱۵ آمده، این عمل "نسل‌کشی فرهنگی" خوانده شده، و بسیاری از آنها مورد سوء استفاده‌های جنسی، تجاوز، آزار و اذیت و سو تغذیه قرار گرفتند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
پاپ بدون عذرخواهی خواستار آشتی و بهبودی در مورد گور دستجمعی مدرسه کانادا شد
پاپ که در میدان سنت پیتر با زائران و گردشگران صحبت می‌کرد، بدون اینکه بطور مستقیم از نقش کلیسای کاتولیک در مدارس شبانه‌روزی بومیان کانادا بین سال‌های ۱۸۳۱ تا ۱۹۹۶ عذرخواهی کند، فقط خواستار همکاری کلیسا با این تحقیقات شد. بیش از نیمی از این مدارس که بنا به قانون دولت و از طرف دولت توسط کلیساهای کاتولیک اداره می‌شدند، کلیساهای کاتولیک بودند و کلیسای کاتولیک تنها کلیسای باقیمانده‌ای‌ست که تاکنون حاضر به عذرخواهی نشده است. پاپ از رهبران مذهبی سیاسی و کاتولیک کانادا خواست تا "با قاطعیت" در اینباره همکاری کنند تا این موضوع روشن شود و نیز به دنبال سازش و بهبود باشند. فرانسیس گفت که با "مردم کانادا که از این خبر تکان‌دهنده آسیب دیده‌اند" احساس نزدیکی می‌کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این سخنان فرانسیس دو روز پس از آنی اظهار می‌شود که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک خواست تا مسئولیت نقش خود را در اداره بسیاری از مدارس به عهده بگیرد. گروه‌های فعال بین دولت کانادا و بومیان برآورد می‌کنند که تعداد واقعی مرگ این کودکان ۶,۰۰۰ نفر یا حتی بیشتر باشد و معتقدند که "مرگ‌های آنها جایی ثبت نشده است". دولت کانادا اسناد این جنایات را پیشتر معدوم کرده و بنظر می‌رسد اکنون تنها احتمال برای یافته شدن ردی از این کودکان، اسناد کلیساهاست. به همین دلیل افرادی از کلیسای کاتولیک کانادا خواستار جلسه‌ای با پاپ شدند تا موضوع را مستقیما با وی به مشورت بگذارند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
جلسه کاردینال‌ها با پاپ
لیست‌های جلسات گذشته پاپ نشان می‌دهد که وی هر شنبه با "اولت" (گروهی از کاردینال‌ها) ملاقات می‌کند، اما داشتن جلسه با "سنری" (گروه دیگری از کاردینال‌ها) نادر به شمار می‌رود. آخرین باری که پاپ با سنری‌ها ملاقات کرد در ۱۰ ماه می بود که حتی این ملاقات نیز در لیست جلسات ذکر نشده بود. سنری‌ها که کانادایی اهل چک هستند، خانواده‌ای از کاردینال‌ها می‌باشند که در مونترال اقامت دارند و بعنوان معاونت دبیری واتیکان در بخش مهاجران و پناهندگان "دیکستر" در ارتقا توسعه انسانی کلیسا مشغول بکارند. پیش از این جلسه، خبر ملاقات آنها با پاپ تبدیل به سرتیترهای خبری جهان شده بود.
این ملاقات یک روز پس از آنی صورت گرفت که ۹ کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد از کلیسای کاتولیک و همچنین مقامات کانادایی خواستند تا "برای تحقیقات سریع و دقیق" گور دستجمعی که گمان می‌رود حاوی بقایای ۲۱۵ کودک بومی باشد تلاش کنند. گروهی دیگر از وکلای کانادایی نیز در همین روز لایحه‌ای را برای بررسی "جنایت علیه بشریت" تقدیم دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه کردند. از سوی دیگر حداقل دو گروه در دو استان مختلف کانادا سراغ دیگر مدارس بومیان رفته‌اند و معتقدند که می‌توانند مانند قبل با کمک رادارهای نفوذ کننده به زمین، گورهای دستجمعی دیگری را نیز پیدا کنند.
روز جمعه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز پس از اینکه گفت خود وی کاتولیک است، كلیسای كاتولیک را تحت فشار قرار داد و از مقامات کلیسا خواست "قدم بردارند" و مسئولیت نقش خود را در آن سیستم بر عهده بگیرند، و نیز خواستار انتشار اسناد و سوابق کلیساها در رابطه با مدارس شبانه‌روزی بومیان شد. ترودو گفت که وی از موضعی که کلیسای کاتولیک اتخاذ کرده بسیار "ناامید" شده و افزود که وی شخصاً از پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۷ خواسته بود به خاطر نقش کلیسای مسیحی در این مدارس که توسط کلیسا و تحت حمایت دولت کانادا اداره می‌شد، عذرخواهی کند. ترودو گفت: "این کاری است که همه ما هنوز منتظر انجام آن توسط کلیسای کاتولیک هستیم".
 
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

روز جمعه، ۹ کارشناس مستقل دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفتند که آنها انتظار دارند کلیسا "دسترسی کامل .... به بایگانی‌هایش از مدارس شبانه‌روزی بومیان که توسط این کلیسا اداره می‌شد را امکان‌پذیر کنند" و همچنین در تحقیقات کامل و اعلان نتایج آن به طور علنی، شرکت نمایند. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد گفتند: "دادگستری باید تحقیقات جنایی را در مورد همه موارد مرگ مشکوک و اتهامات شکنجه و خشونت جنسی علیه کودکان در مدارس بومیان کانادا انجام دهد و عاملان این جنایات که ممکن است برخی از آنها هنوز زنده باشند را تحت تعقیب و مجازات قرار دهد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, June 6, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به