کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- موارد سیاه‌سرفه در کانادا در حال افزایش است، بطوریکه انتاریو، کبک و نیوبرانزویک افزایش شدیدی را در مقایسه با میانگین این بیماری در قبل از کرونا گزارش کردند. آمار این بیماری در امسال جهش قابل توجهی نسبت به میانگین سالانه بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ نشان می‌دهد اگرچه این بیماری در کانادا بصورت دوره‌ای ظهور می‌کند. اکثر بیماران سیاه‌سرفه بین ۱۰ تا ۱۴ سال سن دارند.
۲- کانادا در حال حاضر شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان بین‌المللی‌ست زیرا به دلیل تغییرات سیاست دولت فدرال، بیش از ۷۰,۰۰۰ فارغ‌التحصیل ممکن است اخراج شوند و هزاران ویزای دانشجویان کنونی نیز احتمالا لغو می‌گردد. هر استان کانادا بین ۶% تا ۲۵% از دانشجویانش را با لغو ویزا از دست می‌دهد.

اعتراضات دانشجویان بین‌المللی در کانادا بعلت لغو ویزای دانشجویی؛ افزایش شدید سیاه‌سرفه در کانادا؛ مکزیک کار با سفارتخانه‌های کانادا و آمریکا را بعلت دخالت متوقف کرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- ایرکانادا اعلام کرد که به دلیل احتمال اعتصاب خلبانان این بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشور، از روز سه‌شنبه و به مدت ۲۱ روز که تعداد مسافران افت می‌کند، این شرکت در رزرو مجدد بلیت‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتری از خود به خرج خواهد داد بطوریکه مشتریانی که پروازهایی بلافاصله قبل و یا بعد از این زمان دارند را شامل می‌شود. انجمن خلبانان خطوط هوایی که اتحادیه خلبانان با بیش از ۵,۰۰۰ خلبان (۹۸% آنها) است می‌گوید به زودی اعتصاب آغاز خواهد شد.
۴- آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک گفت که دولت مکزیک به دلیل اصلاحات قضایی که طی آن می‌خواهد قضات، از جمله قضات دیوان عالی، با رای مستقیم مردم انتخاب شوند، قصد دارد روابط خود را با سفارت‌خانه‌های آمریکا و کانادا، و نه با این کشورها، متوقف کند. سفارتخانه‌های هر دوی این کشورها این اصلاحات را به شدت کوبیده‌اند و آندرس این کار را تلویحا دخالت در امور داخلی مکزیک خوانده است.

اخبار استان‌های کانادا
۵- پلیس استان کبک هشدار امبر امروز صبح که در دو استان کبک و انتاریو اعلان شده بود را پس از یافتن سالم پسربچه ۵ ساله ناپدید شده، لغو کرد. پلیس می‌گوید خبری از این پسر پس از اینکه دوشنبه شب از شهر بروسارد در ساحل جنوبی شهر مونترال برده شده بود، نبود تا اینکه وی در منطقه یورک در جنوب انتاریو پیدا شد. این هشدار درست قبل از ساعت ۴ صبح روز سه‌شنبه در کبک و ۶ صبح در انتاریو اعلان شده بود. مظنون اصلی آن زنی ۶۵ ساله بود که دوست خانوادگی این پسر بوده است.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- سیلویا جونز وزیر بهداشت دولت محافظه‌کار داگ فورد در انتاریو وعده داد که ۱۹ مرکز جدید درمان اعتیاد در انتاریو را پیش از بستن ۱۰ مرکزی که نزدیک مدارس واقع شده‌اند، تاسیس کند. وی گفت این مراکز در ماه مارس بسته می‌شوند و دولت ۳۷۸ میلیون دلار در طول ۴ سال بودجه برای مراکز ترک اعتیاد جدید کنار گذاشته است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- شرکت حمل‌ونقل عمومی تورنتو موسوم به تی‌تی‌سی می‌گوید با سطح زیادی از مسافر روبرو شده و در حال افزایش خدمات و تجدید نظر در برنامه‌های خود در ماه آینده است. تی‌تی‌سی می‌گوید تعداد مسافران در حال رسیدن به سطح قبل از کروناست و خدمات جدید از اول سپتامبر، با ۱۶ مسیر اتوبوس با فضای بیشتر و ۲۳ مسیر با افزایش خدمات به استقبال مشتریان خواهد رفت.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- جک اسمیت دادستان ویژه وزارت دادگستری آمریکا ادعانامه‌ای را در ارتباط با تلاش ادعایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ تسلیم دادگاه کرده که جایگزین شکایت‌نامه قبلی خواهد شد. شکایت‌نامه تازه حاوی ۴ اتهام شامل توطئه برای کلاهبرداری از آمریکا، توطئه برای ایجاد مانع در فرآیند رسمی، تلاش برای ممانعت از انجام فرآیند رسمی، و توطئه علیه حقوق رای‌دهندگان، علیه ترامپ است در حالیکه برخی از اتهامات و توضیحات قبلی درباره وی را حذف کرده است. ترامپ قبلا در برابر کلیه اتهامات در این پرونده اعلام بی‌گناهی کرده و ۲ دادگاه را نیز برده، اگرچه یک دادگاه دیگر را باخته است.
۹- دانشمندانی که بر روی سویه جدید آبله میمون مطالعه می‌کنند گزارش دادند ویروسی که از جمهوری دموکراتیک کنگو به سایر مناطق جهان در حال گسترش است، سریع‌تر از حد انتظار در حال تغییر و تکامل می‌باشد و متاسفانه در مناطقی شیوع پیدا کرده که کارشناسان فاقد بودجه و تجهیزات لازم برای ردیابی صحیح این تغییرات هستند. این بیماری قبلا هم از سال ۱۹۷۰ میلادی به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی در بخش‌هایی از آفریقا مطرح بوده اما تا زمانی که در سال ۲۰۲۲ در سطح بین‌المللی شیوع پیدا نکرده بود، مورد توجه جهانی قرار نگرفته بود. شیوع آن در سال ۲۰۲۲، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام کند که ۱۰ ماه به طول انجامید.
۱۰- رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین از ادامه پیش‌روی ۳ هفته‌ای نیروهای این کشور در منطقه کورسک با تصرف ۱۰۰ روستا و شهرک در قلمروی روسیه خبر داد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز گفت که ورود نیروهای این کشور به منطقه کورسک روسیه بخشی از طرح پیروزی است که او ماه آینده آن را به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عرضه خواهد کرد. از سوی دیگر روسیه نیز در حال پیشروی سریع در تقریبا تمامی جبهه‌ها در خاک اوکراین به‌ویژه در پوکروفسک و کواخوف است و می‌گوید حضور نیروهای آمریکایی در کورسک واقعیتی آشکار است. گزارش امروز شرکت اکیوریسی می‌گوید سودهای اسلحه‌سازان اروپایی و آمریکایی با جنگ روسیه و اوکراین، ۶۰% افزایش یافته است.
۱۱- طالبان هفته گذشته مجموعه‌ای از قوانین جدید امر به معروف و نهی از منکر را منتشر کردند که توسط هبت‌الله آخندزاده، رهبر عالی آنها تصویب شده که می‌گوید هرگاه یک زن بالغ به دلیل ضروریات از خانه خارج شود، موظف است صدا، چهره و بدنش را بپوشاند و به غیرمحرم مستقیم نگاه کند تا از برانگیختن شهوت و گناه در مردان جلوگیری کند. مردان نیز موظف خواهند بود بدن خود را از ناف تا زانو در خارج از خانه بپوشانند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- علی انتظاری، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، پس از استفاده از عبارت «نفله شدن» برای اشاره به کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد از مقام خود برکنار شد. وی پیش از برکناری برای استفاده از این عبارت عذرخواهی کرده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, August 27, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به