کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- با مرگ ۶ بومی توسط پلیس کانادا در ۲ هفته (۲۹ اوت و ۸ سپتامبر)، مجلس فدرال کانادا جلسه اضطراری برگزار می‌کند. این کشتار در ۵ استان اتفاق افتاده: ۲ بومی در ساسکاچوان، یکی در استان‌های وینیپگ، انتاریو، نیوبرانزویک و آلبرتا. این درخواست را لوری ایلوات نماینده بومی از حزب نیودموکرات از نوناوت در حین جلسه پرسش و پاسخ که در روز اول بازگشایی مجلس برگزار شد، اعلان کرد. آمار کشته‌ها و مفقودین بومیان کانادا وحشتناک است.
۲- کانادا برخی از قوانین وام مسکن را از ۱۵ دسامبر شُل می‌کند تا شاید بازار خوابیده مسکن کمی بیدار شود. دو قانون افزایش سقف بیمه وام مسکن، از ۱ میلیون دلار به ۱.۵ میلیون دلار برای افرادی که کمتر از ۲۰% ارزش مسکن را پیش پرداخت می‌کنند؛ و نیز امکان دریافت وام ۳۰ ساله برای خریداران بار اول یا خریداران خانه‌های نوساز. آمار امروز منتشره بازار مسکن نشان داد که فروش نسبت به ماه گذشته اندکی بهتر شده اما وضعیت همچنان راکد است.

اعلان جلسه اضطراری مجلس برای مرگ ۶ بومی توسط پلیس کانادا در ۲ هفته؛ حزب کبکوا: از رای عدم اعتماد به ترودو حمایت نمی‌کنیم؛ رایان وسلی روث مظنون ترور ترامپ: ایران آزادست که ترامپ را ترور کند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- حزب کبکوا امروز گفت که از درخواست محافظه‌کاران برای رای عدم اعتماد به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بعلت قانون مالیات کربن پشتیبانی نخواهند کرد و به این شکل ترودو همچنان در مسند قدرت می‌ماند حتی اگر نیودموکرات‌ها از وی حمایت نکنند. پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران دیگر احزاب مخالف را تحت فشار قرار داده تا به او کمک کنند تا از امروز و در آغاز مجلس پاییزی امسال، عدم اعتماد به ترودو برای برقراری مالیات کربن را برگزار کنند تا وی سقوط کند. برای چنین حالتی هر دو حزب کبکوا و نیودموکرات باید از پولیور حمایت و از ترودو سلب حمایت کنند. کارینا گولد، سخنگوی دولت در مجلس نمایندگان فدرال کانادا گفت که پی‌یر پولیور فردی کلاهبردار و قلدر است.
۴- هایدن ادموندسون معاون فرمانده کل ناوگان ارتش کانادا که بازنشسته شده و متهم به تجاوز جنسی به یک زن گشته، امروز در دادگاه بی‌گناه اعلان شد. استفانی ویو می‌گوید هایدن بیش از ۳۰ سال پیش (۸ نوامبر ۱۹۹۱) که رئیس ارشد او بود، در یک کشتی کانادایی که در یک پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده لنگر انداخته بود به وی تجاوز کرده است. این دادگاه هیئت ژوری نداشت و یک قاضی، هایدن را از کلیه اتهامات از جمله اعمال ناشایست مبرا دانست.

اخبار استان‌های کانادا
۵- امروز روز انتخابات میان‌دوره‌ای در مونترال و وینیپگ است. طبق نظرسنجی‌های قبل از انتخابات انتظار می‌رود، در مونترال یک حوزه که سال‌هاست نماینده لیبرال انتخاب می‌کند احتمالا اینبار به نماینده کبکوا رای دهد؛ و در حوزه وینیپگ که سال‌هاست نماینده نیودموکرات انتخاب می‌کند، مجددا نماینده نیودموکرات انتخاب شود.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- اولیویا چاو شهردار تورنتو امروز گفت رانندگانی که با قرمز شدن چراغ در تقاطع‌ها، همچنان در تقاطع‌ها هستند و آن را مسدود می‌کنند، از امروز بجای ۹۰ دلار، ۴۵۰ دلار جریمه می‌شوند. این جریمه که در مناطق امن و شلوغ شهری ۱۲۰ دلار بود نیز به ۵۰۰ دلار افزایش می‌یابد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- اولین دختر نوجوانی که با دوستانش باعث مرگ کنت لی ۵۹ ساله بی‌خانمان شد، امروز در تورنتو به ۱۵ ماه زندان محکوم گشت اما از آنجایی که وی به همین مدت قبلا در بازداشت بوده، دیگر به زنداند نخواهد رفت و بجای آن در یک برنامه بازپروری اجتماعی شرکت خواهد کرد. این دختر در دادگاه به گناه خود، یعنی قتل، اعتراف کرد و با توجه به اینکه در حین بازداشت با تخلفات پلیس از جمله برهنه شدن اجباری حین بازرسی مواجه شده بود، در حکم خود تخفیف گرفت. ۷ نوجوان دیگر همراه این دختر که در آن زمان بین ۱۳ تا ۱۶ سال سن داشتند، نیز در این پرونده دستگیر و متهم شده‌اند که ۲ نفر به قتل عمد و یک نفر به ضرب و جرح با ایجاد صدمه بدنی اعتراف کرده‌اند، در حالی که ۳ نفر دیگر به دلیل قتل درجه دوم، و یک نفر دیگر به دلیل قتل، قرار است سال آینده محاکمه شوند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- رایان وسلی روث، مرد ۵۸ ساله که سعی کرد ترامپ را دیروز ترور کند، در کتاب خود به نام «جنگ غیرقابل بُرد اوکراین»، رو به ایران نوشته: «شما آزادید که ترامپ را ترور کنید». پلیس می‌گوید در پرونده وی کارهایی از جمله ساخت مسکن برای افراد بی‌خانمان در هاوایی، جمع‌آوری جنگجو برای اوکراین، در ابتدا حمایت کامل از ترامپ و بعدها تحقیر ترامپ را انجام داده است. او ترامپ را هم برای شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره و هم برای اشتباه بزرگش در «خروج از توافق هسته‌ای ایران، یک احمق و یک دلقک توصیف کرده است. پلیس او را با اتهامات حمل و داشتن اسلحه مواجه کرده و نه تلاش برای ترور ترامپ.
۹- سیگرید کاگ ارشدترین مقام سازمان ملل درباره غزه می‌گوید گزارش وی از بمباران و کشتار اسرائیل و وضعیت فاجعه‌بار کنونی غزه، برای جهان که در اینباره شکست خورده، بسیار غم‌انگیز و شاید سیاه است. حملات اسرائیل علاوه بر حدود ۴۱,۰۰۰ کشته، جان حداقل ۳۰۰ امدادگر، که بیش از دو سوم آنها کارکنان سازمان ملل بوده‌اند را نیز گرفته است. حملات هوایی اسرائیل دیروز نیز ۱۶ فلسطینی شامل حداقل ۴ کودک و ۵ زن را در کمپ آوارگان نصیرات کشت. اسرائیل می‌گوید فقط شبه نظامیان حماس را هدف قرار می‌دهد.
۱۰- شوگون، سریال تاریخی زیرنویسی شده ژاپنی یکشنبه شب در مراسم ۷۶ اعطای جوایز تولیدات تلویزیونی سال آمریکا موسوم به امی (معادل اسکار سینما اما برای تلویزیون) به عنوان بهترین سریال درام برگزیده شد و با دریافت ۱۸ جایزه رکوردی کم‌سابقه به جا گذاشت. این سریال به مبارزه قدرت در ژاپن طی قرن هفدهم می‌پردازد.
۱۱- پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا امروز اعلام کرد که این کشور علیه ۵ مقام ارشد امنیتی و انتظامی ایران که در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات شراکت داشته‌اند، تحریم‌های مالی و ممنوعیت مسافرتی وضع کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- مسعود پزشکیان در اولین نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی به طیف گسترده‌ای از پرسش‌ها پاسخ داد. اظهارات وی بعضا با تشویق و دست زدن مکرر خبرنگاران و حاضران قطع شد. از سوی دیگر، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران برای مذاکره در مورد برجام در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمادگی دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 16, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به