کلیه ۱۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا ۶۰ میلیون دلار دیگر بابت آموزش خلبان اوکراینی برای پرواز با اف ۱۶، بعلاوه ۱۵ میلیون دلار ماه پیش بصورت بلاعوض پرداخت می‌کند.
۲- نیودموکرات‌ها به لیبرال‌ها و دولت فدرال کانادا فشار می‌آورند تا هزینه‌های کنترل بارداری و داروهای دیابت را به عنوان بخشی از طرح ملی داروسازی، حداکثر تا اول ماه مارس امسال پوشش رایگان دهد.

افزایش نرخ اجاره و قیمت خانه در کانادا؛ چک مالیات کربن خانوارها بین ۷۶۰ تا ۲,۱۶۰ دلار شد؛ نیودموکرات‌ها: کنترل بارداری و داروی دیابت رایگان شود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- رسوایی نرم‌افزار ارایوکن: کانادا در اواخر سال گذشته تمام قراردادها با شرکت نویسنده برنامه ارایوکن را به حالت تعلیق درآورد. این اپلیکیشن حدود ۶۰ میلیون دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشت و در مجموع دولت کانادا از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۳۹ میلیون دلار به شرکت ‌سی‌جی استراتجیز قرارداد اعطاء کرده است.
۴- متوسط قیمت اجاره در کانادا در ژانویه به ۲,۱۹۶ دلار رسید که ۱۰% نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش یافته، ۲۰% نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد داشته و باز هم رکورد کشور را شکست.
۵- فروش مسکن در ژانویه نسبت به شروع ضعیف سال گذشته بهتر شده بطوریکه ۲۲% افزایش یافته است. سی‌ار‌ایی‌ای می‌گوید فروش خانه در ژانویه ۳.۷% نسبت به ماه قبل افزایش یافته که بزرگترین افزایش سال به سال از می‌۲۰۲۱ است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- خانواده‌های کانادایی امسال بین ۷۶۰ تا ۲,۱۶۰ دلار از پول مالیات کربن جمع شده توسط دولت را بصورت چک دریافت خواهند کرد زیرا دولت مالیات کربن را ۱۵ دلار در هر تن، یا ۳.۳ سنت در هر لیتر بنزین، و ۲.۹ سنت در هر متر مکعب گاز طبیعی اضافه کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- معترضان طرفدار فلسطین به مدت ۹۰ ثانیه با شعار فلسطین آزاد باد و تسلیح اسرائیل را متوقف کنید، صحبت‌های جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در مجلس را قطع کردند تا اینکه پلیس آنها را از مجلس اخراج کرد.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- اعلان وضعیت هشدار بارش برف قابل توجه برای تورنتو و اطراف که بلندی برف به بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر، از فردا حدود ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر خواهد رسید.
۹- دولت فورد، برنامه آزمایشی هیئت کنترل مشروبات الکلی انتاریو در الزام چک کردن کارت شناسایی افراد قبل از ورود به فروشگاه مشروب‌فروشی ال‌سی‌بی‌او را یک روز پس از تصویب، لغو کرد.
۱۰- شورای شهر تورنتو افزایش ۲۰ میلیون دلاری بودجه پلیس را تصویب و فردا افزایش مالیات بر املاک ۹.۵ درصدی را به رای خواهد گذاشت.
۱۱- موزه سلطنتی انتاریو طی سه ساله و با ۱۳۰ میلیون دلار خرج، طبقه اصلی و اول موزه در ورودی خیابان بلور را گسترش می‌دهد و بازدید از گالری‌های آن را رایگان می‌کند.
۱۲- رانندگان تحویل غذا در تورنتو برای دستمزد منصفانه‌تر و شرایط کاری بهتر اعتصاب می‌کنند، زیرا درآمد آنها فقط ۶ دلار در ساعت است.
۱۳- مردم از پلیس شهر لندن در استان انتاریو خواستند تا توضیح دهد چرا ۲۵۴ گزارش تجاوز جنسی، منجر به هیچ اتهامی نشده است. تقریبا ۴۰ درصد از گزارش‌های تجاوز جنسی که در سال گذشته ثبت شده، منجر به هیچ اتهام نشده‌اند.
۱۴- یک میهمان ایر‌بی‌اندبی در غرب ادمونتون، پس از تخریب و غارت اموال صاحبخانه و حتی فروش خودروی صاحبخانه در طی فقط یک هفته، بیش از ۲۰۰,۰۰۰ دلار خرج تراشید. پلیس ۲ نفر را دستگیر کرده اما هنوز هیچ اتهامی اعلان نکرده است.

اخبار جهان
۱۵- تیراندازی در جریان جشن قهرمانی تیم فوتبال آمریکایی شهر کانزاس (چیف) ضمن بر هم زدن این مراسم به مرگ یک نفر و زخمی شدن دست کم ۱۰ نفر انجامید.
۱۶- شلیک موشک از لبنان به اسرائیل یک کشته و چند زخمی ارتشی بجا گذاشت و حمله متقابل اسرائیل ۴ کشته از جمله ۱ زن و ۲ کودک لبنانی به جای گذاشت.
۱۷- نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه دادگاه تجدید نظر را هم باخت تا به جرم تامین مالی غیرقانونی کارزار انتخاباتی به ۱ سال حبس شامل ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شود.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۸- با سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و امضاء چندین قرار داد با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس از ده سال فصل تازه‌ای در روابط دو کشور باز شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 14, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به