کلیه ۱۹ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- امروز روز جهانی زن است.
۲- احمد حِسِن، وزیر توسعه بین‌المللی دولت فدرال تایید کرد که کانادا کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد برای فلسطینیان را از سر خواهد گرفت. کانادا کمکش را پس از ادعای اسرائیل در همراهی ۱۲ کارمند این آژانس در حمله اکتبر، به حالت تعلیق درآورده بود. یوان‌آردبلیووا با ۳۰,۰۰۰ کارمند که ۱۳,۰۰۰ نفر آنها در غزه هستند، به بیش از ۲ میلیون غزه‌ای و ۴ میلیون نفر دیگر کمک بشردوستانه می‌رساند. چند ساعت پس از اعلان کانادا، سوئد نیز گفت که کمک‌های مالی خود را از سر می‌گیرد. مجموعا ۸ کشور جهان، از جمله آمریکا و آلمان، کمک‌های خود را بعلت ادعای اسرائیل، قطع کرده بودند.

امروز روز جهانی زن است؛ اطلاعات جنسی زنان کانادا به فیس‌بوک فروخته شده؛ پنتاگون: موجودات فضایی هنوز به زمین نیامده‌اند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- اقتصاد کانادا در ماه فوریه ۴۱,۰۰۰ شغل جدید ایجاد کرد اما بیکاری به ۵.۸% افزایش یافت که ناشی از رشد شدید جمعیت است که همچنان از افزایش اشتغال پیشی می‌گیرد. بیشترین رشد اشتغال در خدمات اقامتی و غذایی، بیشتر در آلبرتا و نوا اسکوشیا بوده، اما اشتغال در منیتوبا کاهش یافته است. حقوق زنان کانادایی ۸۷% حقوق مردان است.
۴- اقتصاددانان می‌گویند بانک مرکزی کانادا برای نگرانی از داغ شدن بازار مسکن در بهار امسال، نرخ بهره را کاهش نداده است. نرخ بهره بدون تغییر در ۵% باقی مانده است.
۵- دادگاهی در بریتیش کلمبیا به دعوای حقوقی مردمی علیه نرم‌افزار فلوهلت که اطلاعات باروری، سلامتی، دوره‌های قاعدگی و زندگی جنسی زنان را دریافت و مدیریت می‌کرد و گفته می‌شود آنها را بدون اجازه زنان به فیس‌بوک داده، رسیدگی می‌کند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- اسناد نشان می‌دهند، در پی رسوایی برنامه ارایوکن، دیوید یئو رئیس و بنیانگذار شرکت دالیان اینترپرایزز که این برنامه را انجام داده، از ماه سپتامبر برای وزارت دفاع کانادا شروع به کار کرده است. این شرکت از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دلار قرارداد دولتی دریافت کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- اسکات مو، نخست‌وزیر ساسکاچوان می‌گوید این استان پول‌های جمع کرده مالیات کربن کانادا بر گاز طبیعی را از ماه گذشته به دولت فدرال نخواهد داد. او می‌گوید تصمیم ترودو در بخشیدن مالیات نفت منازل برای شرق کانادا عادلانه نیست.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دو مرد و یک زن، که گفته می‌شود از طرفداران اسرائیل هستند، در پی صف‌آرایی طرفداران فلسطین و اسرائیل در مقابل کنیسه تورنهیل دستگیر شدند. تظاهرات طرفداران فلسطینی برای اعتراض به اشغال سرزمین‌های فلسطین و فروش املاک آن به کانادایی‌های یهودی بود که رهبران کنیسه از طرفداران اسرائیل خواستند تا با آنها مقابله کنند. پیشتر، ایلان روبن آبراموف، بعلت تهدید ناشی از تنفر علیه تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین با تفنگ میخ‌زن، دستگیر شده بود. در چندین تظاهرات دیگر، چندین طرفدار فلسطین دستگیر شدند.
۹- رولاند موریسون، رئیس سرویس پلیس منطقه بومیان نیشنابه اسکی، به دلیل اتهامات سوء رفتار از کار تعلیق شد. او حدود ۲۰ سال سابقه معاونت و ریاست پلیس در مناطق مختلف را دارد.
۱۰- کامرون ایونز ۴۲ ساله از میلتون، دستیار آموزشی سابق در ۴ مدرسه منطقه هالتون، در یک پرونده استثمار کودکان دستگیر شد و با جرایم متعددی از جمله ۱۵ فقره ساختن پورنوگرافی کودکان، ۱۴ فقره فضولی ۶ مورد تجاوز جنسی، ۳ فقره داشتن پورنوگرافی کودکان، ۳ فقره مداخله جنسی و قرار گرفتن در معرض افراد زیر ۱۶ سال و سایر اتهامات مرتبط از سال ۲۰۱۴، مواجه است.
۱۱- این شهرهای کانادا املاک خود را به قیمت ۱ یا ۱۰ دلار می‌فروشند: مندار در آلبرتا ۱ دلار؛ مک آدام در نیوبرانزویک ۱ دلار؛ براندون در مانیتوبا ۱ دلار؛ رستون در مانیتوبا ۱۰ دلار؛ پایپستون در مانیتوبا ۱۰ دلار؛ کوکرین در انتاریو ۱۰ دلار.
۱۲- پیش‌بینی‌کنندگان محیط زیست کانادا در نیوفاندلند و لابرادور می‌گویند که طوفان امروز و فردا، بین ۵۵ تا ۸۵ سانتی‌متر برف فرو می‌ریزد. این طوفان ترکیبی از برف، تگرگ و باران یخی خواهد بود و سرعت وزش باد نیز در این روزها تا ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

اخبار جهان
۱۳- پنتاگون امروز با انتشار یک گزارش ۶۳ صفحه‌ای گفت که موجودات فضایی به کره زمین نیامده‌اند و گزارش‌های مردمی در این زمینه شامل اشیاء معمولی، یا فناوری‌های آزمایشی آمریکا در هوا و فضا از جمله موشک و سیستم‌های هوایی و نامرئی و پهپادها بوده است.
۱۴- لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ، معاون رئیس حزب جمهوریخواه در کارولینای شمالی شد که نقشی کلیدی در جمع‌آوری مالی و مردمی برای رای ترامپ در انتخابات سراسری ریاست جمهوری ۵ نوامبر آمریکا را خواهد داشت.
۱۵- خوان اورلاندو هرناندز ۵۵ ساله، رئیس جمهوری سابق هندوراس که از متحدان مهم تآمریکا محسوب می‌شود، روز جمعه در دادگاهی در نیویورک در اتهام دسیسه برای واردات کوکائین به خاک آمریکا و مالکیت تجهیزات مرگبار از جمله مسلسل مجرم شناخته شد و احتمالا با حبس ابد روبروست. هواپیمای وی در نیویورک با مواد مخدر و اسلحه فرود آمده بود. دادستان گفت که وی کشورش را مانند کشور قاچاقیان مواد مخدر اداره، از قاچاقچیان رشوه دریافت و از آنها حمایت می‌کرده است. وی می‌گوید بی‌گناه است.
۱۶- پس از باز نشدن حداقل یک چتر از یک محموله کمک غذایی از طریق هوا به غزه، پنج نفر از کسانی که محموله رویشان سقوط کرد کشته شدند. این محموله‌ها عمدتا توسط اردن و مصر، و اخیرا به تعداد بسیار محدود توسط آمریکا، فرانسه، هلند و بلژیک در غزه که با قحطی روبروست، انداخته می‌شوند. رئیس ارتش اسرائیل می‌گوید در غزه همه چیز بقدر کافی وجود دارد، فقط حماس آنها را برای خودش برداشته است. مشخص نیست که محموله کدام کشور منجر به این حادثه شده اما هواپیمای آن، یک باری سی-۱۷ بوده است.
۱۷- در یکی از پروازهای هواپیمایی باتیک ایر اندونزی، هر دو خلبان به طور همزمان به مدت تقریبا ۲۸ دقیقه خوابشان برد. این اتفاق باعث ایجاد خطاهایی در مسیریابی شد اما خلبان به موقع بیدار شد و توانست مسیر را بازیابی کند و هواپیما را به مقصد برساند. به ۱۵۳ مسافر و چهار خدمه پرواز آسیبی وارد نشده است.
۱۸- زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند. اردوغان می‌خواهد دومین تلاشش برای صلح میان روسیه و اوکراین را به کار گیرد. در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز ترکیه میزبان این دو کشور بود که فقط توانست قرارداد صادرات گندم اوکراین را تصویب و اجرایی کند. پوتین می‌گوید عقب‌نشینی نیروهایش از شمال و جنوب اوکراین بعلت توافقات این مذاکرات بوده که بعدا زلنسکی بنا به توصیه بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان، زیر آن زده است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۹- گزارش ۲۱ صفحه‌ای کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل می‌گوید جمهوری اسلامی در اعتراضات سال گذشته پس از مرگ مهسا امینی مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, March 8, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به