کلیه ۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا در حال آماده شدن در مقابل انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا و سپس گمرکی بستن او روی کالاهای کانادایی‌ست. با احتمال زیاد بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و اینکه او از هم‌اکنون می‌گوید در صورت پیروزی از کشیدن گمرکی روی کالاهای وارداتی از سراسر جهان ابایی ندارد، کانادا ده‌ها دیپلمات خود را به واشنگتن، پایتخت آمریکا می‌فرستد. کانادا معتقد است ترامپ ممکن است قانون تجارت ۱۹۷۴ را با استفاده از بخش ۱۲۲ که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد حداکثر ۱۵% گمرکی را تا ۱۵۰ روز روی کالاها بکشد، پیاده کند. ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود پیمان‌های جهانی، نفتا، برجام، توافق اقلیمی پاریس، کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و بسیاری دیگر را لغو کرد.
۲- گزارش کارگروه دولت فدرال کانادا، با هدف حفاظت از انتخابات آینده می‌گوید که چشم‌انداز افراطی‌گرایی و خشونت کانادا، بر ساس گسترش تئوری‌های توطئه، عدم اعتماد به دولت‌های مرکزی و استانی، دو قطبی شدن بیشتر سیاسی، و اطلاعات غلط، به طور فزاینده‌ای عادی شده است. گزارش نشان می‌دهد تهدیدها حدود ۲۰% نسبت به نخست وزیر و ۱۳% علیه نمایندگان مجلس بین سپتامبر ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۳، و خارج از زمان انتخابات افزایش یافته است.

امیلی نش ۱۸ ساله، هیچ چیز را فراموش نمی‌کند؛ کانادا آماده ریاست جمهوری ترامپ و گمرکی او می‌شود؛ اسرائیل اجازه ورود قطره‌ای مواد غذایی به غزه را هم لغو کرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- کیریاکوس میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان می‌گوید که کشورش مانند آلمان که بیش از ۲ سال پیش با کانادا قرارداد امضاء کرده، کامل علاقمند به خرید ال‌ان‌جی یا گاز مایع کاناداست. اما مشکل کوچکی در اینجا وجود دارد و آن اینست که کانادا نمی‌تواند ال‌ان‌جی تولید کند! کانادا ۸ پروژه مرتبط با ال‌ان‌جی در مراحل مختلف ساخت دارد که اولین پروژه آن ممکن است سال آینده به نتیجه برسد که در آن صورت نیز تولیداتش به برخی از کشورهای آسیایی صادر می‌شود و نه اروپا.
۴- ایلان ماسک نوشت که مفتخر است که از دکتر کولویندر کائور گیل در برابر تلاش‌های دولت کانادا برای لغو سخنرانی او در مورد کووید - ۱۹، حمایت کند. کالج پزشکان و جراحان انتاریو پیشتر این دکتر را که قبلا در توییتر گفته بود واکسیناسیون کووید-۱۹ غیر ضروری‌ست، به دادگاه کشانده بود. او برای کمک به پرداخت هزینه‌های قانونی ۳۰۰,۰۰۰ دلار دادگاه از مردم عادی کمک جمع می‌کرد که اکنون ماسک می‌گوید که باقیمانده این رقم را پرداخت می‌کند. گیل قبلا علیه ۲۳ نفر که در تلاش ساکت کردن او بودند، شکایتی به راه انداخته بود که شکایتش رد شد و باعث خسارت ۱.۱ میلیون دلاری برای او گشت.
۵- امیلی نش، یک جوان ۱۸ ساله کانادایی از نزدیکی اتاوا، که حافظه فوق‌العاده کمیاب و خارق العاده‌ای دارد بطوریکه تقریبا چیزی را فراموش نمی‌کند، قرار است در تحقیقات کمک به آلزایمر شرکت کند. برای بسیاری از ما، خاطرات با گذشت زمان محو می‌شوند اما برای او چنین نیست، برای مثال او می‌تواند دقیقا بگوید در ۱,۴۲۷ روز پیش چه چیزی رخ داده است. او که این قدرتش را به شوخی "ابرقدرت" می‌نامد به جمع کوچک و منحصر به فرد ۱۰۰ نفر دیگری می‌پیوندد که از سراسر جهان با چنین نیروهایی در تگزاس تحت آزمایش قرار می‌گیرند. این آزمایش برای درمان ۱۰ میلیون نفر در سال که دچار از دست دادن حافظه مرتبط با زوال‌عقل و آلزایمر می‌شوند، استفاده خواهد شد.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دو خودرو در ساعت ۱۱:۱۵ صبح یکشنبه در خیابان برتراند و تقاطع جاده برچمونت در اسکاربرو با یکدیگر و دیوار یک مسجد تصادف کردند. پلیس توضیح بیشتری در اینباره نداد اما گفت که دو طرفدار فلسطینی را در مرکز تورنتو که نزدیک یک کنیسه بودند به ظن تظاهرات بازداشت کرده است. طرفداران اسرائیل امروز در نزدیکی مجلس انتاریو تظاهرات کردند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- ارتش نیجریه می‌گوید کودکانی که افراد مسلح ۲ هفته پیش از مدرسه‌ای در کوریگا در شمال این کشور ربوده بودند را فقط چند روز قبل از پایان ضرب‌الاجل پرداخت ۹۲۷,۰۰۰ دلار باج، توانسته نجات دهد. ۱۳۷ گروگان، شامل ۷۶ زن و ۶۱ مرد، که شامل کارمندان و دانش‌آموزان می‌شود در جنگلی در زامفرا در بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل ربایش پیدا و نجات داده شدند. در حالی که تعداد اولیه گروگان‌ها ۲۸۷ نفر بود، برخی از آنها در این مدت موفق به فرار شده بودند. هنوز مسئولیت گروگان‌گیری را هیچ گروهی به عهده نگرفته اما برخی کارشناسان می‌گویند کار نیروهای افراطی اسلامی‌ست.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- اسرائیل به سازمان ملل گفت که دیگر اجازه ورود مواد غذایی سازمان ملل به غزه را نمی‌دهد. بیش از ۷,۰۰۰ کامیون پُر از مواد غذایی مدتهاست در مصر ردیف شده‌اند که اسرائیل بطور روزانه تقریبا کمتر از ۸ کامیون را اجازه عبور می‌دهد. بیش از ۲۱۰,۰۰۰ نفر از گرسنگی فاجعه بار در غزه رنج می‌برند. این در حالی‌ست که دبیرکل سازمان ملل دیروز خواستار باز شدن کامل مرز برای جلوگیری از مرگ بر اثر قحطی شده بود. در همین حال، فلسطینیانی که از حمله مداوم اسرائیل به بیمارستان اصلی غزه گریختند، کشتارهای دسته‌جمعی، دستگیری‌های گسترده، ویرانی‌های عظیم و گذر اجباری از کنار توده‌های اجسادی را توصیف کردند که اسرائیل ادعا می‌کند ۱۷۰ شبه نظامی را کشته و حدود ۴۸۰ مظنون را با عملیاتش بازداشت کرده، و امروز افزوده که دوباره به دو بیمارستان دیگر نیز حمله کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, March 24, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به