کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- یک میانجی و داور فدرال کارگری کانادا به شرکت هواپیمایی ایرکانادا اجازه داد تا این شرکت بتواند یک تار موی مهمانداران هواپیما را کنده و آن را از نظر مواد مخدر آزمایش کند. این موضوع زمانی به داوری کشیده شد که ۲ نفر از مهمانداران در یک مهمانی ۱۴ نفره مواد مخدر کشیده و سپس عازم پرواز شدند و یکی دیگر از مهمانان این موضوع را به هواپیمایی گزارش داد.
۲- به گفته آژانس مسکن کانادا، بدهی وام مسکن کانادایی‌ها در ماه فوریه بعلت هزینه‌های بالای استقراض و نرخ کمرشکن بهره، به بالاترین میزان خود در ۲۳ سال گذشته رسید و گفت که این بدهی در فوریه بالغ بر ۲.۱۶ تریلیون دلار بوده که ۳.۴% نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. وضعیت کنونی، منجر به کاهش فروش مسکن و کاهش قیمت‌ها در بسیاری از مناطق شده است.

ایرکانادا تست از تار موی مهماندارانش تست مواد مخدر می‌گیرد؛ گزارش حمله جنسی در ارتش به زنان و مردان دانشجو؛ گزارش نیروهای مسلح: سقوط بالگرد رئیسی بعلت جنگ الکترونیک خرابکاری و انفجار نبوده

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- حداقل ۵% از زنانی که در سال ۲۰۲۳ در کالج‌های نظامی کانادا شرکت می‌کنند، گفتند که در طول ۱۲ ماه گذشته مورد حمله جنسی، تهدید، نگه‌داشتن یا آزار قرار گرفته و مجبور به اعمال جنسی ناخواسته شده‌اند. این در حالی‌ست که حداقل ۱% مردان نیز با همین شرایط مواجه گشته‌اند. این افراد در سنین ۱۷ تا ۲۴ سال بوده و در حال گذراندن تحصیلات و آموزش در مقطع کارشناسی برای تبدیل شدن به افسر هستند.
۴- شرکت خودروسازی نیسان کانادا می‌گوید بعلت خرابی کیسه‌های ایربگ تاکاتا، رانندگان ۴۸,۰۰۰ خودروی این شرکت که برخی از آنها به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردند، از هم‌اکنون تا زمانیکه مشکل آن برطرف نشده نباید سوار خودروی خود شوند. شرکت خودروسازی فورد نیز فراخوان ایمنی مشابهی را به همین علت برای ۲۷۵,۰۰۰ خودرو خود قبلا در کانادا صادر کرده بود.
۵- اتحادیه کارگران یونیفور می‌گوید ۴۶۱ کارگر کارخانه که کیت‌کت، آئرو، قهوه کریسپ و همچنین اسمارتیز از شرکت نستله، با اعتصاب و دست از کار کشیدن از ۵ ماه مه توانستند از نظر دستمزد (۸.۵ درصد در ۳ سال)، حقوق بازنشستگی و مزایای بهداشتی خود را بالا ببرند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- لایحه مسکن پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا، در رای‌گیری دوم در مجلس با ۲۰۳ در مقابل ۱۱۷ شکست خورد زیرا لیبرال ها، نیودموکرات‌ها و کبکی‌ها با آن مخالفت کردند. پولیور این لایحه را در ماه سپتامبر ارائه کرده، آن را طرح محافظه‌کاران برای مقابله با بحران مسکن نامیده و گفته بود طبق این طرح شهرها ملزم به افزایش ۱۵ درصدی ساخت خانه در هر سال هستند تا بتوانند از کمک‌های دولت فدرال بهرمند شود و در غیر اینصورت کمک دولتی به آنها کاهش می‌یابد.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- دادگاه انتاریو شکایت سارا جاما نماینده شهر همیلتون در مجلس استانی مبنی بر اینکه دادگاه حکم به لغو سانسور شدنش و نداشتن اجازه سخنگویی در مجلس بدهد را، رد کرد. دادگاه متشکل از سه قاضی گفت که این اختلاف سیاسی‌ست، اگرچه به آزادی بیان مربوط می‌شود اما در حیطه دادگاه نیست. محافظه‌کاران انتاریو پس از اینکه سارا علیه کشتار اسرائیل در غزه صحبت کرد، اجازه سخن گفتن وی در مجلس را از او گرفتند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- فدراسیون معلمان ابتدایی انتاریو می‌گوید که یک هیئت داوری به ۸۰,۰۰۰ معلم این استان افزایش ۳% حقوق در طی ۲ سال را اعطا کرده است. طبق این حکم، افزایش‌ها معادل ۲.۷۵% در سال اول، و ۲.۵% در ۲ سال دیگر و در مجموع ۱۱.۷۳% خواهد بود.

اخبار جهان
۹- هیئت منصفه دوازده نفره محاکمه جنایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، دور اول شور خود را در امروز، بدون اعلان نتیجه به پایان رساندند. بدین ترتیب حداقل یک روز دیگر شور ادامه خواهد داشت. دو ساعت و نیم پس از آغاز شور، هیئت منصفه از قاضی رونوشت برخی از شهادت‌های شاهدان را خواست. ترامپ با ۳۴ فقره جنایت جعل سوابق تجاری مواجه است، اتهاماتی که مجازات آنها، تا چهار سال زندان است، اگرچه قاضی اختیار دارد در صورت محکومیت، حکم آزمایشی صادر کند. در مرکز این اتهامات، پرداختی ۱۳۰,۰۰۰ دلاری مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های پورن برای حق‌السکوت درباره رابطه جنسی بین آنها در سال ۲۰۰۶ قرار دارد. ترامپ در دادگاه اعلان بی‌گناهی کرده بود.
۱۰- ارتش اسرائیل اعلام کرد که کنترل عملیاتی کریدور حائل و راهبردی در امتداد مرز بین نوار غزه و مصر را به دست گرفته، که بدین ترتیب تقریبا کل مرز زمینی غزه با مصر تحت کنترل اسرائیل در آمده است. این کریدور باریک با عرضی در حدود ۱۰۰ متر و طول ۱۴ کیلومتر است که شامل گذرگاه رفح می‌شود. مشاور امنیت ملی اسرائیل امروز گفت جنگ غزه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. آمریکا نیز امروز گفت هنوز اسرائیل از خطوط قرمز رد نشده و کشتار آن در رفح موجب تغییر سیاستش و توقف کمک‌های نظامی به آن کشور نمی‌شود.
۱۱- امروز رکورد گرما با ۵۲.۹ درجه سانتیگراد در دهلی‌نو شکست. این در حالی‌ست که دما در اطراف دهلی بین ۳ تا ۵ درجه کمتر بود. در طول بیش از یک هفته گذشته، دما در این کشور در میانه‌های ۴۰ درجه بوده است. از سوی دیگر رکورد گرما در شهر سن‌پترزبورگ در روسیه نیز به نزدیک به ۳۰ درجه رسید، و رکورد زد.
۱۲- ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بیش از ۲۰۰ بالن حامل زباله را در تلافی پخش اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ توسط کره جنوبی در کره شمالی، به کره جنوبی فرستاده است.
۱۳- ستاد کل نیروهای مسلح ایران در دومین گزارش خود درباره بررسی سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در هفت بند مختلف می‌گوید که نه آثاری از جنگ الکترونیک مشاهده شده، نه خرابکاری و نه انفجار.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- عفو بین‌الملل امروز گفت که در سال ۲۰۲۳، ایران پس از چین، دومین اعدام کننده بزرگ جهان بوده و سپس عربستان سعودی، سومالی و ایالات متحده آمریکا قرار دارند. تعداد کل اعدامی‌های سال گذشته ۱,۱۵۳ نفر ثبت شده است. بیش از ۵۰% اعدامی‌ها در ایران مربوط به مواد مخدر بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 29, 2024 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به