کلیه ۱۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- انجمن املاک و مستغلات کانادا به همراه شرکت وام مسکن و مسکن کانادا می‌گویند که فروش خانه در کشور ۲.۲% کاهش یافته، و در عین حال ساخت خانه‌های جدید نیز از ۲۴۲,۲۶۷ دستگاه در مارس ۲۰۲۴ به ۲۴۰,۲۲۹ در آوریل کاهش یافته است. این دو شرکت افزوده‌اند که در مجموع بازار املاک امسال آرام‌تر از سال گذشته است.
۲- دولت مرکزی کانادا طی ۲۵ سال آینده ۱ میلیارد دلار برای پُل تاریخی "اسپن" در شهر کبک در استان کبک خرج می‌کند، و می‌گوید که آن را در ابتدا به قیمت ۱ دلار مجددا می‌خرد (آن را در سال ۱۹۹۵ به شرکت ملی ریل کانادا فروخته بود)، و سپس آن را تعمیر، رنگ‌آمیزی و نگهداری می‌کند. این پل که در سال ۱۹۱۷ افتتاح شده، اولین پل بزرگ آمریکای شمالی ساخته شده از نیکل و فولاد است که ۵۴۹ متر طول دارد و بر روی رودخانه سنت لارنس کشیده شده تا شهر کبک را به ساحل جنوبی آن متصل کند.

بازار املاک کانادا افت کرد؛ دانشجویان طرفدار فلسطین در مک‌گیل می‌مانند، از برکلی و هاروارد می‌روند؛ رابرت فیچو نخست‌وزیر اسلواکی ترور شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- آیدن پلترسکی ۲۵ ساله، پادشاه کریپتو (پول دیجیتال) انتاریو و کانادا، به همراه کالین مورفی ۲۷ ساله که یکی از همکارانش است، با اتهام میلیون‌ها دلار کلاهبرداری دستگیر شدند. به گفته دادگاه شهر اوشاوا در شرق تورنتو، او با اتهامات کلاهبرداری بیش از ۵,۰۰۰ دلار و پولشویی عواید ناشی از انجام جرم مواجه است. او روز سه‌شنبه با قرار وثیقه ۱۰۰,۰۰۰ دلاری والدینش آزاد شد. طبق اسناد دادگاه وی باید گذرنامه خود را تسلیم کند، با کسانی که به او پول داده‌اند ارتباط نگیرد، از ارسال هرگونه پُست در رسانه‌های اجتماعی مربوط به مسائل مالی، مانند درخواست سرمایه‌گذاری، خرید یا معامله ارزهای دیجیتالی نیز خودداری نماید. او در سال ۲۰۲۲ با سرمایه ۳۷ میلیون دلاری غیرقابل بازیافت، مجبور به اعلان ورشکستگی شد اما گفت اگر به او زمان می‌دادند، وی می‌خواست پول مردم را پس بدهد.
۴- یک قاضی دادگاه عالی کبک درخواست موقت دانشگاه مک‌گیل برای بیرون ریختن فعالان و اردوگاه حامیان فلسطین از دانشگاه مرکز شهر مونترال را رد کرد و گفت این دانشگاه نتوانست نیاز فوری به برچیدن چادرها را توجیه کند. این سومین تلاش ناموفق دانشگاه بود.
۵- بله، آزمایش مجدد سیستم هشدار خطر (امبر آلرت) در انتاریو دوباره شکست خورد. آزمایش سیستم هشدار اضطراری ملی کانادا که در روز چهارشنبه در سراسر انتاریو انجام گرفت، باز هم طبق برنامه پیش نرفت. انتاریویی‌ها قرار بود در ساعت ۱۲:۵۵ بعدازظهر یک هشدار آزمایشی در تلفن همراه، تلویزیون و رادیو دریافت کنند، که چنین نشد زیرا بسیار می‌گویند هیچ پیامی دریافت نکرده‌اند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دولت فورد در انتاریو در حال برنامه‌ریزی یک سری اقدامات جدید برای مقابله با افرادی است که در حالت مستی یا غیر عادی مجرم شناخته می‌شوند. در صورت بروز اولین خطا، به این افراد فرستنده اینترلاک داده می‌شود، در صورت دومین خطا گواهینامه آنها تعلیق می‌شود و در خطای سوم، ممنوعیت مادام‌العمر رانندگی خواهند گرفت. تدابیر کاملا مشابهی برای آنهایی که شیرین‌کاری می‌کنند یا خودرو می‌دزدند نیز در نظر گرفته شده است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- با کاهش قیمت مواد غذایی و خودرو، تورم در ایالات متحده پس از ۳ بار افزایش پیاپی، سرانجام از ۳.۵% به ۳.۴% در ماه گذشته کاهش یافت. این افت می‌تواند منجر به کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دادگاه می‌گوید بوئینگ توافقنامه‌ای را نقض کرده که به این شرکت اجازه داده بود با شرایط خاصی، پس از دو سانحه مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس خود، بیش از ۵ سال پیش از تعقیب کیفری اجتناب کند. ممکن است این نظر، منجر به طرح اتهامات جنایی علیه بوئینگ گردد. تصمیم در این زمینه ژوئیه گرفته می‌شود.
۹- بارت بلید، همسر استورمی دنیلز، بازیگر پورن آمریکایی که ادعا می‌کند رابطه جنسی یک شبه با ترامپ داشته، می‌گوید چه ترامپ در دادگاه جنایی منهتن تبرئه شود و چه بازنده شود، او و استورمی به احتمال زیاد مجبور به ترک آمریکا خواهند شد. وی افزود که فکر نمی‌کند برد یا باخت در این پرونده چیز بهتری برای استورمی به ارمغان آورد. دنیلز مدعی است که در سال ۲۰۰۶ یک شب با ترامپ رابطه جنسی داشته و در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار آمریکا برای سکوت در مورد این ماجرا دریافت کرده تا به ریاست جمهوری ترامپ آسیبی وارد نشود. پرونده این حق‌السکوت اکنون در دادگاه در جریان است و استورمی روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته در دادگاه شهادت داده بود.
۱۰- دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های برکلی و هاروارد، چادرهای خود را برمی‌چینند زیرا این دانشگاه‌ها تقریبا با خواسته‌های آن‌ها مبنی بر قطع کمک به اسرائیل موافقت کرده‌اند.
۱۱- رونمایی از اولین نقاشی از چارلز پادشاه انگلستان پس از تاجگذاری او که توسط جاناتان یئو انجام شده، حدود ۲.۶ متر در دو متر بزرگی دارد و چارلز را در پس زمینه‌ای از رنگ‌های قرمز، با یک لباس قرمز نظامی گارد ولز نشان می‌دهد. یک پروانه نیز درست بالای شانه راست او نقاشی شده است. این طرح و رنگ، جنجال‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی آفرید که برخی از کاربران وی را غرق در خون توصیف کردند.
۱۲- اتحادیه اروپا خواهان توقف فوری حمله اسرائیل در رفح، و باز شدن مسیر کمک‌ها به غزه شد و از بیمارستان‌های کشورهای عضو نیز خواست تا زخمی‌های فلسطینی را بپذیرند. از سوی دیگر حمله شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی به کامیون‌های کمک‌رسانی به غزه باعث نابودی بار و چندین کامیون شد. در عین حال درگیری شدیدی میان ارتش اسرائیل و حماس در شمال و جنوب غزه در جریان است.
۱۳- رابرت فیچو نخست‌وزیر ۵۹ ساله اسلواکی در جریان یک سوء قصد در شهر هندلوا در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت بر اثر اصابت گلوله، زخمی و با هلیکوپتر برای درمان به بیمارستان شهر بانسکای بیستریکا منتقل شد. وی به مدت سه ساعت و نیم تحت عمل جراحی بود تا ۳ گلوله از ناحیه شکم و یک گلوله از ناحیه بازو وی خارج گردد. حال وی وخیم گزارش شده است. "جورج سی" نویسنده ۷۱ ساله اهل روستای لوویس در غرب اسلواکی برای دست دادن به او نزدیک و سپس شروع به شلیک چندین گلوله با سلاحی که به طور قانونی خریداری شده بود، کرد و بدین سان وی را ترور نمود. جورج در جا دستگیر شد. رابرت که رهبر حزب هدایت اسلواکی‌ست، پیش از این نیز دو بار بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ نخست‌وزیر این کشور بوده، و در انتخابات سال گذشته با انتقاد از ناتو و اتحادیه اروپا، و تاکید بر قطع کمک رساندن به اوکراین به قدرت رسیده بود.
۱۴- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور موفق شدند پس از اشغال ۵ روستا طی دو روز گذشته، کنترل ۲ شهرک دیگر در منطقه خارکیف واقع در شمال شرقی و یک شهرک دیگر در منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین را به دست گیرند. اوکراین می‌گوید دفاعش همچنان ادامه دارد و این بحران باعث شد تا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور مجبور شود سفر خود به اسپانیا و پرتغال را لغو کند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در سفر دو روزه خود به اوکراین، امروز گیتار زد و آواز خواند و قول ۲ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین را داد.
۱۵- در حین تصویب لایحه عوامل خارجی، که به نام لایحه روسی نیز مشهور است، درگیری فیزیکی بین نمایندگان در پارلمان گرجستان در گرفت و در عین حال پلیس نیز با مردم معترض به زد و خورد پرداخت.
۱۶- به دنبال پایین آمدن ترافیک جستجوهای گوگل، این شرکت گفت که از هوش مصنوعی در تهیه خلاصه‌ای از پاسخ‌ها به جستجوهای کاربران و نیز سرعت بیشتر در رساندن آنها، استفاده خواهد کرد. گوگل در حال رقابت با چت‌جی‌پی‌تی در هوش مصنوعی‌ست.
۱۷- حکم اعدام خسرو بشارت، که در سال ۱۳۸۸ در پرونده قتل عبدالرحیم تینا، امام جماعت مسجد خلفای راشدین مهاباد به همراه انور خضری، قاسم آبسته، ایوب کریمی، فرهاد عبداللهی و کامران شیخه به اتهامات محاربه، افساد فی‌الارض و هواداری از گروه‌های سلفی به اعدام محکوم شده بود، در زندان قزلحصار اجرا شد. تاکنون حکم اعدام ۶ نفر از این افراد اجرا شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۸- نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی در جلسه امروز، طی بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در رابطه با تغییر تعطیلی پنجشنبه به شنبه، با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند تا امکان مراوده ضروری بیشتری با جهان میسر گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 15, 2024 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به