کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- جگمیت سینگ، رهبر حزب نیودموکرات کانادا پس از هفته‌ها تردید درباره حمایت یا عدم حمایت از بودجه دولت لیبرال که منجر به سقوط آن و انتخابات مجدد می‌شد، امروز اعلان کرد که این بودجه نظرات اصلی وی را تامین و در نتیجه او از آن حمایت می‌کند. لیبرال‌ها بودجه امسال را کمی بیش از دو هفته پیش ارائه کردند اما سینگ تا امروز که برای اولین بار به رای گذاشته می‌شود، موضع خود را مشخص نکرده بود. توافق سینگ و ترودو برای حکومت لیبرال‌ها و دریافت رای اعتماد و تصویب بودجه کشور، در ازای تامین خواسته‌های نیودموکرات‌ها ۳ سال است که ترودو را تا انتخابات سال ۲۰۲۵ در قدرت نگاه می‌دارد.
۲- تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا در یک شهادت دادن در کمیته مجلس سنا کشور گفت که فکر نمی‌کند بودجه فدرال ارائه شده در ماه گذشته، تاثیر زیادی بر تورم داشته باشد. نرخ تورم ۳ ماه است در حدود ۳% باقی مانده اما بانک مرکزی حاضر به کاهش بهره‌ها از ۵% نیست.

جنایتکارترین کانادایی دستگیر شد؛ برنامه دندانپزشکی رایگان ۱ میلیون سالمند آغاز شد؛ تحریم لابلا، بزرگترین خواربارفروشی کانادا شروع شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- توسعه ۳۴ میلیارد دلاری پروژه خط لوله ترانس‌ماونتین پس از سال‌ها ساخت و ساز، به پایان رسید و برای اولین‌بار نفت خام آلبرتا با ۷۰% ظرفیت، امروز در لوله‌ها جاری شد تا به سواحل بریتیش کلمبیا برای صادرات برسد. این خط لوله جدید ۹۸۸ کیلومتری، ۱۹۳ کیلومتر لوله قدیمی که سال‌ها پیش کشیده شده بود را نیز فعال کرده است.
۴- برنامه رایگان مراقبت از دندان برای ۱ میلیون سالمند که کارت مزایای خود را دریافت کرده و واجد شرایط هستند، از امروز آغاز شد. با مراجعه اولین مریض از ساعت ۷ صبح در نیوفاندلند، در طی امروز ۱,۲۰۰ سالمند به دندانپزشک مراجعه کردند و به درخواست‌های آنها توسط دولت فدرال رسیدگی شد. این برنامه که با فشار نیودموکرات‌ها در سراسر کانادا اجرا می‌شود، با کودکان زیر ۱۸ سال شروع شد و پس از پوشش کل رده‌های سنی، هر کانادایی زیر ۹۰,۰۰۰ دلار درآمد دارای خدمات دندانپزشکی رایگان خواهد بود. حدود ۶,۵۰۰ ارائه‌دهنده بهداشت دهان و دندان، از جمله دندانپزشکان در این برنامه ثبت نام کرده‌اند.
۵- شرکت‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای لابلا که بزرگ‌ترین خواربارفروشی کاناداست گزارش داد که درآمد ۳ ماهه اول سال آن به ۱۳.۵۸ میلیارد دلار رسیده که افزایش ۴.۵ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. سود ۳ ماهه این شرکت ۴۵۹ میلیون دلار با افزایش ۹.۸ درصدی به همراه افزایش ۴.۴ درصدی فروش کل و افزایش فروش ۳.۴ درصدی مواد غذایی بوده است. در همین روز گروهی از خریداران ناامید گفتند که برای مقابله با سودجویی این شرکت در عین فشار بر مردم، تحریم یک ماهه لابلا، نوفریلز، پرویوگو و سیتی را آغاز کرده‌اند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- پم داماف، که از سال ۲۰۱۵ از منطقه اوکویل شمال برلینگتون نماینده لیبرال‌ها در مجلس فدرال کاناداست می‌گوید که به دلیل اظهارات همراه بی‌احترامی، دروغ‌ها، محیط سمی، تهدید به زندگی‌اش و زن‌ستیزی، سیاست را ترک می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- رندی بویسونو وزیر کابینه فدرال بعلت ارتباطش با یک شرکت بهداشتی که با دولت میلیون‌ها دلار قرار بسته، به دادگاه احضار شد. او پس از شکست در انتخابات ۲۰۱۹، استخدام شرکت واردات جهانی هلت شد که با شرکت‌های چندملیتی اقلامی مانند دستمال مرطوب ضد عفونی کننده و روپوش‌های ایزوله دادوستد می‌کرد. وی هنگامی که مجددا از مرکز شهر ادمونتون در پاییز ۲۰۲۱ به مجلس راه یافت و وزیر شد، همچنان به عنوان مدیر این شرکت بود و در طی این مدت، همین شرکت توانسته حداقل ۸.۲ میلیون دلار قرارداد با دولت ببندد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- مایکل بیبی، ۳۵ ساله، که برای قتل در صدر فهرست افراد جنایتکار تحت تعقیب در سراسر کانادا قرار داشت، توسط حمله گروه اقدام سریع پلیس جزیره پرنس ادوارد در شهر شارلوت‌تاون دستگیر شد. از آنجایی که اتهام وی در تورنتوست، انتظار می‌رود کارآگاهان تورنتویی در روزهای آینده به شارلوت‌تاون بروند و او را همراه خود به تورنتو بیاورند. بیبی به دلیل قتل درجه دوم شمر پاول فلاورز در تورنتو با گلوله در ۹ ماه پیش و بعلت چگونگی خطرناک بودن او برای جامعه بعنوان جنایتکارترین فرد کانادایی تحت تعقیب بود بطوریکه در لیست بولو که پلیس تورنتو برای دستگیری مجرمین معرفی کرده، وی نفر اول لیست بود و برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود، جایزه ۱۰۰,۰۰۰ دلاری اعلام کرده بود. مایرون دمکیو، رئیس پلیس تورنتو در بیانیه‌ای گفت که این دستگیری ثابت می‌کند همکاری بین سرویس‌های پلیس، رسانه‌ها، مردم، بولو و دیگر نهادها جوامع ما را امن‌تر و قوی‌تر می‌کند. برنامه بولو از سال ۲۰۱۸ فهرست افراد تحت تعقیب را منتشر می‌کند. در آخرین نسخه این لیست، اعلان شده در هفته گذشته که هر از گاهی به روز می‌شود، فعلا دو ارتباط با ایرانیان وجود دارد: کیارش پرژام، ایرانی کانادایی به اتهام قتل کیان حسینی در سال ۲۰۲۲، نفر ۲۳ جانیان این لیست است و دشوان دیویس که متهم به دزدی الناز حاج‌تعمیری‌ست نیز در رتبه ۱۱ جانیان قرار دارد.

اخبار استان‌های کانادا
۹- فرودگاه بین‌المللی سنت‌جان، پس از آنکه یک هواپیمای چارتر خطوط هوایی پی‌اِی‌ال با ۲۰ مسافر و ۴ خدمه در هنگام فرود در باند از آن خارج شد، بسته شد. این هواپیما روی چمن‌های اطراف باند متوقف شد، مسافران و خدمه هواپیما توانستند به سلامت از هواپیما خارج شوند، و هیچ آسیبی گزارش نشد. فرودگاه می‌گوید پروازها امشب مجددا از سر گرفته می‌شوند.
۱۰- پس از سال‌ها دعوا، پلیس استانی ساسکاچوان جستجوی محل دفن زباله‌ها در شهر ساسکاتون را برای یافتن زن مکنزی لی تروتیر، یک زن بومی ۲۲ ساله که از سال ۲۰۲۰ مفقود شده آغاز کرد. بومیان بنا به شواهدی سال‌ها از پلیس می‌خواستند تا این مکان را جستجو کند ولی پلیس می‌گفت بعلت بوی بد و خطرات، حاضر به انجام این کار نیست. جستجو قرار است تا ۳۳ روز طول بکشد.
۱۱- پیر پولیور، رهبر محافظه‌کاران فدرال کانادا، در مصاحبه‌ای ترودو را مجددا "واکو" (عجیب‌غریب دیوانه) خطاب کرد. دیروز وی با همین اظهارنظر از مجلس نمایندگان اخراج شده بود، اگرچه امروز او در مجلس و در دوره سوال و جواب آرام بود. ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، وی را کودکی می‌خواند که باید بزرگ شود.
۱۲- کیتلین براون، ۲۵ ساله، زنی از شهر برنتفورد در شمال تورنتو که در ماه فوریه به دلیل بارداری جعلی، آزار و اذیت، کلاهبرداری و سوء استفاده چند برابری به حبس خانگی محکوم شده، بود اینبار کاملا بازداشت شد و با اتهامات جدیدی روبرو است. او قبلا از ژوئن ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ به دلیل درخواست کمک چند برابری مربوط به بارداری دروغین و مرده‌زایی، با ۵۲ اتهام که ۲۱ اتهامش وارد دانسته شد، توسط قاضی رابرت‌گی، و پس از اعتراف او به گناه در اواخر سال ۲۰۲۳، به ۲ سال حبس خانگی و ۳ سال حبس مشروط محکوم شده بود.
۱۳- بنا به شکایت و درخواست دو دانشجو، یک قاضی دادگاه عالی کبک درخواست اخراج موقت دانشجویان حامی فلسطین از محوطه دانشگاه مک‌گیل، چه بصورت خروج از دانشگاه یا فاصله گرفتن حداقل ۱۰۰ متری، را رد کرد. قاضی شانتال ماسه حکم کرد که شاکیان نتوانستند نشان‌دهند که اعتراضات صدمات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد و همچنین قصد مسدود کردن دیگران را دارند. معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه می‌خواهند که از ارتباط با اسرائیل خودداری کند. معترضان پس از برنده شدن در دادگاه گفتند که مبارزه برای برابری و عدالت همیشه پیروز است.

اخبار جهان
۱۴- فدرال رزرو آمریکا امروز نرخ‌های بهره را ثابت نگه داشت و گفت که مایل است بهره‌ها را کاهش دهد اما این کاهش ممکن است دیرتر اتفاق افتد زیرا تورم اخیرا از هدف ۲ درصدی خود دورتر شده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بیشتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت طول می‌کشد تا مطمئن شود که تورم تحت کنترل است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۵- پلیس نیویورک به دانشجویان معترض به کشتار اسرائیل در غزه، در دانشگاه کلمبیا و نیز دانشگاه سیتی در ایالت نیویورک، و پلیس تگزاس به کمپ معترضان دانشگاه دالاس، یورش برد و بیش از ۵۷۰ دانشجو را دستگیر کرد. برخی گزارش‌ها حکایت از خشونت و تهاجمی بودن پلیس دارد. درگیری‌ها در دانشگاه‌های ویسکانسین، یوسی‌ال‌ای و ده‌ها دانشگاه دیگر ادامه دارد. ترامپ حمله پلیس به دانشجویان را ستود. از سوی دیگر گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا امروز گفت که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل اقدامات اسرائیل در غزه قطع خواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 1, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به