کلیه ۱۸ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا ورود مکزیکی‌ها بدون ویزا را لغو کرد تا جلوی سیل پناهجویان را بگیرد. دولت‌های کبک و آمریکا خواستار بازگرداندن ویزای اجباری برای مکزیکی‌ها شده بودند. بیش از ۲۵,۰۰۰ مکزیکی در سال گذشته در کانادا درخواست پناهندگی دادند و مکزیک را به بزرگترین صادر کننده پناهنده به کانادا تبدیل کرد. قوانین جدید از ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه اجرایی می‌شود.
۲- فلات مرکزی کانادا امسال نیز با خشکسالی مواجه خواهند شد. خشکسالی‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ اغلب به عنوان برخی از بدترین خشکسالی‌ها توصیف می‌شوند، اما احتمالا امسال بدتر خواهد بود زیرا برای مثال در اطراف ادمونتون به جای ۵۰ میلی‌متر بارش، فقط ۵ میلی‌متر، یعنی ۱۰% سالانه بارش وجود داشته است.

حدود ۵,۰۰۰ بوقلمون دنبال مردم یک شهر کانادا می‌دوند؛ کانادا ورود مکزیکی‌ها بدون ویزا را لغو کرد؛ ماری‌جوانا برای هر نوع استفاده، خطر قلبی و مغزی دارد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- سرویس اطلاعات امنیتی کانادا می‌گوید دکتر شیانگگو کیو، دانشمندی که در ژوئیه ۲۰۱۹ از آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی ملی کانادا در وینیپگ اخراج شد، عمدا اطلاعات علمی کانادا را به چین داده است. اگرچه همسرش دکتر کیدینگ چنگ نیز اخراج شده اما او هنوز متهم نشده است.
۴- داروسازان می‌گویند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاپرزدراگ مارت با فشار شدید بر کارکنان خود باعث تماس تلفنی آنها با مریض‌ها شده تا آنها برای بررسی‌های غیرضروری مراجعه کنند و پول دارویی که شاید نیاز نداشتند را بدهند. این خدمات برای مریض‌ها رایگان بود اما هر مریض برای این شرکت ۷۵ دلار پول آورده که تقریبا دو برابر ۳۸ دلاری‌ست که دولت به پزشکان خانواده برای ویزیت هر مریض می‌دهد.
۵- بیشتر کانادایی‌ها فرزندان خود را واکسینه نمی‌کنند. حداقل ۱۷% از والدینی که فرزند خردسال دارند گفتند که واقعاً مخالف واکسینه کردن کودکانشان هستند، در حالیکه در سال ۲۰۱۹ فقط ۴% چنین می‌گفتند. واکسیناسیون در انتاریو و نیوبرانزویک اجباری است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- آخرین برآورد هزینه کشیدن لوله نفت ترانس‌ماونتین در کانادا ۱۰% افزایش یافت و به ۳۴ میلیارد دلار رسید، در حالی که در ماه مه سال گذشته فقط ۳۱ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ تنها ۷.۴ میلیارد دلار برآورد شده بود. این پروژه توسعه که بیش از ۹۸% ساخت آن تمام شده، بیش از ۳ سال است که بعلت اعتراضات محیط‌زیستی و بومیان، معلق شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- هزینه طرح دفاعی دولت لیبرال ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. هزینه پیش‌بینی‌شده تجهیزات جدید طی یک دوره ۲۰ ساله به ۲۱۴.۸ میلیارد دلار افزایش یافته که در مقایسه با ارزیابی قبلی سازمان برنامه و بودجه از ۱۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش نشان می‌دهد این افزایش برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دیلون دوبی، کارتر هارت، مایکل مک‌لئود، کال فوت، الکس فورمنتون، ۵ بازیکن سابق هاکی روی یخ تیم نوجوان جهان کانادا که به اتهام تجاوز جنسی در هتلی در شهر لندن انتاریو در سال ۲۰۱۸ متهم شده‌اند، تصمیم گرفتند دادگاهی با هیئت منصفه داشته باشند. دادگاه در ۳۰ آوریل آغاز می‌شود.
۹- با دست به یکی کردن احزاب مخالف دولت کانادا، لایحه غیر الزام‌آوری تصویب شد که در آن از جاستین ترودو، نخست وزیر، خواسته شده تا تمام ۲۵۰ میلیون دلاری که دولت به کلیه پیمانکاران پروژه نرم‌افزار ارایوکن پرداخت کرده را طی ۱۰۰ روز بازپس گیرد. پی‌یر پولیور رهبر اپوزیسیون با ۱۷۰ رای موافق در مقابل ۱۴۹ رای مخالف لیبرال‌ها این لایحه را تصویب کرد.

اخبار استان‌های کانادا
۱۰- ساکنان شهر لوئیزویل، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کبک، با حمله بوقلمون‌ها در خیابان‌های شهر مواجه شده‌اند. حدود ۵,۰۰۰ بوقلمون که فصل جفت‌گیری امسال آنها به دلیل هوای گرم زودتر آغاز شده، با احساس ترس، به تعقیب افراد پیاده‌رو می‌پردازند. فردای این خبر، یکی از پرخاشگرترین بوقلمون‌ها که در این شهر دنبال مردم می‌دوید، شکار و کشته شد.
۱۱- دادگاه عالی انتاریو حکم حبس ابد کریستوفر هازبندز که در سال ۲۰۱۲ در مرکز خرید ایتون‌سنتر تورنتو تیراندازی کرد و دو مرد را کشت و چند نفر را زخمی کرد، را تایید کرد.
۱۲- هزینه سالانه زندگی برای یک فرد مجرد بین سنین ۲۵ تا ۴۰ سال در تورنتو پس از کسر مالیات به ۶۱,۶۵۴ دلار، و در می‌سی‌ساگا به ۸۳,۶۸۰ دلار رسید. حداقل دستمزد (ساعتی ۱۶.۵۵ دلار) برای یک کارگر تمام وقت (یعنی ۳۵ ساعت در هفته) پس از کسر مالیات ۲۵,۹۹۴ دلار می‌شود و هزینه زنده ماندن در تورنتو نیز برای یک فرد با دستمزد ۲۵.۰۵ دلار در ساعت، ۴۵,۵۹۱ دلار در سال می‌شود.

اخبار جهان
۱۳- دیکشنری مریام وبستر می‌گوید تمام کردن یک جمله انگلیسی با حرف اضافه مانند «به»، «با» یا «از»، بد نیست. ویراستار فرهنگ لغت می‌گوید این نوع جمله‌بندی کاملا طبیعی شده و زبان‌شناسان نیز موافق هستند.
۱۴- کشیدن، بخار کردن یا خوردن ماری‌جوانا حتی در افرادی که هیچ‌گونه بیماری قبلی ندارند، در هر دو گروه مصرف‌کنندگان روزانه و غیرروزانه، و نیز آنهایی که دخانیات مصرف نمی‌کنند، با افزایش خطر ۲۵ درصدی حمله قلبی و ۴۲ درصدی سکته مغزی همراه است.
۱۵- شاهزاده هری در دادگاه بر سر حفاظت از امنیت خود در بریتانیا شکست خورد. وی ادعا کرد که او و خانواده‌اش هنگام بازدید از بریتانیا به دلیل خصومت با او و همسرش در رسانه‌های اجتماعی و تعقیب بی‌امان رسانه‌های خبری در معرض خطر قرار گرفته بود.
۱۶- میچ مک‌کانل، که در ۲۰ سال گذشته رهبری جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا را برعهده داشت گفت همزمان با انتخابات ماه نوامبر امسال از این کرسی کنار خواهد رفت. او که نماینده ایالت کنتاکی است، طولانی‌ترین مدت رهبری در تاریخ جمهوری‌خواهان در سنا را دارد و اخیرا دوبار در پاسخ به سوالات، برای بیش از ده ثانیه مکث بدون حرکت داشت که وضعیت سلامتی او را زیر سوال برده بود.
۱۷- مراسم خاکسپاری الکسی ناوالنی، که دوازده روز پیش به طور ناگهانی در زندان درگذشت، روز جمعه در یک کلیسا در منطقه ماریینو در مسکو برگزار خواهد شد.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۸- در یک سوم ایران برف آمد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 28, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به