کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- دو مقام ارشد لیبرال می‌گویند بین جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و کریستینا فریلند معاون و وزیر دارایی کشور درگیری رخ داده، از جمله اینکه کیتی تلفورد رئیس دفتر ترودو به فریلند گفته که وضعیت بسیار بد اقتصادی کانادا باعث افت شدید محبوبیت لیبرال‌ها شده است. در ضمن شایعاتی در مورد ورود مارک کارنی رئیس سابق بانک مرکزی کانادا و انگلستان، به عنوان وزیر دارایی کانادا وجود دارد. ترودو امروز گفت که به فریلند اعتماد کامل دارد و سال‌هاست که با مارک کارنی درباره پیوستن او به سیاست صحبت کرده است.
۲- ۱۰ استان و قلمرو کانادا به دلیل گرمای شدید، باران شدید، آسمان دود آلود، با وضعیت هشدار و خطر مواجه شدند. اداره محیط زیست کانادا استان‌های نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد آیرلند، نیوبرانزویک، کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و قلمرو شمال غربی را از امروز تحت هشدارهای آب و هوایی قرار داد. این در حالی‌ست که ساسکاچوان در پی موج گرما، قانون ممنوعیت برپا کردن آتش در سراسر استان را به اجرا گذاشت. از سوی دیگر، محیط زیست تورنتو امروز گفت که باقیمانده طوفان بریل، باعث شکستن رکورد بارندگی ماه جولای این شهر شده است.

بین ترودو و فریلند اختلاف و دعوا افتاد؛ اعلان خطر وضعیت هوای بد در ۱۰ استان کانادا؛ دو دختر جوان، شوگرددی خود را کشتند تا با شست او حسابش را خالی کنند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا می‌گوید که کانادا می‌تواند تا سال ۲۰۳۲ معیار هزینه‌های نظامی ناتو، مبنی بر صرف ۲% از درآمد ناخالص ملی بابت تسلیحات را برآورده کند. دولت ترودو تحت فشار فزاینده‌ای از سوی متحدان برای افزایش سرمایه‌گذاری در امور دفاعی بوده است.

اخبار استان‌های کانادا
۴- شهرداری تورنتو می‌گوید که باید حدود ۱۴۱,۰۰۰ کنتور آب را پس از خرابی غیرمنتظره آنها تعویض کند زیرا بیش از ۷,۰۰۰ شهروند با قبوض سنگین و عجیب آب مواجه شده‌اند. تقریبا ۱۵ سال پیش، شهرداری بیش از ۴۷۰,۰۰۰ دستگاه کنتور جدید را نصب کرد تا سیستم صورت‌حساب را خودکار کند و نیازی به مراجعه فیزیکی کارکنان شهر و بررسی کنتورها برای محاسبه میزان مصرف آب نداشته باشد.
۵- کالج پزشکان خانواده انتاریو می‌گوید در حال حاضر ۲.۵ میلیون نفر در این استان پزشک خانواده ندارند که نسبت به شش ماه قبل ۱۶۰,۰۰۰ نفر افزایش یافته است. از سوی دیگر ۶۷۰,۰۰۰ نفر دیگر در انتاریو پزشک خانواده دارند اما برای مراجعه به پزشکشان مجبورند بیش از ۵۰ کیلومتر را طی کنند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- اداره زلزله‌های کانادا می‌گوید زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در ساعت ۸:۰۸ صبح روز پنجشنبه در ۲۲۰ کیلومتری غرب شهر توفینو در سواحل غربی جزیره ونکوور ثبت شده است. این زلزله باعث سونامی نمی‌شود.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- تورم در ایالات متحده، پس از آن که در ماه مه بدون تغییر مانده بود، در ماه گذشته ۰.۱% کاهش یافت زیرا قیمت مصرف کالاها به‌طور غیرمنتظره‌ای در ژوئن کاهش یافتند. این می‌تواند بانک مرکزی ایالات متحده را به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر نزدیک کند. در یک سال گذشته در مجموع قیمت کالاها ۳% افزایش یافت و که در ماه مه این میزان رشد ۳.۳% بود که پیش‌بینی می‌شد ۰.۱% افزایش یابد و افزایش سالانه نیز ۳.۱% باشد. نرخ بهره آمریکا اکنون ۵.۲۵% است. نرخ تورم سالانه کانادا در ماه می به ۲.۹% و نرخ بهره ۴.۷۵% است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- پلیس واشنگتن دی سی، دو زن به نام‌های تیفانی تیلور گری، ۲۲ ساله و آدری دنیس میلر، ۱۹ ساله را به اتهام قتل درجه یک فاسیل تکلماریام ۵۳ ساله که "شوگر ددی" آنها بوده، دستگیر کرد. آنها پس از قتل فاسیل پس از زدن ضربات شدید و قتل با چاقو در آپارتمانش، انگشت شست وی را بریدند تا بتوانند از حسابش پول بدزدند که تاکنون توانسته‌اند ۱,۸۰۰ دلار به جیب بزنند. تعدادی از وسایل شخصی فاسیل، از جمله تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی او، از جمله انگشت شست وی هنوز مفقود هستند.
۹- حمله هوایی اسرائیل به مدرسه العوده در خان یونس در غزه دست‌کم ۲۵ کشته و ده‌ها زخمی که تقریبا همه آنها کودک و زن بودند، برجای گذاشت. اسرائیل می‌گوید که این حمله به جنگجویان حماس مهاجم که در نزدیکی این مدرسه یک پایگاه مخفی تاسیس کرده بودند، بوده است. اسرائیلی تاکنون دست‌کم ۳۸,۰۰۰ نفر را در غزه کشته است.
۱۰- ایالات متحده می‌گوید اسکله‌ای که در غزه برای رساندن کمک به فلسطینی‌ها ساخته بود را تخلیه و تخریب می‌کند. آمریکا می‌گوید بعلت دریای طوفانی، احتمال خرابی، حملات متعدد و کارآیی کم چنین تصمیمی گرفته است. این کشور در ۹ ماه گذشته تنها ۸.۶ میلیون کیلوگرم کمک از طریق این پایانه به غزه رسانده است.
۱۱- صحرای آتاکاما شیلی ملقب به صحرای گُل‌دار، خشک‌ترین مکان روی زمین، اخیرا پس از باران‌های زودهنگام پدیده اقلیمی ال‌نینو با شکوفه‌های سفید و بنفش پوشیده شد. بیابان آتاکاما در حدی بی‌آب و علف و عاری از حیات است که ناسا به طور مرتب از آن برای تمرین و شبیه‌سازی فرود در مریخ استفاده می‌کند. آخرین باری که چنین پدیده‌ای اتفاق افتاده بود، به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- علاوه بر تگزاس و کالیفرنیا، هفت ایالت دیگر شامل نوادا، آریزونا، یوتا، کلورادو، وایومینگ، مونتانا، آیداهو و اورگان هم در غرب و غرب مرکزی آمریکا هشدار هوای بسیارگرم دریافت کرده‌اند. تنها طی ۶ ماه گذشته امسال حدود ۲۸۰ رکورد گرما در اورگان شکسته شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, July 11, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به