کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- فرانسوا لوگو نخست وزیر کبک از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خواست تا این استان قدرت کاملی در مهاجرت به دست آورد، اما ترودو آن را رد کرد. کبک می‌گوید دیگر نمی‌تواند پناهجویان بیشتری را بپذیرد زیرا ۵۶% از پناهجویان کل کانادا یا ۱۶۰,۶۵۱ نفر از ۲۸۹,۰۴۷ نفر در این استان هستند، ترودو در پاسخ گفت که باید فکر راه‌حل کرد.
۲- شرکت بیمه وام مسکن کانادا، سی‌ام‌اچ‌سی می‌گوید ساخت و ساز خانه‌های جدید در ماه فوریه با ۲۵۳,۴۶۸ واحد نسبت به ژانویه با ۲۲۳,۱۷۶ واحد، جهش ۱۴ درصدی داشته بطوریکه ۲۳۰,۰۰۰ واحد بیشتر از انتظار اقتصاددانان بوده است. ساخت و ساز چند واحدی‌ها ۱۶% افزایش، اما تک واحدی‌ها ۱۴% کاهش یافته‌اند. ساخت و ساز در ونکوور افزایش یافته اما در مونترال کاهش نشان می‌دهد.

ترودو به درخواست کبک برای کنترل مهاجرت نه گفت؛ پلیس فیلمبردار حمام دختران دانشگاه تورنتو را فراری داد؛ اولین طوفان امسال ۶ ایالت آمریکا را درنوردید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- اتهامات پلیس علیه ویلیام لافرامبویز ۴۲ ساله، که به سازماندهی اشغال و بستن پل سفیر در انتاریو در جریان اعتراضات کرونا در فوریه ۲۰۲۲ متهم است، پس گرفته شد. ویلیام می‌گوید ترجیح می‌داد برای اثبات بی‌گناهی خود به دادگاه برود و می‌پرسد چرا این موضوع این همه طول کشیده است. اتهامات نیکول دیکردیکو متهم دوم این پرونده قبلا در نوامبر ۲۰۲۳ پس گرفته شده بود.

اخبار استان‌های کانادا
۴- دولت آلبرتا نقشه منطقه ممنوعه برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر (مانند باد و خورشیدی) را منتشر کرد. کل دامنه‌های شرقی رشته کوه‌های راکی از شمال تا کلگری منطقه ممنوعه شدند. دولت می‌گوید ژنراتورهای بادی بعلت اثر منفی روی جابجایی هوا، نباید در این مناطق بعلاوه ۵ منطقه دیگر اجرا شوند اما پروژه‌های زمین‌های کشاورزی، تا زمانی که پروژه بتواند با دام یا محصولات کشاورزی همزیستی داشته باشد، همچنان مجاز است.
۵- پلیس تورنتو می‌گوید توانسته یک مظنون که در حال فیلم گرفتن با تلفن همراه از دانشجویان دختر دانشگاه تورنتو که در حال دوش گرفتن بودند را تشخیص دهند، اما او توانسته فرار کند. گروهی از دانش‌آموزان دختر وقتی در حمام‌های فقط زنانه دوش می‌گرفتند متوجه شدند شخصی با تلفن همراه از روی پرده جدا کننده حمام از آنها فیلمبرداری می‌کند. یک روز پس از این اعلان، پلیس گفت توانسته شانوسوکه کوشیکاوا دانشجوی بین‌المللی ۱۹ ساله را در این رابطه شناسایی و دستگیر کند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- انتاریو باید ۶ میلیارد دلار برای غرامت لایحه ۱۲۴ به کارکنان بخش دولتی بپردازد. انتاریو امسال را با کسری ۴.۵ میلیارد دلاری به پایان خواهد رساند که بیشتر از ۱.۳ میلیارد دلاری است که در بودجه بهار سال گذشته پیش‌بینی شده بود. کل افزایش حقوق‌های امسال می‌تواند بیش از ۱۳ میلیارد دلار باشد. انتاریو با لایحه ۱۲۴، افزایش حقوق‌ها را محدود کرده بود که به واسطه حکم دادگاه، آن را پس گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- تحقیقات دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد که هزینه‌های یک خودروی الکتریکی در کانادا یکسان نیست. عوامل در نظر گرفته شده در این بررسی شامل تخفیف مالیاتی، مالیات خودروهای برقی، هزینه شارژ، مسافت معمولی سفر خانوارها در یک منطقه و هزینه‌های برق بود که نشان داد ارزانترین استان کبک است و سپس به ترتیب بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نوفاندلند، پرنس ادوارد آیرلند، یوکان، مانیتوبا، نواسکوشیا، انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان، قلمرو شمال غربی، و نوناووت هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- شهر همیلتون می‌گوید به هکرهایی که از ۲۵ فوریه کلیه خدمات شهری از جمله خطوط تلفن، کامپیوترها، برنامه‌های حمل و نقل، خدمات مالیاتی و پشتیبانی‌های ویژه انتاریو را در دست گرفته و به دنبال اخاذی هستند، باج نخواهد داد. شهرداری می‌گوید هیچ دسترسی به داده‌هایش ندارد زیرا رمزگذاری شده، اما یک نسخه پشتیبان دارند.

اخبار جهان
۹- به دلیل یک مشکل کامپیوتری، فروشگاه‌های مک‌دونالد در ژاپن، بریتانیا، هنگ‌کنگ، نیوزلند و استرالیا و بسیاری از کشورهای جهان به مشکل برخوردند. این شرکت می‌گوید مشکل از سمت یک ارائه دهنده فناوری بوده، و یک مسئله امنیت سایبری و یا به واسطه انتقال فناوری‌های این شرکت به گوگل‌کلاد نبوده و طی ۱۲ ساعت حل شده است. مک‌دونالد ۴۰,۰۰۰ فروشگاه در جهان، شامل ۱۴,۰۰۰ دهنه در آمریکا و ۱,۴۰۰ دهنه در کانادا دارد.
۱۰- یک سیستم طوفانی عظیم با گردباد به چندین ایالت آمریکا، از اوهایو، کنتاکی، ایندیانا، ایلینویز، میسوری و آرکانزاس زد و حداقل ۳ کشته گرفت. انتظار می‌رود تعداد تلفات افزایش یابد.
۱۱- آژانس‌های سازمان ملل امروز گفتند روزانه ۱۸۰ زن در غزه بدون جا، آب تمیز، غذا و بطور غیربهداشتی و اسفناک زایمان می‌کنند. وزن نوزادان کم است زیرا غذا وجود ندارد و بیمارستان‌ها شلوغ و آلوده هستند. از سوی دیگر کشتی اسپانیایی "اوپن آرمز" اولین کشتی کمک‌های بشردوستانه حامل ۲۰۰ تُن مواد غذایی که امارات متحده عربی پول آن را داده از قبرس به ساحل غزه و اسکله شناور غیر مطمئنی رسید و تخلیه محموله‌اش شامل برنج، آرد، حبوبات، سبزیجات و مواد پروتئینی کنسروی را شروع کرد. اسرائیل تقریبا کلیه راه‌های زمینی کمک‌ها را مسدود کرده است. نتانیاهو امروز گفت که طرح‌های حمله نظامی به رفح را تائید کرده است.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۲- انتخابات ۳ روزه ریاست جمهوری روسیه از امروز شروع شد. در این انتخابات برای اولین‌بار بصورت آنلاین نیز می‌توان رای داد. انتخاب مجدد ولادمیر پوتین ۷۱ ساله برای پنجمین دوره شش ساله، که سه دوره اخیر آن پشت هم بوده، و قانونا آخرین دوره پوتین خواهد بود، قطعی به نظر می‌رسد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, March 15, 2024 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به