کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- دولت لیبرال ترودو امروز عصر با حمایت دو حزب نیودموکرات و بلوک کبکوا، از اولین رای عدم اعتماد، پیشنهاد شده توسط محافظه‌کاران، جان به در برد. اما محافظه‌کاران می‌گویند این فقط اولین طرح عدم اعتماد بوده، زیرا بنا دارند امسال پائیز، مرتبا دولت لیبرال را با رای عدم اعتماد به چالش بکشند بلکه دولت سقوط کند. در رای‌گیری امروز ۲۱۱ رای لیبرال‌ها، نیودموکرات‌ها، کبکی‌ها، سبزها و ۲ نماینده مستقل به این طرح منفی، و در مقابل ۱۲۰ نماینده محافظه‌کار به همراه ۲ نماینده مستقل به این طرح رای مثبت دادند. پس از این رای‌گیری کبکی‌ها گفتند اگر دولت تا ۲۹ اکتبر حقوق بازنشستگان را افزایش ندهد، در طرح بعدی رای عدم اعتماد از دولت حمایت نمی‌کنند. با عدم اعتماد دولت در مجلس فدرال، دولت سقوط می‌کند و انتخابات کشوری برگزار خواهد شد.
۲- کانادا می‌گوید بمباران اسرائیل در لبنان باعث کشته شدن حسین تاباجا ۷۴ ساله و همسرش دعاد ۶۹ ساله که هر دو شهروند کانادا هستند، شده است. این دو اولین کانادایی‌هایی هستند که در طی این هفته درگیری میان اسرائیل و لبنان کشته شده و بطور رسمی اعلان می‌شوند. پسر آنها در کانادا می‌گوید آنها پیرهای در حال فراری بودند که اسرائیل آنها را بمب‌های هوشمند دقیقش کُشت. اسرائیل می‌گوید بمب‌هایش در حال کشتار و نابودی حزب‌الله است. از سوی دیگر ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا امروز برای چندمین بار از کانادایی‌ها خواست تا فورا لبنان را ترک کنند و گفت که قرار است روز شنبه در نیویورک با نخست وزیر لبنان دیدار کند.

ترودو از رای عدم اعتماد جان بدر برد اما کبکی‌ها اولتیماتوم دادند؛ اسرائیل با بمباران لبنان، ۲ کانادایی ۷۰ ساله را کشت؛ پاپ فرانسیس به آنگ سان سوچی پیشنهاد پناهندگی داد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- اداره آمار کانادا می‌گوید جمعیت کشور در سه ماهه دوم ۰.۶% رشد کرده و به ۴۱,۲۸۸,۵۹۹ نفر رسیده، به این معنی که در ۳ ماهه دوم سال، به جمعیت ۲۵۰,۲۲۹ نفر اضافه شده که تقریبا معادل ۲۴۰,۳۰۳ نفری‌ست که به کانادا مهاجرت کردند. نرخ رشد این بازه، هم کُندتر از سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۳ (با ۰.۸%)، و هم سال ۲۰۲۲ (با ۰.۷%) است. تفاوت بین تولدها و مرگ‌ها در این بازه نیز، نشان از افزایش ۹,۹۲۶ نفری دارد. آلبرتا با افزایش ۱.۰ درصدی سریع‌ترین نرخ رشد، و سرزمین‌های شمال غربی با افزایش ۰.۱ درصدی کندترین نرخ رشد را داشتند.
۴- شرکت بزرگ زنجیره‌ای والمارت کانادا امروز اعلام کرد که ۹۲ میلیون دلار دیگر (۶۸.۳۹ میلیون دلار آمریکا) را برای افزایش دستمزد کارگران و کارمندان ساعتی خود اختصاص داده تا حداقل درآمد آنها را به ۱۶ دلار در ساعت برساند. این اعلان یک روز پس از پیوستن اولین باری تعدادی از کارگران این شرکت به اتحادیه، منتشر می‌شود. والمارت در ماه جولای نیز ۵۳ میلیون دلار افزایش دستمزد را اجرایی کرده بود.

اخبار استان‌های کانادا
۵- داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو می‌گوید که دولت او بررسی ساخت تونلی به طول بین ۳۰ تا ۷۰ کیلومتر برای رانندگی در زیر بزرگراه ۴۰۱ در منطقه بزرگ‌شهر تورنتو را بررسی می‌کند که منجر به حمایت رشد اقتصادی و حرکت سریع‌تر مردم و خودروها خواهد شد. قرار است نتایج آن را در چارچوب زمان‌بَری و به تفکیک چند هزینه با چند کیلومتر مختلف منتشر شود. انتظار می‌رود معطلی در بزرگراه ۴۰۱ تا سال ۲۰۵۱ دو برابر شود. این بزرگراه شلوغ‌ترین، پُر خط‌ترین و مهم‌ترین بزرگراه کاناداست. یک طرح دیگر می‌گوید که کامیون‌های سنگین از این بزرگراه به بزرگراه پولی شرکت خصوصی ۴۰۷ که موازی آن است منتقل شود که هم هزینه بسیار کمتری دارد و هم از هم‌اکنون قابل اجراست.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- حزب نیودموکراتیک انتاریو می‌گوید در حال بررسی بازگرداندن احتمالی سارا جاما، نماینده مجلس استانی از حوزه مرکز همیلتون به حزب است. سارا یک سال پیش و پس آغاز کشتار اسرائیل در غزه از صلح و آتش‌بس گفت و به همین دلیل محافظه‌کاران که اکثریت مجلس را در اختیار دارند با اعلان اینکه وی از فلسطین حمایت می‌کند وی را ممنوع‌البیان کردند و سپس حزب خود سارا یعنی نیودموکراتیک او را از حزب اخراج کرد. وی از آن زمان به بعد بعنوان یک نماینده مستقل در مجلس می‌نشیند و چند روز پیش اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات آینده به طور مستقل شرکت کند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- کارگران پایانه غلات شهر ونکوور، اعتصاب خود را آغاز کردند. تولیدکنندگان غلات کانادا هشدار می‌دهند که این اقدام باعث نابودی آنها می‌شود زیرا دقیقا در زمان برداشت و صادرات محصولات آنها روی می‌دهد بطوریکه روزانه حدود ۳۵ میلیون دلار خسارت به آنها خواهد زد. هم اتحادیه و هم کارفرما، یعنی انجمن ترمینال ونکوور می‌گویند که نمی‌توانند بر سر یک قرارداد جدید به توافق برسند، زیرا مبالغ پیشنهادی دستمزد و بازنشستگی در قرارداد بسیار کم است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- پس از اینکه اسرائیل امروز با یک کامیون ۸۸ جسد ناشناس فلسطینی‌ها را در مقابل یک بیمارستان در غزه رها کرد، پزشکان بیمارستان خواستار توضیح اسرائیل درباه هویت کشته‌شدگان، چگونگی و چرایی کشته شدن آنها شدند. یک مقام بهداشتی محلی می‌گوید که بجز این اجساد، ۶,۲۰۰ جسد در غزه ناشناس باقی مانده‌اند، ۱۰,۰۰۰ نفر ناپدید شده‌اند و تعداد کشته‌ها به حدود ۴۲,۰۰۰ نفر رسیده است.
۹- اسرائیل با ده‌ها حمله هوایی امروز به لبنال می‌گوید ارتش این کشور آماده یک حمله زمینی تمام عیار سریع به لبنان می‌شود، این در حالی‌ست که آمریکا می‌گوید این اتفاق در چند روز آینده روی نخواهد داد. از سوی دیگر حزب‌الله می‌گوید چندین موشک به اسرائیل از جمله به مقر موساد زده که اسرائیل در این مورد اظهار نظر نکرده اما گفته یک موشک را رهگیری کرده است. چندین ویدئو نشان از برخورد چندین موشک به بزرگراه‌های داخلی اسرائیل در حوالی تل‌آویو دارد. در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را دوباره برای یک روز دیگر، یعنی تا روز پنجشنبه به تعویق انداخت. وی قرار است در روز جمعه در سازمان ملل سخنرانی کند. از سوی دیگر، در یک اعلان غیرمنتظره، ۳ کشور عراق، مصر و اردن اعلان کردند که اسرائیل منطقه را به سمت یک جنگ تمام‌عیار می‌کشاند.
۱۰- آمریکا از امروز گرفتن ویزای قطری‌ها برای ورود و اقامت کمتر از ۹۰ روز به آمریکا را لغو کرد. قطر نخستین کشور حوزه خلیج فارس با برنامه معافیت ویزای آمریکا به شمار می‌رود. البته آمریکایی‌ها سال‌هاست پیش از این می‌توانند بدون ویزا به قطر سفر کنند.
۱۱- دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا می‌گوید از تهدیدهای بزرگ، واقعی و مشخص ایران علیه جان خود مطلع شده و افزود ایران پیش از این هم اقداماتی انجام داده که ناموفق بوده است، اما آن‌ها باز هم تلاش خواهند کرد. ایران با رد ادعای ترامپ می‌گوید بدنبال دادگاهی کردن ترامپ است و نه ترور او.
۱۲- لایحه تاریخی برابری ازدواج در تایلند که به زوج‌های همجنس‌گرا اجازه ازدواج قانونی می‌دهد از امروز رسما به قانون تبدیل شد و از ۱۲۰ روز دیگر خودبخود اجرایی می‌شود. تایلند، پس از تایوان و نپال سومین کشور آسیایی‌ست که این ازدواج را مجاز خواهد دانست.
۱۳- پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به آنگ سان سوچی ۷۹ ساله، رهبر سابق میانمار پیشنهاد پناهنده شدن به واتیکان را داد. سوچی در حال گذراندن حکم ۲۷ سال زندان به دلیل فساد مالی، عدم رعایت قوانین کرونا و دیگر اتهامات است، وی این اتهامات را رد می‌کند. سوچی برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۹۱، روزگاری به عنوان فردی الهام‌بخش برای حقوق بشر مورد ستایش قرار می‌گرفت، اما او در سال ۲۰۱۷ و در حال زمامداری، به دلیل‌عدم مداخله در برابر آزار، اذیت، کشتار و اخراج اقلیت مسلمان روهینگیایی توسط ارتش، از چشم جهان افتاد. از سوی دیگر، پاپ یک اسقف و ۹ نفر دیگر از یک جنبش پرویی را به دلیل سوء استفاده‌های «سادیستی» از کلیسای کاتولیک اخراج کرد.
۱۴- پرسپولیس با یک گل در وقت‌های تلف شده در دربی، از سد استقلال گذشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- مسئولان اعزامی ایران به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ جوانان در اسپانیا می‌گویند فاطمه کشاورز وزنه‌بردار ملی‌پوش تیم جوانان ایران در دسته ۷۱ کیلوگرم از هتل محل اسکان تیم در شهر لئون خارج شده، تلفن همراه خود را خاموش کرده، و ناپدید شده است. آنها می‌افزایند پیگیر بازگرداندن وی هستند و مراتب را به پلیس محلی نیز گزارش داده‌اند. هنوز معلوم نیست فاطمه برای درخواست پناهندگی در اسپانیا از تیم جدا شده یا نه.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 25, 2024 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به