کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- تعلیق یک پزشک ایرانی در کانادا که به بیمارش گفته بود سینه‌های عالی دارد. دکتر طهمورث بهرامی پزشک خانواده تورنتو که بدن بیمارش را "عالی" خطاب کرده بود به مدت ۳ ماه معلق می‌شود، تحت آموزش‌های اخلاقی بیشتری قرار می‌گیرد و ۶,۰۰۰ دلار هزینه کالج پزشکان و جراحان انتاریو را نیز باید بپردازد. این کالج که نهاد ناظر بر پزشکان است می‌گوید این به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های مناسب در حین معاینه و عدم رفتار درست حرفه‌ای نسبت به یک بیمار زن در ویزیت اکتبر ۲۰۲۰ بوده است. کالج افزوده که طهمورث در حین معاینه سینه‌های یک بیمار آنها را عالی خطاب کرده و سپس بازوی خود را دور او قرار داده، و در حالی که پهلوی او را لمس می‌کرد، به او گفت بدنی زنانه دارد. وی دو سال بعد، در یک ویزیت دیگر، در حالی که قصد داشت سینه بیمار را معاینه کند، بار دیگر رفتار نامناسبی انجام داد، پیراهن او را کشید و شروع به درآوردن آن کرد. در حین معاینه به بیمار روپوش داده نشد، از پارچه پرده‌ای جداکننده استفاده نگشت، و دکتر بهرامی به بیمار نگفت که برای چنین معاینه‌هایی باید همراه داشته باشد، و به بیمار حریم خصوصی برای تعویض لباس‌هایش نداد. کالج می‌گوید اظهارات پزشک باعث شد که بیمار احساس ناراحتی کند. طهمورث همچنین در سال ۲۰۱۴ در استان منیتوبا، پس از اینکه گزارش شد، سینه‌بند یک بیمار دیگر را بدون رضایتش جابجا کرده و از پارچه پرده‌ای جداکننده مناسب به درستی استفاده نکرده، به یک برنامه یادگیری خودگردانی معرفی شد. در سال ۲۰۱۷ نیز کالج موافقت کرد که بهرامی در موضوع ارتباطات و مرزهای کاری، تحت خودآموزی بیشتری قرار گیرد. محرومیت طهمورث از ۱ فوریه آغاز شده و او از اول ماه مه دوباره مجاز به طبابت خواهد بود. عکس وی توسط رسانه‌ها منتشر نشده است.
۲- بنا به پیشنهاد حزب نیودموکرات، مجلس کانادا امروز به رسمیت شناختن فلسطین را به رای گذاشت. ملانی جولی، وزیر امور خارجه می‌گوید که کانادا نمی‌تواند سیاست خارجی خود را بر اساس یک لایحه در مورد تشکیل کشور فلسطین تغییر دهد. این لایحه غیر الزام‌آور است که انتظار می‌رود حوالی ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر انجام شود. این رای‌گیری پس از دو ساعت تاخیر و تغییرات بسیار سرانجام در ساعت ۹:۲۵ به رای گذاشته شد که با حمایت نیودموکرات‌ها، لیبرال‌ها (از جمله هر دو نماینده ایرانی، علی احساسی و مجید جوهری)، کبکی‌ها و سبزها و نمایندگان مستقل از یک سو، و با مخالفت محافظه‌کاران از سوی دیگر با ۲۰۴ رای مثبت و ۱۱۸ رای منفی (۶۳% رای مثبت) به تصویب رسید. مارکو مندیسینو و آنتونی هاوسفادر از لیبرال‌ها افراد شاخصی بودند که به این لایحه رای منفی دادند.

تعلیق دکتر طهمورث بهرامی در کانادا که بدن بیمارش را عالی خطاب کرده بود؛ رای‌گیری شناسایی کشور فلسطین در مجلس کانادا؛ سازمان ملل: نقض حقوق بشر ایران به سطح جنایت علیه بشریت رسیده

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- ژان فرانسوا راتل، ۳۶ ساله، که به نام هرولف نیز شناخته می‌شود و فرمانده کانادایی الاصل بریگاد نورمن - یک گروه رزمی داوطلبانه در اوکراین است، در جنگ با روسیه کشته شد.
۴- مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا می‌گوید که این کشور به افراد بیشتری که در غزه گرفتار شده‌اند و اعضای خانواده آنها در کانادا هستند، اجازه می‌دهد تا درخواست پناهندگی موقت دهند. این بدان معناست که سقف حداکثر ۱,۰۰۰ نفری این برنامه، می‌تواند بالاتر رود. تا ماه مارس امسال، کانادا ۴,۹۸۶ درخواست برای رسیدگی دریافت کرده که تنها ۱۲ نفر از این افراد از غزه خارج شده بودند.
۵- اعضای مجلس کانادا امروز به برایان مالرونی، نخست وزیر سابق کشور ادای احترام کردند و از او به عنوان یکی از شیرهای سیاست کانادا یاد کردند. بیوه او همراه با چهار فرزندش از بالکن، مراسم احترم گذاشتن را تماشا می‌کردند. مراسم تشییع پیکر وی که در زمان مرگ در ۲۹ فوریه در فلوریدا ۸۴ سال داشت، روز شنبه ۲۳ مارس در کلیسای نوتردام در مونترال برگزار خواهد شد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- طبق گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا، فروش مسکن ماه فوریه در سراسر کانادا ۱۹.۷% نسبت به سال قبل افزایش یافته، اگرچه نسبت به ژانویه امسال ۳.۱% کاهش نشان می‌دهد. در عین حال قیمت مسکن نسبت به ماه قبل ثابت ماند. تعداد املاک به بازار آمده جدید در ماه فوریه ۱.۶% نسبت به ژانویه بیشتر شد و میانگین واقعی قیمت مسکن در ماه گذشته به ۶۸۵,۸۰۹ دلار رسید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- مدیران اجرایی شرکت‌های مخابرات بل، راجرز و تلاس در کمیته بررسی دسترسی و مقرون به‌صرفه بودن خدمات تلفن همراه گفتند که قیمت‌های تلفن‌های همراه کاهش یافته و باز هم کاهش می‌یابد. آن‌ها گفتند قیمت‌ها با در نظر گرفتن میزان "دیتا" در سال گذشته ۱۶% و در پنج سال گذشته ۴۷% کاهش داشته است.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- انتاریو با بیشترین افزایش قیمت بنزین در هفته گذشته، پیشرو بالا رفتن این محصول در کانادا بود. انتاریو با ۱۲ سنت در هر لیتر و بریتیش کلمبیا با ۹ سنت و کبک ۸ سنت، شاهد بیشترین افزایش‌ها بودند در حالی که نیوفاندلند، آلبرتا و نیوبرانزویک همگی بالا رفتن بسیار کمی در قیمت‌ها را شاهد بودند. در حال حاضر قیمت بنزین در انتاریو حدود ۱.۵۹ دلار در هر لیتر است که به دلیل افزایش قیمت نفت و طوفان در ایالات متحده، ممکن است از هم اکنون تا آخر هفته ماه مه ‌یا اول ژوئیه حدود ۲۰ سنت دیگر بالا رود.
۹- استیون دل دوکا شهردار شهر وان در شمال تورنتو پیشنهاد ممنوعیت تظاهرات در فاصله ۱۰۰ متری عبادتخانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها را مطرح کرد و گفت و هرکسی که این آیین نامه را نقض کند تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار جریمه خواهد شد. به نظر می‌رسد هدف این پیشنهاد برای جلوگیری از اعتراضات مردمی علیه اسرائیل در مقابل کنیسه‌ها باشد. کارشناسان آزادی‌های مدنی می‌گوید این آیین‌نامه در سرکوب آزادی بیان طرح شده است.
۱۰- بانی کروبی، رهبر جدید لیبرال‌های انتاریو می‌گوید اگر وی در انتخابات ۲۰۲۶ به عنوان نخست‌وزیر این استان انتخاب شود، مالیات کربن استانی را وضع نخواهد کرد و گفت که وی در عوض، خواهان اقدام تهاجمی برای ایجاد حمل‌ونقل عمومی بهتر، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های وسایل نقلیه الکتریکی، اصلاح برنامه‌ریزی کاربری زمین برای ایجاد جوامع قابل زندگی و قابل پیاده‌روی است.

اخبار جهان
۱۱- وکلای دونالد ترامپ امروز به دادگاه استیناف نیویورک گفتند که غیرممکن است که ترامپ بتواند وثیقه‌ ۴۵۴ میلیون دلاری را که بعنوان حکم کلاهبرداری مدنی خود دریافت کرده، پرداخت کند. این رقم با بهره در زمان درخواست استیناف، به ۴۵۶.۸ میلیون دلار خواهد رسید و با در نظر گرفتن احکام سایر متهمان شرکتش او ۴۶۷.۳ میلیون دلار بدهکار است و برای دریافت کامل وثیقه باید بتوانند همگی ۵۵۷ میلیون دلار پرداخت نمایند.
۱۲- امین ناصر، مدیر عامل شرکت نفتی آرامکوی سعودی امروز گفت که دنیا باید خیال حذف تدریجی نفت و گاز را کنار بگذارد زیرا امسال مصرف جهانی نفت به رکورد جدید ۱۰۴ میلیون بشکه در روز رسید که تا سال ۲۰۴۵ به رشد خود ادامه خواهد داد.
۱۳- جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا عصر دوشنبه اعلام کرد که پس از هفته‌ها اختلاف‌نظر، سرانجام اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل و نیز تحریم حماس، به یک توافق سیاسی دست یافتند. این در حالی‌ست که امروز اسرائیل متهم شد از قحطی و گرسنگی بعنوان یک اسلحه در غزه استفاده می‌کند، پیش از جنگ غزه بزرگترین زندان باز جهان بود و اکنون بزرگترین قبرستان باز جهان شده است. فلیپ فازولینی نماینده سازمان ملل گفت کشتار کودکان طی ۴ هفته توسط اسرائیل بیشتر از همه کودکان کشته شده در ۴ سال گذشته در سراسر جهان بوده و تعداد افراد سازمان ملل و کمک‌کننده‌های کشته شده در طی ۵ ماه گذشته از مجموع همه سال گذشته در سراسر جهان نیز بیشتر است. او می‌گوید اسرائیل تنها انبار غذایی این سازمان در رفح را بمباران کرده و وی از اسرائیل پرسیده که اسرائیل مکان انبار، محتویات، ماموران سازمان ملل را می‌دانسته و برای چه این کار را کرده است؟ او می‌گوید اسرائیل اجازه ورود غذای بچه و تجهیزات پزشکی را نمی‌دهد و تقریبا چیز دیگری بجز ورود قطره‌ای برخی غذاها، پوشاک و سوخت، امکان ورود به فلسطین را ندارد. اکنون اسرائیل ورود او و ده‌ها مامور سازمان ملل را به اسرائیل و فلسطین ممنوع کرده است.
۱۴- گرمای جهانی اقیانوس‌ها در سال گذشته هر روز رکورد جدیدی را ثبت کرده است. این گرما از اواسط مارس سال گذشته شروع به شکستن رکوردهای روزانه کرد بطوریکه در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۵ درجه سانتیگراد گرمتر از سال قبل بود. حدود ۹۰% از گرمای مازاد تولید شده در جهان با سوزاندن سوخت‌های فسیلی در اقیانوس‌ها ذخیره می‌شود.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۵- گزارش امروز هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل می‌گوید "نقض حقوق بشر در ایران به سطح جنایت علیه بشریت رسیده"، مرگ مهسا امینی در جریان بازداشت توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران غیرقانونی و ناشی از خشونت بوده، و زنان ایرانی همچنان از تبعیض هدفمند رنج می‌برند. اعدام‌های فراقانونی، دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و بدرفتاری و همچنین تجاوز و خشونت جنسی نیز پس از جنبش مهسا اتفاق افتاده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 18, 2024 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به