کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- اداره آمار کانادا امروز رسما اعلان کرد که تورم ماه گذشته آگوست کانادا از ۲.۶% به ۲% که هدف اصلی بانک مرکزی‌ست رسید. این پایین‌ترین نرخ تورم از فوریه ۲۰۲۱ تاکنون است. بالاترین نرخ تورم در دهه اخیر، در ژوئن ۲۰۲۲ با ۸.۱% ثبت شد و فقط چند ماه پیش از آن، یعنی از آوریل ۲۰۲۲ زمانیکه تورم هنوز ۶.۸% بود، بانک مرکزی بالا بردن شدید نرخ بهره را برای کنترل تورم آغاز کرد و طی مدت کوتاهی آن را به ۵% رساند. نرخ بهره در حال حاضر و پس از ۳ کاهش ۰.۲۵ درصدی به ۴.۲۵% درصد رسیده است. جلسه بعدی اعلان نرخ بهره در ۲۳ اکتبر تعیین شده است.
۲- با ساخت ۲۷۹,۸۰۴ واحد مسکونی در ماه آگوست، ساخت خانه‌های جدید ۲۲% کاهش یافت. این کاهش زمانی ساخت خانه‌های شهری با ۲۴% کاهش به ۱۹۹,۴۷۸ واحد رسید، ساخت خانه‌های چند واحدی شهری نیز ۲۹% کاهش نشان می‌دهد اما ساخت خانه‌های تک واحدی ۳% افزایش یافته است.

تورم کانادا افت کرد و به ۲% رسید؛ آلبرتا باقی ۱.۷ میلیارد دلار پول اهدایی ترودو به شرکت‌های نفتی را بازگرداند؛ ازدواج همجنسگرایان، رژه، پرچم و تغییر جنسیت در گرجستان ممنوع شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- دولت فدرال کانادا می‌گوید دولت آلبرتا ۱۳۷ میلیون دلار باقیمانده پول ۱.۷ میلیارد دلاری بلاعوض دولت مرکزی به شرکت‌های بزرگ نفتی در سال ۲۰۲۰ به بهانه کاهش خطر زیست محیطی ناشی از فرسودگی زیرساخت‌های نفت و گاز، و تمیز کردن چاه‌های قدیمی نفت و گاز طبیعی تمام شده، را پس داده زیرا زمان تعیین شده برای خرج کردن این بودجه تمام شده است. دولت ترودو به استان بریتیش کلمبیا (۱۲۰ میلیون دلار)، آلبرتا (۱ میلیارد دلار) و ساسکاچوان (۴۰۰ میلیون دلار) اهدا کرد تا آنها این پول را بین شرکت‌های بزرگ نفتی تقسیم کنند. بریتیش کلمبیا نیز رقم بسیار کوچکی را بازپس فرستاده است. دولت فدرال افزایش زمان خرج این بودجه را رد کرده بود.
۴- در انتخابات دیروز میاندوره‌ای مجلس فدرال کانادا، حزب کبکوا در یک حوزه مونترال که حوزه کاملا لیبرالی بود توانست لیبرال‌ها را شکست دهد. این دومین حوزه کاملا لیبرالی‌ست که طی یک ماه سقوط می‌کند. در وینیپگ اما حزب نیودموکرات توانست با پیروزی، کرسی خود را در این حوزه نگاه دارد.
۵- جگمیت سینگ، رهبر حزب نیودموکرات امروز در یک پارکینگ در بیرون مجلس کانادا با دو معترض روبرو شد که وی را دنبال کرده و از او پرسیدند که آیا وی از طرح عدم اعتماد ترودو حمایت می‌کند یا خیر. آنها پس از اینکه با سکوت سینگ مواجه شدند وی را "حرامزاده فاسد" صدا کردند، اینجا بود که سینگ برگشت و با تحکم از آنها پرسید: چه کسی این حرف را زد؟ حرفتان را در روی من بزنید. وقتی این دو نفر پاسخی ندادند و سینگ آنها را بزدل خواند. اولین فرصت محافظه‌کاران برای سرنگونی دولت لیبرال با رای‌گیری در مجلس، ممکن است روز چهارشنبه هفته آینده اتفاق بیفتد. مشخص نیست که حزب نیودموکرات یا کبکوا با پی‌یر پولیور برای سقوط دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام همکاری خواهند کرد یا خیر.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- اداره بهداشت کانادا می‌گوید که واکسن سپیکوکس شرکت مدرنا که جدیدترین واکسن کووید-۱۹ علیه نسخه کی‌پی ۲ می‌باشد را تایید کرده اما بررسی واکسن نوواوکس که واکسن شرکت فایزر علیه کرونا جی‌ان ۱ می‌باشد را هنوز در دست بررسی دارد. کانادا پیشتر کلیه واکسن‌های کرونا را به دستور اداره بهداشت معدوم کرده بود.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- زکریا ریدا حسین، مردی از کلگری که به اشتراک‌گذاری ویدئوهای عضوگیری و تبلیغات داعش در تیک‌تاک، که یکی از ۴ اتهام مرتبط با تروریسم او بوده اعتراف کرده، به ۶ سال زندان محکوم شد. او پذیرفت که دارای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی است و فیلم‌ها و تبلیغات جذب داعش را منتشر کرده، بعلاوه اینکه یک ویدئو ساخت بمب را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- مایکروسافت می‌گوید که پس از خروج جو بایدن از انتخابات پیشروی آمریکا، هکرهای روسی در حال پخش اطلاعات نادرست در مورد کمپین کامالا هریس هستند.
۹- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به همراه پسرانش و گروهی دیگر از کارآفرینان، یک پلتفرم ارز دیجیتال به نام وُرلد لیبرتی فایننشیال که با استیبل کوین و براساس بلاکچِین عمومی غیرمتمرکز کار می‌کند را راه‌اندازی کردند و گفتند این آغاز یک انقلاب مالی برای توده مردم است.
۱۰- انفجار هزاران بی‌سیم پیجر اعضای حزب‌الله باعث کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۴,۰۰۰ نفر از جمله سفیر ایران در بیروت شد. حال دست‌کم ۴۰۰ تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. پیجرهای منفجر شده در لبنان آخرین مدل از این دستگاه‌ها بودند که حزب‌الله در ماه‌های گذشته وارد این کشور کرده بود.
۱۱- مجلس گرجستان ازدواج همجنسگرایان و جراحی تغییر جنسیت را ممنوع کرد و گفت ارزش‌های خانوادگی و حمایت از خردسالان آنقدر مهم هستند که باعث محدودیت‌هایی برای دگرباشان جنسی شوند، بطوریکه رژه افتخار، نمایش عمومی پرچم رنگین کمانی دگرباشان جنسی، کتاب‌ها و فیلم‌های آنان نیز ممنوع شد. این قوانین با فشار کلیسای ارتدوکس گرجستان وضع شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- با دستور وزیر بهداشت ایران، احکامی مانند اخراج و تعلیق که برای دانشجویان معترض در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ صادر شده بود، متوقف شد و آنها دوباره به محل تحصیل خود باز می‌گردند. وزارت بهداشت می‌گوید لغو این احکام بر پایه توصیه‌های مسعود پزشکیان و سیدعلی خامنه‌ای صورت گرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, September 17, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به