کلیه ۱۹ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- کانادا می‌گوید هنوز سفارتش در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی را نبسته، اگر چه آمریکا بیشتر کارمندانش را خارج کرده و در حال تعطیل شدن است. مقامات ایالات متحده، کانادا و دیگر کشورها در شهر کینگستون پایتخت جامائیکا برای بحث در مورد برنامه‌هایی برای بازگرداندن نظم به هائیتی که تقریبا به دست تبهکاران افتاده، دور هم جمع شده‌اند. سفیر کانادا در سازمان ملل نیز می‌گوید که فرودگاه و بندر این کشور همچنان بسته هستند و کمک‌رسانی به این کشور انجام نمی‌شود.
۲- یک نوزاد در پرواز ایرکانادا که از سنت لوسیا به مقصد تورنتو در پرواز بود، در هوا متولد شد. ایر کانادا گفت که مهمانداران هواپیما برای کمک به مادر که زایمان زودرس داشته، شتافتند. پس از اینکه خدمه پرسیدند آیا در هواپیما پزشک وجود دارد یا خیر، دو نفر دستشان را بالا بردند و با کمک آنها و قبل از اینکه هواپیما که به سوی کشور برمودا تغییر مسیر داده بود تا بتواند به زمین بنشیند، زایمان را انجام دادند. مسافران باردار اجازه دارند با یک حاملگی طبیعی تا ۳۶ هفتگی بارداری با پرواز ایرکانادا سفر کنند. همچنین دیروز در یک پرواز در ایتالیا نیز یک نوزاد در هواپیما در آسمان بدنیا آمد.

تولد یک نوزاد در پرواز سنت لوسیا به تورنتو در آسمان؛ ناهید ننشی شهردار سابق کلگری کاندید رهبری نیودموکرات آلبرتا شد؛ قانون دوربین مداربسته ایربی‌اندبی تغییر کرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- کمبود معلم در سراسر کانادا بیداد می‌کند. استان کبک، بیش از ۸,۵۰۰ مدرس کم دارد که نزدیک به ۲,۰۰۰ شغل خالی، تمام وقت است. در نوناووت، ۱۰% شغل‌های معلمی خالی هستند.
۴- شرکت سالت‌وایر که مالک ۲۳ روزنامه در شرق کاناداست، اعلان ورشکستگی کرد. این شرکت ۹۴ میلیون دلار بدهی که شامل ۷ میلیون دلار بدهی مالیاتی به دولت کانادا می‌شود را به دادگاه برده؛ در حالیکه فقط ۳۳ میلیون دلار دارایی دارد.
۵- متوسط اجاره در کانادا در فوریه با ۱۰.۵% افزایش به ۲,۲۰۰ دلار رسید. اکنون اجاره یک خوابه به ۱,۹۲۰ دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۲.۹% افزایش یافته، قیمت اجاره دو خوابه نیز به ۲,۲۹۳ دلار رسیده که ۱۱.۳% افزایش نشان می‌دهد. آلبرتا سریع‌ترین رشد، و بریتیش کلمبیا و انتاریو با ۱.۳% کمترین رشد را داشته‌اند، اگرچه بریتیش کلمبیا با متوسط اجاره‌بها ۲,۴۸۱ دلاری و انتاریو با متوسط ۲,۴۳۱ دلاری، گرانترین مکان‌های کانادا هستند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- ناهید ننشی شهردار ۵۲ ساله سابق کلگری امروز خود را کاندید رهبری حزب نیودموکرات آلبرتا کرد تا جایگزین راشل نتلی که قبلا یک دوره نخست وزیر آلبرتا بود، بشود. ننشی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ شهردار بسیار معروف و محبوب و اولین شهردار مسلمان یک شهر بزرگ آمریکای شمالی بود. مدیریت او ترکیبی از لیبرال و محافظه‌کار به شمار می‌رفت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- آتش سوزی، ۳ خانه در منطقه ایرانی‌نشین ریچموندهیل را خاکستر کرد. خسارت وارده ۱۲ میلیون دلار برآورد شده است. تا این لحظه گزارشی از مصدومیت اعلان نشده است. آتش‌نشانی می‌گوید حدود نیمه شب به جاده دانکن رفته زیرا همسایگان گزارش شنیدن چندین انفجار را داده بودند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواستار آتش‌بس غزه با آغاز ماه رمضان شد و می‌گوید کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به صورت قطره‌ای وارد غزه می‌شود. وی امروز گفت: کشتار و تخریب غیرنظامیان در غزه به سطحی بی‌سابقه رسیده است. حداقل ۳۱,۱۱۲ فلسطینی توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند.
۹- ایربی‌اندبی می‌گوید صاحبخانه‌ها از این به بعد اجازه ندارند در داخل واحدها دوربین مدار بسته بگذارند مگر اینکه در مکان‌های مشترک باشد و بعلاوه اینکه باید در صفحه خود آن را اعلان کنند. استفاده از زنگ‌های دوربین دار و مانیتورهای صدا نیز شامل همین قانون است که از ۳۰ آوریل در سراسر جهان اعمال می‌شود.
۱۰- تحقیقات دانشگاه متروپولیتن تورنتو نشان می‌دهد مصرف آب پرتقال۱۰۰% طبیعی، بسیار بهتر از مصرف ویتامین سی است بطوریکه روی سطح گلوکز خون، میانگین اشتها، احساسات و ویژگی‌های حسی در بزرگسالان اثر گذاشته، باعث وزن طبیعی می‌شود و اشتها، قند خون را در طول روز تنظیم می‌کند.
۱۱- دولت فرانسه می‌گوید که هدف حملات سایبری با شدت بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است. دفتر نخست‌وزیر گابریل عطال در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات یکشنبه شب آغاز شد و چندین وزارتخانه دولتی را مورد حمله قرار داد، اما افزود که خدماتی که تحت تاثیر قرار گرفته بودند، در روز دوشنبه دوباره برقرار شدند.
۱۲- جسد جان بارنت ۶۲ ساله، یک کارمند سابق شرکت بوئینگ که برای طرح نگرانی در مورد استانداردهای تولید این شرکت هواپیماسازی معروف شده بود در آمریکا پیدا شد. او در روزهای قبل از مرگ درحال ارائه شواهد در مورد شرکت بوئینگ در پرونده‌ای بود که خود شاکی آن بود. پلیس می‌گوید او بر اثر جراحت ناشی از اصابت تیری که به خود شلیک کرده کشته شده است. وی در سال ۲۰۱۷ بعد از ۳۲ سال کار برای بوئینگ بازنشسته شده بود.
۱۳- در اسکار امسال، فیلم اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان که نامزد ۱۳ رشته بود با کسب ۷ جایزه اصلی برنده بزرگ این شب شد. جوائز این فیلم، بهترین فیلم، بازیگر مرد، بازیگر مکمل مرد، کارگردان، فیلمبرداری، تدوین و موسیقی متن بودند. فیلم پیرترین چیزها، ۴ جایزه اسکار برد و دومین فیلم موفق آن شب بود.
۱۴- نتایج اولیه انتخابات مجلس پرتغال نشان می‌دهد حزب راست میانه ائتلاف دموکراتیک با کسب ۲۹% آراء از حزب سوسیالیست با ۲۸% پیشی گرفت و توانست با کسب ۷۹ کرسی بالاتر از حزب سوسیالیست با ۷۷ کرسی بایستد، اما برای تشکیل دولت کافی نیست و نیاز به ائتلاف دارد. پیشتر حکومت در پرتغال در دست چپ میانه بود.
۱۵- هند قانون جنجال‌برانگیز شهروندی جدید خود را اجرایی می‌کند. این قانون به اقلیت‌های قومی و مذهبی که از کشورهایی با اکثریت مسلمان از جمله افغانستان، پاکستان و بنگلادش قبل از دسامبر ۲۰۱۴ وارد هند شده‌اند شهروندی اعطا می‌کند، اما شامل مسلمانان نمی‌شود. از جمله اقلیت‌های قومی که به آن‌ها تابعیت هندی داده می‌شود هندوها، سیک‌ها، مسیحیان بودایی‌ها و پارسی‌ها هستند.
۱۶- خالد باطرفی رهبر القاعده یمن مُرد. حوثی‌ها نیز اعلان کردند به کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی حمله کردند.
۱۷- کیت میدلتون از ابهامی که به واسطه عکسی که شوهرش ویلیام از او و فرزندانش گرفته و او آن را بطور آماتور، زیپ جلیقه‌اش جابجا شده و دست راستش از کیفیت خارج شده بود، و آستین فرزندش را روتوش کرده بود عذرخواهی کرد. هنوز مشخص نیست حلقه ازدواج چرا در دست چپش نیست.
۱۸- قوه قضائیه جمهوری اسلامی، گروه تندرو و دولت آمریکا را برای انفجار و عملیات تروریستی سال ۱۳۸۷ در حسینیه شیراز، به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار محکوم کرد. این قوه گفته این حکم با دادخواهی ۱۱۶ نفر از بازماندگان و مصدومین انفجار صادر شده است.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۹- ماموریت یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی - آمریکایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی پایان یافت و به زودی به زمین باز می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, March 11, 2024 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به