کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- جاستین ترودو در یک برنامه پادکست گفت که در سال گذشته و حین جدا شدن از سوفی گرگوار، در نظر داشت که از پُست نخست وزیری کانادا کناره‌گیری کند. جاستین و سوفی در آگوست گذشته اعلام کردند که تصمیم به جدایی گرفته‌اند. سوفی چند هفته پس از جدایی از جاستین به خانه یک جراح رفته و با او زندگی می‌کند.
۲- پلیس منطقه لاوال مونترال می‌گوید ۳ مظنون را در ارتباط با دزدی اطلاعات مردم و بیزینس‌ها در شرکت دژاردن در سال ۲۰۱۹ دستگیر کرده و اکنون حکم دستگیری مظنون چهارم را نیز در دست دارد. عماد جبارا ۳۳ ساله و ایوب کوردل ۳۶ ساله به کلاهبرداری، قاچاق اطلاعات هویتی و سرقت هویت متهم شدند. مظنون سوم هنوز در دادگاه حاضر نشده است. این ۴ نفر که از کارمندان داخلی خود دژاردن هستند، اطلاعات تقریبا ۴.۲ میلیون نفر و ۱۷۳,۰۰۰ کسب و کار شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، شماره بیمه اجتماعی، آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات را دانلود کرده و به افراد ناشناسی در اینترنت فروخته‌اند.

جاستین ترودو: در جدایی از سوفی، داشتم از نخست وزیری استعفا می‌دادم؛ دستگیری کارمندان دژاردن که اطلاعات مردم را فروخته بودند، پس از ۵ سال؛ تورنتو سومین شهر بیکار کانادا شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- الیزابت می، رهبر حزب سبز، که دارای مجوز امنیتی است، دیروز گفت که اسناد دخالت دولت‌های خارجی در کانادا را مطالعه کرده اما در آنها هیچ نامی از هیچ یک از نمایندگان مجلس وجود نداشته که به کانادا خیانت کرده باشند. پلیس سلطنتی کانادا می‌گویددر این رابطه در حال بررسی فقط یک نفر که قبلا نماینده مجلس بوده، می‌باشد.

اخبار استان‌های کانادا
۴- اداره بهداشت انتاریو می‌گوید ۴۲۴ نفر از ۲۰,۲۶۱ بیمار سالمندی که بعلت کهولت سن در بیمارستان بودند را به خانه‌های سالمندانی در فاصله ۷۰ تا ۱۵۰ کیلومتری که آنها انتخاب نکرده بودند، منتقل کرده و در حال جابه جایی افراد بیشتری نیز هست. طبق قانون اگر این بیماران از این انتقال امتناع کنند، بیمارستان‌ها می‌توانند روزانه ۴۰۰ دلار آنها را جریمه کنند.
۵- هیئت مدارس منطقه تورنتو می‌گوید که مورد حمله باج‌افزاری و هک قرار گرفته که طی آن احتمالا اطلاعات شخصی افراد به سرقت رفته است. سیستم‌های کامپیوتری و دیجیتالی این هیئت مدیره همچنان فعال هستند و هنوز بسته نشده‌اند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- دولت داگ فورد نخست وزیر انتاریو می‌گوید به فروشگاه‌های آبجوفروشی بیراستور اجازه می‌دهد در کنار فروش آبجو و اقلام جانبی آن مانند یخ و لیوان، محصولات دیگر از جمله بلیط‌های بخت‌آزمایی را بفروشد، اما مجوز فروش سیگار، حشیش و دیگر مشروبات الکلی را دریافت نخواهد کرد. مشخص نیست این مجوز چه زمانی تصویب و اجرایی می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- اندرو کورکیل، یک افسر پلیس تورنتو در ارتباط با اتهام تجاوز جنسی در طول سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱، با شکایتی در ژانویه ۲۰۲۴ روبرو شد و اکنون دادگاهی می‌شود. او در ماه فوریه گذشته نیز متهم به کلاهبرداری کمتر از ۵,۰۰۰ دلار و نقض اعتماد بعلت صدور صورت‌حساب‌های بیش از حد در زمان‌هایی که بعنوان افسر قرضی امنیتی پلیس در مراسم استخدام شده بود، به جرم‌های جنایی متهم شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- تورنتو با ۷.۹% یا ۳۱,۷۲۰۰ نفر بیکار، پس از ویندزور با ۸.۵% و کلگری با ۸.۱% بیکار، سومین شهر با بالاترین نرخ بیکاری در کانادا شد. نرخ بیکاری ملی کانادا ۶.۲% است. نرخ بیکاری به ترتیب در کبک، مانیتوبا و ساسکاچوان از دیگر استان‌های کانادا کمتر است.

اخبار جهان
۹- با وجود کاهش تورم به ۳.۳%، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ۵.۳% ثابت نگه داشت و گفت تا پایان امسال تنها یکبار دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این در حالی‌ست که تورم طی ۲ ماه متوالی کاهش یافته بود. تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا ۳.۴% و رشد اقتصادی ناخالص ۱.۳% است.
۱۰- پس از آنکه شرکت اپل اعلان کرد، هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی را روی آیفون و آی‌پد خود به مردم عرضه می‌کند، اکنون ایلان ماسک می‌گوید که ابزارهای هوش مصنوعی جدید اپل یک خطر برای حفظ حریم خصوصی هستند. ماسک امروز شکایتش از چت‌جی‌پی‌تی و سم آلتمن رئیس آن شرکت پس گرفت.
۱۱- پلیس ضد شورش آرژانتین به هزاران معترض تظاهرات کننده در پایتخت، قبل از رای‌گیری مهم سنا در مورد لایحه‌های مالیاتی پیشنهادی خاویر مایلی رئیس جمهور دست راستی این کشور، با ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور حمله و آنها را متفرق کرد. آرژانتین ۴۴ میلیارد دلار به صندوق بین‌المللی پول بدهکار است و خاویر در حال اجرای تغییرات بسیار بزرگ اقتصادی در این کشور تقریبا ورشکسته است.
۱۲- کوبا از ۳ کشتی جنگی روسیه حامل موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و هسته‌‌ای، بعلاوه یک زیردریایی هسته‌ای استقبال کرد و آن را یک برنامه مشترک معمولی بین دو کشور خواند. ایالات متحده می‌گوید این ناوگان هیچ تهدیدی علیه آمریکا نیست.
۱۳- پس از قتل یک فرمانده ارشد حزب‌الله در جنوب لبنان توسط اسرائیل، دو روز است که دو کشور به شدت مواضع یکدیگر را بمباران می‌کنند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- طی یک توافق، مجارستان از این پس در کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین شرکت نمی‌کند و در مقابل، لوایح ناتو برای اوکراین را نیز وتو نخواهد کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 12, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به