کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- حداقل دستمزد دولت فدرال کانادا از اول آوریل، ۶۵ سنت افزایش می‌یابد و از ساعتی ۱۶.۶۵ دلار به ۱۷.۳۰ دلار می‌رسد. این حداقل از سال ۲۰۲۱ بطور پیوسته در حال رشد با تورم بوده که بنا به شاخص قیمت مصرف کننده تعیین می‌شود؛ برای مثال سال گذشته این شاخص ۳.۹% بوده است. این افزایش فقط کارمندان و کارگران مجموعه‌های تحت نظارت فدرال را شامل می‌شود. تنها منطقه‌ای از کانادا که حداقل دستمزد آن بیشتر از دولت فدرال است، یوکان با ۱۷.۵۹ دلار در ساعت می‌باشد.
۲- کانادا به دلیل خشونت گسترده تبهکاران و سقوط مناطق مختلف "پورتو پرنس" پایتخت هائیتی، برخی از کارکنان سفارت خود را با یک پرواز اختصاصی هلیکوپتر تجاری تخلیه می‌کند. برخی دیگر از کارکنان، صبح امروز با یک پرواز هماهنگ شده با دولت جمهوری دومینیکن به آنجا رفتند که مرز مشترکی در جزیره هیسپانیولا دارد. "آندره فرانسوا ژیرو" سفیر کانادا در پُست خود در پورتو پرنس باقی می‌ماند تا به ۳,۰۰۰ شهروند کانادایی در هائیتی خدمت کند.

حداقل دستمزد فدرال کانادا ۶۵ سنت افزایش می‌یابد؛ پلیس: سوئیچ خودرو را در خانه در دسترس دزدان مسلح بگذارید؛ تخریب کتیبه هخامنشی با پرتاب نارنجک دست‌ساز مردمی

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- دولت کانادا، درخواست دریافت تجهیزات نظامی و غیرنظامی دولت اسرائیل را به تاخیر انداخته است. دفتر ملانی جولی وزیر امور خارجه می‌گوید مجوز صادرات ۳۰ خودروی گشت زرهی از شرکت راشل در انتاریو با تاخیر مواجه شده و صدور مجوز صادرات تجهیزات غیر کُشنده و کالاهای نظامی و فناوری، مانند عینک دید در شب نیز فعلا مورد رسیدگی قرار نگرفته است.
۴- سازمان بهداشت کانادا و شرکت "بست‌بای" می‌گویند سرخ‌کُن‌های هوای اینسیگنیا را به دلیل خطر احتمالی آتش گرفتن فراخوان می‌کنند. ۵ مدل ۵L/۵.۲۸، ۱۰.۳. ۴.۵، ۸quart ، پس از گزارش ذوب دستگیره‌ها (با شش گزارش)، شکستن شیشه به دلیل گرمای بیش از حد (با یک گزارش) که بین سپتامبر ۲۰۲۱ و نوامبر ۲۰۲۳، حدود۱۰۰,۰۰۰ دستگاه در کانادا و بیش از ۱۸۰,۰۰۰ دستگاه در ایالات متحده فروخته شده، قابل پس دادن و دریافت ۷۵ دلار است.

اخبار استان‌های کانادا
۵- شهردار آبشار نیاگارا می‌گوید شهر خود را برای ۱ میلیون بازدیدکننده که برای خورشید گرفتگی ۸ آوریل به آنجا خواهند رفت، آماده می‌کند. نشنال جئوگرافیک آبشار نیاگارا را بهترین مکان در جهان برای مشاهده این رویداد آسمانی اعلام کرده است. بیشترین جمعیتی که در این مکان در یک زمان جمع شده‌اند ۱۵۰,۰۰۰ نفر بوده که ۱۲ سال پیش شاهد گذر نیک والندا، از روی طناب از یک سوی آبشار به سوی دیگر بودند.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- اریک پترسون میلیونر بریتیش کلمبیایی و همسرش کریستینا مانک، دو دهه گذشته را صرف تامین بودجه بنیاد تولا که یک بنیاد خیریه است، از طریق درآمد حاصل از فروش شرکت تصویربرداری پزشکی خود "میترا" کردند. فروش این شرکت در سال ۲۰۰۱، حدود ۳۰۰ میلیون دلار به دست آنها رسانده بود که اکنون آنها در این ماه با پرداخت ۹۲ میلیون دلار؛ آن را تماما اهدا کردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- شرکت بزرگ خواربار "سوبیس" که فروشگاه‌های سوبیس، سیف‌وی، فارم‌بوی و فرش‌کو را اداره می‌کند، می‌گوید سودش ۸.۵% نسبت به سال قبل بیشتر شده بطوریکه سود خالص سه ماهه آخرش از ۱۲۵.۷ میلیون دلار به ۱۳۴.۲ میلیون دلار رسیده، و سود سهام نیز از ۴۹ سنت به ازای هر سهم به ۵۴ سنت افزایش یافته زیرا فروش کل شرکت از ۷.۴۸ میلیارد دلار به ۷.۴۹ میلیارد ترقی کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- دولت بریتیش کلمبیا می‌گوید قانونی می‌گذارد تا کلیه افراد و شرکت‌هایی که در آنلاین موجب صدمه به دیگری شوند، مسئول باشند. این قانون شامل غول‌های رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شود که الگوریتم‌های آنها به مردم، به‌ویژه کودکان آسیب وارد می‌کند.
۹- دولت انتاریو می‌گوید ۶ شرکت بزرگ خدمات سرای سالمندان را به دلیل سهل انگاری فاحش در طول شیوع کرونا در دادگاه به سلاخه می‌کشد زیرا این شرکت‌ها متهم به مراقبت ناکافی هستند که منجر به مرگ و میر قابل اجتناب کرونا شده‌اند. دادگاه عالی انتاریو شکایت دسته جمعی را علیه شرکت‌های سی‌ینا، ریورا، شل‌گل، رسپانسیو، و چارت‌ول تایید کرد. در این شرکت‌ها از مارس ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۲، حداقل ۳,۳۰۰ نفر از کل ۴,۳۳۵ ساکن خانه‌های سالمندان، جان باختند.
۱۰- پلیس بزرگ‌شهر تورنتو می‌گوید صاحبان خانه‌ها بهتر است برای جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز با سارقان خودرو، کلید ماشین خود را در محافظ الکتریکی خود (فاب) "در جلوی درب" بگذارند زیرا سارقان با اسلحه برای بردن کلید به خانه‌ها حمله می‌کنند و برای بردن خودرو دست به هر جنایتی می‌زنند. دزدی خودرو در سال گذشته ۲۵% افزایش یافته، و سرقت خودرو با اسلحه از خانه‌ها نیز ۴۰۰% افزایش نشان می‌دهد.
۱۱- پلیس می‌گوید روش جدید کلاهبرداری اینست که افرادی با شهروندان تماس می‌گیرند و خود را به عنوان بازرسان بانک معرفی می‌کنند و می‌گویند کارت‌های اعتباری آنها بدهی بزرگی یافته و برای بررسی آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارند. سپس از قربانیان شماره کارت و پین را می‌گیرند و می‌گویند بعدا کسی با آنها تماس خواهد گرفت، در حالیکه با این اطلاعات حساب قربانیان را خالی می‌کنند.

اخبار جهان
۱۲- موشک بزرگ استارشیپ اسپیس ایکس در سومین پرواز آزمایشی خود نیز شکست خورد و منفجر شد. این موشک ۱۲۲ متری آمریکایی با ۳۳ موتور که از تگزاس به فضا پرتاب شده بود پس از رسیدن به فضا و سپری کردن حدود یک ساعت در چرخیدن نیمی از کره زمین آماده بازگشت بود که در روی اقیانوس هند ارتباطش را با زمین، در طی فرآیند ورود مجدد به جو از دست داد. این موشک احتمالا در ورود مجدد سوخته یا از هم جدا شده بطوریکه قطعات آن در خلیج مکزیک، واقع در جنوب آمریکا به دریا پاشیده شد.
۱۳- رئیس امور بشردوستانه اتحادیه اروپا می‌گوید حتی پس از چند ماه، هنوز اسرائیل هیچ مدرکی در اثبات ادعایش مبنی بر دست داشتن ماموران این سازمان (اونروا) در حمله حماس به اسرائیل نشان نداده است. اسرائیل چند ساعت پس از این گفت که قصد حمله زمینی به رفح دارد اما پیش از حمله مردم آن را به ده‌ها کمپ مجزا بصورت جزایر امن، منتقل می‌کند. و چند ساعت بعد نیز چاک شومر، رهبر دموکرات اکثریت مجلس سنا کنگره آمریکا که خود یهودی‌ست، با متهم کردن نتانیاهو به تلاش برای ماندن در قدرت، خواستار برگزاری انتخابات در اسرائیل شد.
۱۴- ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می‌گوید مهمات اوکراین رو به اتمام است و اعضای ناتو به اندازه کافی کمک به اوکراین سلاح نداده‌اند که همین امر باعث پیشروی قابل توجه روس‌ها در هفته‌ها و ماه‌های گذشته شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که نمی‌توان برای تامین حمایت‌های نظامی جدید برای اوکراین صبر کرد؛ زیرا نتیجه این جنگ در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد.
۱۵- وحید ناصری بازپرس پرونده امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو، که از ترکیه به ایران پس داده شده است، می‌گوید پرونده او برای محاکمه و صدور رای به دادگاه ارسال شده و افزود: تتلو توبه‌نامه نوشته، از اعمال و رفتارش پشیمان شده، می‌خواهد ازدواج کند و پدر شود.

ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

۱۶- عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد کتیبه‌های هخامنشی گنج‌نامه همدان با پرتاب نارنجک دست‌ساز در چهارشنبه‌سوری توسط مردم تخریب شده است. این اثر نرده محافظ، دوربین و فاصله از بازدیدکننده دارد، اما مردم باز هم آن را تخریب می‌کنند. این کتیبه‌ها از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار تاریخی هگمتانه به شمار می‌روند که شامل ۲ کتیبه نوشته شده روی دل صخره‌های الوند از دوران حکمرانی داریوش کبیر در سمت چپ و خشایارشاه هخامنشی در سمت راست است که در فاصله پنج کیلومتری غرب همدان و در انتهای دره سبز و خرم حکاکی شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, March 14, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به