محافظه‌کارانی که پیش از اعلان انتخابات حدود ۸ درصد از لیبرال‌ها عقب بودند اکنون نه تنها فاصله را جبران کرده‌اند بلکه حتی ۳ درصد نیز پیش افتاده‌اند
در هفته گذشته نیز احزاب فدرال کانادا وقت خود را صرف اعلان قول‌های هزینه‌ها و طرح‌های سنگین اقتصادی و سیاسی کردند و هر یک به مناسبتی به حزب مقابلشان تاختند. در این هفته بیشتر حملات مربوط به وضعیت آزادی اسلحه در کانادا و وضعیت کرونا در کشور بود. در این میان، با افت مجدد محبوبیت ترودو، محافظه‌کارانی که پیش از اعلان انتخابات حدود ۸ درصد از لیبرال‌ها عقب بودند اکنون نه تنها فاصله را جبران کرده‌اند بلکه حتی ۳ درصد نیز پیش افتاده‌اند. اگر وضعیت به همین شکل پیش برود باید منتظر دولت اکثریت محافظه‌کار باشیم.
ترودو معتقد است که محافظه‌کاران نمی‌خواهند اسلحه‌های "تهاجمی" را ممنوع کنند و از سمت دیگر موافق راه‌اندازی سیستم بهداشتی خصوصی، هر چند در سطح کوچک و کم هستند. اوتول می‌گوید ترودو حتی حاضر نیست پاسپورت واکسیناسیون سراسری کانادا راه‌اندازی کند و در عین شیوع کرونا انتخابات برگزار کرده تا قدرت را قبضه نماید. سینگ می‌گوید حاضر است با هر دولتی که برای مردم قدمی بردارد کار کند و باید هزینه‌های طرح‌های بزرگی که برای کانادا کاملا اساسی و مهم هستند، از جمله مقابله با کرونا، با مالیات بر شرکت‌های فوق ثروتمندی که تقریبا اصلا مالیات نمی‌دهند، پرداخت شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
طناب‌کشی سر اسلحه و کرونا در انتخابات؛ محافظه‌کاران فاصله پیش بودن از لیبرال‌ها را بیشتر کردند
حملات لیبرال‌ها علیه محافظه‌کاران: "بیل بلر"، رئیس پلیس سابق تورنتو و وزیر امنیت ملی کانادا که نامزد لیبرال‌هاست از پاسخ ارین اوتول، رهبر محافظه‌کاران سوال ممنوعیت سلاح، برای کوبیدن وی استفاده کرد. دولت لیبرال با اشاره به کشته شدن ۱۴ زن در دانشگاه پلی تکنیک مونترال در سال ۱۹۸۹ می‌گوید استفاده از ۱,۵۰۰ مدل اسلحه گرم، از جمله کلیه سلاح‌های "تهاجمی" باید ممنوع باشد، چه استفاده، چه فروش و چه واردات آنها.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
حزب محافظه‌کار اما وعده می‌دهد که این قانون ممنوعیت که در می سال ۲۰۲۰ توسط لیبرال‌ها و نیودموکرات‌ها در مجلس تبدیل به قانون شد را با مشورت و نظر پلیس، صاحبان اسلحه، تولیدکنندگان سلاح و مردم بررسی و لغو می‌کند. البته اوتول در روز پنجشنبه و جمعه با یک عقب‌نشینی گفت که "ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی" را حفظ خواهد کرد، اما حزب تاکید کرد که این بررسی حتما شامل "سلاح‌های تهاجمی" نیز می‌شود. اوتول که در اجلاس سال گذشته محافظه‌کاران درخواست تغییرات بنیادین را داشت، می‌گوید بر خلاف اصول این حزب، وی طرفدار آزادی انتخاب در سقط جنین، کنترل اسلحه و تعامل بیشتر با دگرباشان جنسی و بومیان است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
حملات محافظه‌کاران علیه لیبرال‌ها: روز جمعه، اوتول ترودو را متهم کرد که انتخابات زودهنگام پیش رو را به خاطر منافع شخصی و بدست گرفتن اکثریت در مجلس به راه انداخته و برایش وضعیت کرونای مردم مهم نیست. وی افزود که ترودو حتی حاضر نیست قدم‌های مهم مقابله با کرونا را بردارد از جمله اینکه یک پاسپورت واکسیناسیون ملی درست کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ترودو روز جمعه گفت که یک دولت جدید لیبرال پس از انتخابات پاسپورت‌های مختلف واکسیناسیون استان‌ها را برای سفرهای بین‌المللی تأیید خواهد کرد و این اقدامی موقت است زیرا به راه انداختن چنین پاسپورتی توسط دولت فدرال اولا به معنای گذر دولت فدرال به امر بهداشت است که در حیطه کاری استان‌هاست و نه دولت مرکزی و ثانیا نیاز به کار مستقیم با استان‌های مختلفی دارد که هریک از آنها ساز خود را می‌زنند و نتیجتا صدور پاسپورت فدرال برای سراسر کانادا را ممکن است یک سال به تعویق اندازد. اما اوتول معتقد است که می‌تواند با نخست وزیر شدن، این پاسپورت سراسری را به جریان اندازد.
حملات نیودموکرات‌ها علیه لیبرال‌ها و محافظه‌کاران: در اوایل روز شنبه، جگمیت سینگ، رهبر حزب نیودموکرات که اکنون محبوب‌ترین سیاستمدار فدرال کاناداست، دولت لیبرال ترودو را متهم کرد که اقدامات کافی برای تشویق مردم به واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ را در همکاری با استان‌ها انجام نداده و بجایش کشور را در عین موج چهارم به انتخابات کشیده است. سینگ که پس از جک لیتون محبوب‌ترین رهبر این حزب است و در انتخابات قبلی در مورد تغییرات آب و هوایی و اقلیمی، ترودو لیبرال را "آقای تاخیر" و شییر محافظه‌کار را "آقای تکذیب" نامیده بود می‌گوید هر دو حزب لیبرال و محافظه‌کار پشت‌شان به فوق ثروتمندان گرم است در حالیکه این گروه که تقریبا اصلا مالیات نمی‌دهند باید هزینه‌های نیازهای پایه‌ای کشور از جمله مقابله با کرونا را تامین کنند. او می‌گوید پزشکی، بهداشت، سالمندی، مهد کودک، درآمد حداقلی جزو حقوق انسانی همگانی است. با این حال سینگ به ترودو در قانونی کردن بسیاری از لوایح به ویژه در زمان شیوع کرونا کمک کرده و می‌افزاید: "ما همیشه گفته‌ایم که دولت فدرال نقش خود را در ایجاد تغییرات ملی در هر استان برای رهبری ملی ایفا نکرده است".
 
وضعیت کلی انتخابات
از زمانی که ترودو سه هفته پیش (۱۵ آگوست) انتخابات زود هنگام را اعلان کرد، تعداد موارد روزانه کرونا سیر افزایشی بطوریکه تعداد مبتلایان روز پنجشنبه کانادا به ۳,۵۰۰ نفر رسید، در حالی که یک هفته پیش از آن ۲,۹۰۰ مورد و در آغاز ماه آگوست مبتلایان کمی بیش از ۷۰۰ نفر بودند. مدل جدیدی که روز جمعه توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا منتشر کرد می‌گوید کانادا می‌تواند بیش از ۱۵,۰۰۰ مورد جدید ابتلای روزانه را تا آخر سپتامبر و یا در صورت عدم رعایت‌ موارد جلوگیری تا اواسط سپتامبر داشته باشد.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

بنظر می‌رسد ظهور موج چهارم برنامه‌ریزی‌های ترودو را به هم ریخته باشد چنانچه اکنون محافظه‌کاران با ۳۴.۱ درصد از لیبرال‌ها با ۳۱.۲ و نیودموکرات‌ها با ۲۰.۱ درصد پیش افتاده‌اند. این آمار می‌گوید فعلا و احتمالا لیبرال‌ها ۱۳۹ کرسی و محافظه‌کاران ۱۳۴ کرسی و نیودموکرات‌ها ۳۸ کرسی و کبکی‌ها ۲۶ کرسی در مجلس بدست خواهند آورد که هیچکدام به حد نصاب ۱۷۰ کرسی برای تشکیل دولت اکثریت دست نخواهند یافت و مجبور خواهند شد تا با نیودموکرات‌ها ائتلاف کنند. بنظر می‌رسد فعلا کانادا دولت اقلیت لیبرال خواهد داشت (همانند سابق)، البته اگر وضع به همین منوال پیش رود احتمال تشکیل دولت اکثریت محافظه‌کار نیز می‌رود.

در این رابطه بیشتر بخوانید و بدانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 5, 2021 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به