این مدرسه شبانه‌روزی بومیان از سال ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۰ در جزیره پنلاکوت فعال بوده است. عکس کودکان این مدرسه در سال ۱۹۷۰ را نشان می‌دهد
بومیان بریتیش کلمبیا می‌گویند بیش از ۱۶۰ قبر بدون نشانه جدید را کشف کرده‌اند. قبیله "پنلاکوت" در جزایر خلیج جنوبی بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین استان کانادا که پیشتر در آن دو گور دستجمعی دیگر نیز یافت شده بود، اعلان کرد که این قبرها در محلی که قبلا یک مدرسه شبانه‌روزی بومیان در جزیره کوپر بوده قرار داشته کشف شده است. این اطلاع در ابتدا در خبرنامه آنلاین دوشنبه بومیان درج شده بود.
در این اطلاعیه آمده است: "ما از شما دعوت می‌کنیم برای افزایش آگاهی‌رسانی از وضعیت مدرسه شبانه‌روزی جزیره کوپر و تأیید وجود بیش از ۱۶۰ قبر بدون سند و بدون علامت در محوطه آن با ما شریک شوید". هیچ جزئیات بیشتری از این کشف ارائه نشده است. این قبیله نگفتند كه چگونه این گورها پیدا شده‌اند، آیا مظنون هستند كه باز هم بقایای کودکانشان در آنجا دفن شده باشد یا از رادارهای نفوذ کننده به زمین استفاده کرده‌اند. بومیان هنوز در این زمینه مصاحبه نکرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کشف چهارمین گور دستجمعی بومیان با بیش از ۱۶۰ قبر؛ رئیس کل جدید بومیان: همه مدارس سابق بررسی شوند
این مدرسه شبانه‌روزی بومیان از سال ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۰ در جزیره پنلاکوت، که قبلا با نام جزیره کوپر نیز شناخته می‌شد قرار دارد. این جزیره جزو یکی از جزایر جنوبی کانادا در اقیانوس آرام است. "جوآن براون"، رئیس بومیان پنلاکوت پس از این اعلان برای بازماندگان مدارس شبانه‌روزی آرزوی صبر کرد و افزود: "کنار آمدن با نسل‌کشی و نقض حقوق بشر غیرممکن است. بهبود یافتن از چنین خساراتی نیاز به یک روند مداوم دارد، گاهی اوقات به خوبی پیش می‌رود و گاهی اوقات نیز باخبر می‌شویم که افراد بیشتری را از دست داده‌ایم". وی اعضای جامعه بومیان را به شرکت در راهپیمایی ویژه کودکان در "چمینوس" بریتیش کلمبیا در ۲ اوت (آگوست) دعوت کرد تا به بزرگداشت از کودکانی که به زور و اجبار به مدارس شبانه‌روزی جزیره کوپر فرستاده شدند بپردازند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

قرار است روز پنجشنبه همین هفته بومیان "تک املپس سکوپمک" در نزدیکی "کملوپس" در بریتیش کلمبیا، که برای اولین بار گور دستجمعی ۲۱۵ کودک در آن شناسایی شده، جزئیات بیشتری از این کشف را فاش کنند. پس از این کشف گور دوم در بریتیش کلمبیا و گور سوم در ساسکاچوان یافت شده بود و اکنون با این اعلام، تعداد قبرهای کشف شده به ۱,۳۰۸ گور در ۴ نقطه می‌رسد. هم اکنون بررسی گورهای دستجمعی در محوطه ۱۱ مدرسه دیگر با کمک رادار نفوذ کننده به زمین در حال انجام است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
رئیس کل جدید بومیان: همه مدارس سابق بررسی شوند
با رای‌گیری آخر هفته گذشته، "رسینن آرچیبالد" به ریاست بومیان کل کانادا رسید. پس از آنکه ترودو یک زن بومی را برای اولین بار بعنوان فرماندار کل کانادا به ملکه انگلستان پیشنهاد کرد، آرچیبالد نیز اولین زنی‌ست که به ریاست بومیان کل کانادا با بیش از ۶۰۰ قبیله و جامعه می‌رسد. او در اولین تماس تلفنی خود با ترودو پس از رسیدن به این مقام گفت که بومیان خواستار "منابع کافی" برای "جستجوی فرزندان" در گور‌های احتمالی دستجمعی در محوطه همه مدارس سابق شبانه‌روزی در کانادا شد.
وی پس از این صحبت گفت: "این جنایات علیه کودکان است، این جنایات علیه بشریت است، این یک نسل‌کُشی است. ما همه در اینجا در کانادا در یک کشتی زندگی می‌کنیم، بنابراین دولت فدرال باید به ما کمک کند تا بتوانیم بهبود یابیم و به پیش برویم. کل جوامع ما، کل ملت‌های ما تحت تأثیر استعمار قرار گرفته‌اند".
آرچیبالد که پیشینه زیادی در فعالیت برای حمایت از بومیان دارد، پس از انتخابش، متهم به رفتار بد با همکارانش شد و وی در دفاع گفت که این موضوع صحت ندارد و برای تخریب او شایعه‌سازی شده است.
 
گورهای دستجمعی در مدارسی در سراسر کانادا
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

حدود ۱۵۰,۰۰۰ کودک بومیان در ۱۴۰ مدرسه دولتی که اکثرا زیر نظر کلیسا از ۱۸۷۶ تا ۱۹۹۶ اداره می‌شد اعزام شدند. آخرین آموزش‌ها که طبق قانون "ایندین اکت" در این مدارس که برای "جدا شدن از خانواده، زبان و فرهنگ بومیان و تلفیق در جامعه کانادا" صورت می‌گرفت و در آن "کودکان به زور مسیحی می‌شدند و اجازه صحبت به زبان مادری" خود را نیز نداشتند در سال ۱۹۷۸ به اتمام رسیده است. در طی این مدت بین ۶ تا ۶۰ درصد این دانش‌آموزان در مدارس می‌مردند که دولت می‌گوید طبق آمار و لیست‌هایش جان بیش از ۴,۱۰۰ کودک از دست رفته است اما بومیان می‌گویند حداقل ۶,۰۰۰ کودک خود را در این مدارس از دست داده‌اند. دولت کانادا سال‌ها پیش صدها تُن از اسناد این مدارس را از بین برد و کلیسا نیز مدارک خود را ارائه نمی‌دهد. کلیسای کاتولیک تنها ارگانی‌ست که تاکنون حاضر به عذرخواهی نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, July 13, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به