بالای عکس فوق به مدرسه شبانه‌روزی سنت ایوجین با ۱۸۲ گور دستجمعی بدون نشان اختصاص دارد و عکس پایین سمت راست کلیسای کاتولیک سیپکنه کاتیک در نوااسکوشیا را نشان می‌دهد و عکس پایین چپ کلیسای کاتولیک ژان باپتیست در آلبرتا را
امروز چهارشنبه، گروه بومیان "کوتینای" کانادا اعلان کردند که، طی تحقیقات راداری آنها در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی دیگر بومیان، توانسته‌اند ۱۸۲ گور دستجمعی بدون نشان را در استان بریتیش کلمبیا کشف کنند. با این یافته، در یک ماه گذشته، تعداد مکان‌های دفن کودکان بومیان بدون هیچ علامتی و در نزدیکی مدارس اجباری شبانه‌روزی، در سراسر کانادا به سه نقطه می‌رسد و تحقیقات در حداقل ۱۱ مکان دیگر ادامه دارد. تعداد اجساد نیز با ۲۱۵ جسد در کملوپس، ۷۵۱ جسد ساسکاچوان، و ۱۸۲ جسد امروز در کتونخا، بالغ بر ۱,۱۴۸ جسد خواهد شد. این تعداد به حدود ۴,۲۰۰ جسدی که دولت کانادا پیشتر به آن اعتراف کرده بود افزوده می‌گردد. بومیان و گروه‌های مستقل تعداد کشته‌های کودکان بومیان را حداقل ‌۶,۰۰۰ کودک برآورد می‌کنند.
در همین حال دو کلیسای دیگر، یکی در نوااسکوشیا واقع در شرق، و دیگری در آلبرتا واقع در غرب کانادا، به آتش کشیده شدند. کلیسای واقع در آلبرتا خاکستر و با خاک یکسان شد، اما قسمتی از کلیسای نوااسکوشیا در آتش سوخت و بدنه کلیسا باقی ماند. پلیس این دو کلیسا را همراه با حداقل ۶ کلیسایی که قبلا به آتش کشیده شده بودند، بعنوان "آتش‌سوزی مشکوک" قلمداد می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کشف گور دستجمعی سوم کودکان بومیان کانادا با ۱۸۲ قبر بدون نشانی؛ دو کلیسا دیگر نیز به آتش کشیده شدند
مدرسه شبانه‌روزی "سنت ایوجین"، از سال ۱۹۱۲ تا اوایل دهه ۱۹۷۰ توسط کلیسای کاتولیک اداره می‌شد. گورهای کشف شده امروز کودکان بومیان در محوطه خارجی ساختمان این مدرسه قرار دارند که پس از پایان کارش تبدیل به استراحتگاه و کازینوی بازی گلف شده است. این مدرسه در سرزمین‌های بومیان "کتونخا" در نزدیکی شهر "کرنبروک" بریتیش کلمبیا و نزدیک جامعه بومیان "پایین کوتنای بند" قرار گرفته و گفته می‌شود حداقل ۱۰۰ نفر از اعضای این جامعه به اجبار از خانواده‌هایشان جدا شده و به این مدارس برده شده‌اند. اکنون این جامعه بومیان کانادا چنین اعلان می‌کند: "اعتقاد بر این است که بقایای ۱۸۲ روح انسانی از اعضای گروه‌های کتونخا کاکام، و دیگر جوامع بومیان همسایه، در این مکان قرار دارد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

به گفته این گروه، اکتشافات راداری نشان می‌دهد که گورهای کشف شده کم‌عمق هستند بطوریکه عمق آنها حدودا به یک متر می‌رسد و رئیس این بومیان می‌گوید بنا به شکل این گورها احتمال اکثر قریب به اتفاق آنها به کودکان تعلق دارد. "جیسون لوئی" رئیس بومیان گروه "لو کوتنی"، که عضوی از گروه بزرگ کتونخا کاکام است، گفت: "شما هیچوقت نمی‌توانید آمادگی شنیدن چنین چیزهایی را داشته باشید. اگر اینهمه از كودكان ما از دنیا نرفته بودند، شاید می‌توانستند بزرگان و معلمان جامعه ما، و نگهداران فرهنگ و دانش ما باشند. چنین فقدان‌هایی برای جوامع بومیان ویرانگر است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کلیسای کاتولیک ژان باپتیست در آلبرتا در اثر آتش‌سوزی ویران شد
یک کلیسای کاتولیک یکصد ساله "سنت ژان باپتیست" که در شهر "مورین‌ویل" در شمال شهر ادمونتون آلبرتا واقع شده، در اوایل روز چهارشنبه به آتش کشیده و خاکستر شد. شهردار این شهر کوچک می‌گوید که این کلیسا در سال ۱۹۰۷ تکمیل شده بود و با بیش از یک قرن پابرجایی "قلب و روح" این شهر و نماد آن بوده است. تیم‌های آتش‌نشانی در ساعت ۳:۲۰ بامداد به وقت محلی به محل اعزام شدند و کلیسا را کاملا غرق در آتش یافتند که هر لحظه امکان ریزش داشت. این نیروی ۵۰ نفره از آتش‌نشانان ساختمان‌های اطراف را بسرعت تخلیه کردند بطوریکه ۵۱ نفر از ساکنان مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. ساختمان در اثر آب و دود آسیب شدید دیده بود و ساختمان در شعله‌های آتش خود تا ساعت ۷ صبح می‌سوخت. تقریبا همه جمعیت ۱۰,۶۰۰ نفری شهر، بلندای شعله‌های آتش این کلیسا را در آسمان نظاره می‌کردند. قرار است بقایای سوخته و بجا مانده از سازه چوبی این کلیسا تسطیح شود. پلیس می‌گوید علت آتش‌سوزی تحت بررسی و احتمالا عمدی بوده است.
ساعاتی پس از آتش گرفتن این کلیسای کاتولیک سنت ژان باپتیست، "باری ترنر"، شهردار مورین‌ویل در یک کنفرانس خبری صبحگاهی گفت: "آنچه اتفاق افتاده، برای جامعه ما یک اتفاق وحشتناک و غم‌انگیز است. ما نمی‌توانیم هیچ چیزی را جایگزین آنچه امروز از دست داده‌ایم کنیم. فرزندان ما و خانواده‌های ما همگی به این کلیسا می‌رفته‌اند".
"جیسون کنی" نخست وزیر آلبرتا ظهر امروز از صحنه بازدید کرد و تخریب کلیساها را به عنوان "حملاتی با انگیزه نفرت" محکوم نمود. کنی گفت که این استان با پلیس و سایر نهادهای اجرای قانون برای افزایش گشت‌زنی‌ها در اطراف کلیساها همکاری خواهد کرد و افزود: "این کلیسای تاریخی، قلب مورین‌ویل و بخشی اساسی از زندگی معنوی جامعه فرانسوی‌زبان‌های آلبرتا بود. این حملات به كلیساهای مسیحی، تلاشی‌ست برای از بین بردن اماكن معنوی ما كه نه فقط برای افراد با ایمان در سراسر آلبرتا اهمیت دارند، بلکه برای بسیاری از بومیان نیز مهم هستند".
 
کلیسای کاتولیک سیپکنه کاتیک در نوااسکوشیا به آتش کشیده شد
پلیس سلطنتی کانادا می‌گوید در کلیسای "سنت کاتری تکاکویتا" که در سرزمین‌های بومیان قرار دارد آتش‌سوزی "مشکوکی" رخ داده ولی تاکید می‌کند که این آتش‌سوزی این کلیسا را با خاک یکسان نکرده است. "کریس مارشال" سخنگوی پلیس سلطنتی این منطقه بنام "بروک" که مسئول آتش‌نشانی هم هست گفت که کلیه نیروهای پلیس و آتش‌نشانی در ساعت ۴:۲۰ صبح چهارشنبه به وقت محلی به محل این کلیسا واقع در خیابان "چرچ"، حدود ۶۵ کیلومتری شمال شرقی شهر "هالیفاکس" اعزام شدند و توانستند آتش را پیش از آنکه کلیسا را کاملا طعمه خود سازد، مهار نمایند. مأموران آتش‌نشانی اکنون در صحنه در حال تحقیقات درباره علت آتش‌سوزی هستند و مارشال گفت که او نمی‌داند چرا آتش‌سوزی مشکوک تلقی شده، اما مکان آغازین آتش که نزدیک منبع نفت بوده و نیز اظهارات شاهدان دال بر مشکوک بودن آن دارند. عکس‌های بدست آمده پس از آتش‌سوزی نشان از سوخته شدن قسمتی از بخش بیرونی کلیسا دارد که میخ‌ها و عایق‌بندی‌های ساختمان از آنجا بیرون زده است.
سخنگوی اسقف اعظم کاتولیک روم در هالیفاکس‌ گفت که مرکز درمانی و فرهنگی این کلیسا که به ساختمان اصلی آن چسبیده است تخریب شده، اما خوشبختانه هیچ کسی زخمی نشده است. پلیس می‌گوید بازرسانش با اعضای جامعه صحبت خواهند کرد و به عنوان بخشی از تحقیقات از افرادی که در نزدیکی این کلیسا زندگی می‌کنند می‌خواهند تا فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته خود را در اختیار پلیس بگذارند و اگر شاهد چیزی بوده‌اند آنرا به پلیس گزارش کنند. مارشال گفت که آتش‌سوزی‌های کلیساها در غرب کانادا "چیزی است که مسلماً بازرسان پلیس در این نقطه شرقی کانادا را نیز تحت تاثیر قرار داده است". آتش زدن این کلیسا از این نظر اهمیت دارد که اولین نمونه آتش‌سوزی عمده در شرق کانادا به حساب می‌آید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در هفته‌های اخیر آتش‌سوزی‌های زیادی در کلیساهای کانادا رخ داده‌اند که عمدتا شامل کلیساهای کاتولیک رومی در جوامع بومیان بوده‌اند. مهمترین آنها دو کلیسا در اوکاناگان، دو کلیسای دیگر در داخل و یک کلیسای دیگر در شمال غربی بریتیش کلمبیا؛ دو کلیسا در آلبرتا و یکی نیز در نوااسکوشیا بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, June 30, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به