کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- مقامات خدمات مرزی کانادا می‌گویند اخیرا برای اخراج ۵ مظنون دیگر از اعضای رژیم ایران که در کانادا پیدا شده‌اند را آغاز کرده و پرونده آنها را به مقامات اداره مهاجرت فرستاده است. آژانس خدمات مرزی کانادا مدعی شده که این افراد در دولت ایران پُست‌های ارشدی داشته‌اند و از هیئت مهاجرت و پناهندگان در اداره مهاجرت کانادا خواسته تا جلسات استماع برگزار کند. جلسات استماع این ۵ نفر پشت درهای بسته برگزار می‌شود و دولت اسامی آنها را هنوز اعلام نکرده است. قرار است جلسات اخراج در ملاء عام برگزار شود، مگر اینکه فرد مورد نظر ادعای پناهندگی داشته باشد. آژانس خدمات مرزی کانادا می‌گوید ۸۷ تحقیق را در مورد اعضای مظنون ارشد رژیم ایران ساکن در این کشور آغاز کرده که پرونده ۴۳ تحقیق بعلت اینکه آنها یا در کانادا نبوده‌اند یا جزو مقامات نبوده‌اند، بسته شده؛ اما ۱۴ پرونده مستند از اعضای ارشد رژیم وجود دارد که ۷ مورد اکنون برای رسیدگی ارسال شده که بجز ۲ مورد که قبلا تکمیل شده و اخراج شده‌اند اکنون به این ۵ مورد رسیدگی می‌شود. اما اداره مهاجرت و پناهندگان می‌گوید که بجز ۲ مورد قبلی، مربوط به مجید ایرانمنش، مشاور علمی و سید سلمان سامانی، معاون وزیر کشور، تاکنون هیچ پرونده‌ای دریافت نکرده است. این دو نفر پیشتر، حکم اخراج گرفته بودند.
۲- در پی حکم دادگاه عالی انتاریو، حداقل ۲۰۰ دانشجو که اردوگاه حامی فلسطین را از ۲ ماه مه در دانشگاه تورنتو برپا کرده‌اند، می‌گویند محوطه دانشگاه را ترک خواهند کرد و افزودند ما از دادن هرگونه بهانه‌ای به پلیس تورنتو برای برخورد وحشیانه با ما خودداری می‌کنیم. این حکم دیکتاتوری، تغییری در موضع ما نخواهد داد. آنها پس از جمع کردن چادرهایشان روی زمین با خط بزرگ به رنگ قرمز و سیاه نوشتند: "ما باز خواهیم گشت".

خدمات مرزی کانادا: روند اخراج ۵ عضو رژیم ایران آغاز شد؛ ۲۰۰ دانشجو حامی فلسطین دانشگاه تورنتو چادرهایشان را جمع کردند؛ ۲۸% از مهاجران کانادا بعلت گرانی وحشتناک می‌خواهند بروند

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- حداقل ۲۸% از مهاجران جدید به کانادا می‌گویند که به گرانی و تورم وحشتناک، به ویژه مربوط به مسکن، به ترک استان محل اقامت خود توجه جدی می‌کنند. این رقم برای کسانی که کمتر از یک دهه در این کشور زندگی کرده‌اند به ۳۹% می‌رسد، و در مرکز شهر تورنتو و نیز اطراف این پُرجمعیت‌ترین شهر کانادا به ۴۴%، بطوریکه ۲۲% از آنها می‌گویند کاملا در این فکر هستند. این عدد در ونکوور به ۳۳% می‌رسد.
۴- وزارت بهداشت کانادا می‌گوید ۵,۵۴۹ پمپ حرارتی، مارک‌های آمانا، دایکین و گودمن را در سراسر کشور به دلیل خطر احتمالی قرار گرفتن در معرض گرما بیش از حد، فراخوان می‌کند.

اخبار استان‌های کانادا
۵- استان انتاریو در دادگاه سو شد. ده‌ها نفر با طرح یک دعوای حقوقی به دنبال دریافت خسارت ۱.۵ میلیارد دلاری هستند و می‌گویند این استان بعلت کمبود نیروی انسانی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ اقدام به استفاده از قرنطینه در مراکز اصلاح و تربیت کرده که به آنها به دلیل دربند بودن زیاد و سهل‌انگاری، آسیب روحی وارد شده است. این افراد هم شامل افراد بازداشت شده برای رفتن به زندان می‌شود و هم زندانیان مهاجرتی. از دادستان کل کانادا نیز به عنوان متهم در این شکایت نام برده شده است.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- بر اثر سقوط یک بالگرد در نزدیکی مرز بریتیش کلمبیا و آلبرتا یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. فرد کشته شده خلبانی‌ست که نامش فاش نشده اما گفته می‌شود که یک مالک یک مزرعه بسیار بزرگ (رنچ) در کاناداست.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- تحقیقات جدید نشان می‌دهد مورچه‌ها می‌توانند عضو مشکل‌دار یک مورچه دیگر را برای زنده ماندن آن مورچه قطع کنند و یا اینکه روی زخمش را با بزاق التیام بخشند. مورچه‌های نجار فلوریدا با تمیز کردن زخم با استفاده از قسمت‌های دهانشان یا با قطع عضو از طریق گاز گرفتن اندام آسیب‌دیده، اقدام به درمان یکدیگر می‌کنند. انتخاب درمان یا قطع عضو بستگی به محل آسیب دارد بطوریکه اگر آسیب بالای پا باشد همیشه آن را قطع می‌کنند و اگر پایین‌تر باشد هرگز آن را قطع نمی‌کنند. این دو راه شانس زنده ماندن مورچه را افزایش می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۱۰ نفر از ۱۰۰,۰۰۰ فردی که داروی اوزمپیک یا ویگووی را مصرف می‌کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به نوع نادری از کوری باشند. با این حال، پزشکان می‌گویند که نباید بیماران را از استفاده از داروها برای درمان دیابت یا چاقی منصرف کرد. پیشتر مشخص شده بود که استفاده از اوزمپیک می‌تواند ده‌ها خطر، از جمله سرطان داشته باشد اما مصرف آن برای بیماران همچنان لازم است.
۹- دولت یونان، قانون جدید ۴۸ ساعت کار در هفته که منجر به ۶ روز کاری می‌شود را به اجرا گذاشتند. این قانون به عنوان بخشی از قوانین جدید کار که در سال گذشته تصویب شد، هدفش بالا بردن اقتصاد این کشور برای جبران وضعیت بد اقتصادی‌ست. نمایندگان اتحادیه‌های مختلف این قانون را وحشیانه نامیده‌اند.
۱۰- حداقل ۱۲ مقام پیشین دولت جو بایدن که از زمان آغاز جنگ اسرائیل و غزه استعفا داده‌اند با انتشار بیانیه‌ای مشترک، کاخ سفید را متهم کردند که با ارسال سلاح به اسرائیل و اقدامات دیپلماتیک حمایتی، به طور غیرقابل‌انکاری با دولت اسرائیل در کشتن و قتل عام غیرنظامیان و نیز قحطی دادن به فلسطینیان همدستی کرده است.
۱۱- در پی بالا گرفتن رایزنی‌ها در کناره‌گیری جو بایدن بعلت کهولت، ۷ عضو ارشد کارزار انتخاباتی جو بایدن، کاخ سفید و کمیته ملی دموکرات‌ها، از کامالا هریس ۵۹ ساله که معاون بایدن نیز هست، بعنوان بهترین گزینه جایگزین کردن بایدن در صورت انصرافش از ادامه رقابت‌های انتخاباتی نام برده‌اند. نتایج یک نظرسنجی مشترک توسط رویترز و ایپسوس نشان داد که کامالا هریس با ۴۲% تا ۴۳% محبوبیت، تنها ۱% کمتر از ترامپ محبوبیت دارد. پیشنهادهای دیگر جانشینی عبارتند از وین نیوسام فرماندار کالیفرنیا، گرچن ویتمر فرماندار میشیگان و جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- نشست سران سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان با حضور چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران، ازبکستان، هند و پاکستان آغاز شد، نارندرا مودی نخست وزیر هند به این اجلاس نرفت و از طرف جمهوری اسلامی نیز محمد مخبر، کفیل ریاست جمهوری عازم این اجلاس شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 3, 2024 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به