کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- دانشگاه وسترن کانادا می‌گوید که مردم نباید برای مشاوره پزشکی از هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنند. دکتر امریت کرپالانی، استادیار اطفال در دانشگاه وسترن و محقق اصلی این مطالعه ادعا می‌کند که این ابزار هوش مصنوعی عمومی، در ۵۱% از ۱۵۰ مورد پیچیده بالینی نتوانسته جواب صحیحی بدهد و اشتباه کرده است.
۲- آژانس بهداشت عمومی کانادا می‌گوید پهپادهای پشه‌کُش را برای جلوگیری از انتشار ویروس نیل غربی به کار می‌گیرد. این اولین مورد از استفاده از تکنولوژی بالا در نبرد چندساله با حشرات توسط دولت کاناداست که می‌گوید کشتن لارو پشه تنها کاری نیست که این برنامه برای جلوگیری از انتشار ویروس انجام می‌دهد، بلکه همین ابزار می‌تواند برای شناسایی محل حضور ویروس و پشه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. در سال جاری تاکنون، بیماری در پنج گروه پشه و یک نفر یافت شده است. ویروس نیل غربی عمدتاً توسط پشه "خانه شمالی" پخش می‌شود. فقط تعداد کمی از افرادی که توسط پشه حامل ویروس گزیده می‌شوند، آلوده می‌شوند که حدود ۲۰% از مبتلایان ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا از جمله تب، سردرد، دردهای عضلانی و بثورات را تجربه کنند.

دانشگاه وسترن کانادا: برای پزشکی از چت‌جی‌پی‌تی استفاده نکنید؛ افت تورم کانادا از ۲.۷% به ۲.۴% در جولای؛ عوارض خروج از ایران ۲۳% افزایش یافت

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- اداره آمار کانادا که قرار است گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه جولای کشور را در روز سه‌شنبه منتشر کند می‌گوید که طبق پیش‌بینی‌ها انتظار دارد که تورم کشور از ۲.۷% ژوئن به ۲.۴% در جولای کاهش یافته باشد. این کاهش ممکن است بانک مرکزی کانادا را وادار کند که یک بار دیگر نرخ بهره را به میزان حداقل یعنی ۰.۲۵% در اعلان بعدی خود کاهش دهد و شاید این کار را در ماه بعد نیز انجام دهد. در همین حال، افت شدید بازار کار نرخ بیکاری را در ماه جولای به ۶.۴% رساند. از سوی دیگر نرخ تورم سالانه ایالات متحده نیز اکنون به ۲.۹% رسیده و انتظار می‌رود که نرخ تورم سالانه این کشور در ماه سپتامبر دوباره کاهش یابد.

اخبار استان‌های کانادا
۴- با بارندگی ۷۸ میلی متری باران روز شنبه، مجددا سیل و خسارت‌های جدیدی در سراسر منطقه بزرگ‌شهر تورنتو دیده شد بطوریکه منطقه غرب شهر مجددا زیر آب رفت. همین جبهه هوا با بارندگی، همراه خود گردبادی را نیز آورد که سازمان محیط زیست می‌گوید پس از ساعت ۱۱ صبح شنبه به منطقه آیر در جنوب غربی انتاریو و تورنتو (جنوب غربی کیچنر و کمبریج) زده و برق بیش از ۳۰,۰۰۰ مشترک را قطع کرده بود. دیروز در بسیاری از مناطق تورنتو، برق ۲ بار رفت. پس از باران یکشنبه، دما از روز دوشنبه تا ۱۸ درجه پایین می‌آید اما هر روز بتدریج بالا می‌رود تا دوشنبه بعدی به ۳۱ درجه برسد.
۵- پلیس منطقه‌ای یورک می‌گوید روز شنبه تصادفی در منطقه ایرانی‌نشین ریچموندهیل رخ داده که چندین جوان را مجروح کرده است. این تصادف حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح در خیابان‌های بی‌ویو و بتستا روی داد که در آن یک وسیله نقلیه که هفت جوان در آن بودند به داخل یک گودال افتاد. پلیس می‌گوید که ۲ نفر از سرنشینان با جراحات خطرناک، و ۳ نفر دیگر با جراحات جدی به بیمارستان منتقل شدند. ۲ نفر دیگر نیز دچار جراحات جزئی شدند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، پس از یک ترمیم کوچک کابینه خود در تابستان امسال، اندازه کابینه خود را به ۳۷ وزیر و وزیر دستیار افزایش داد و رکورد بزرگترین کابینه استان را شکست. در این تغییرات که به واسطه استعفای یک وزیر و رفتن وی به بخش خصوصی آغاز شد، ۳ وزیر دیگر جابجا شدند.

اخبار جهان

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- حملات اسرائیل در روز یکشنبه در غزه حداقل ۲۱ نفر از جمله ۶ کودک و ۱۲ زن را کشت. این در حالی‌ست که اسرائیل می‌گوید فقط محل راکت‌اندازهای مورد استفاده برای اصابت به اسرائیل از شهر جنوبی خان یونس را منهدم کرده است و این کشتار حقیقت ندارد. از سوی دیگر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در تلاش برای پیشبرد مذاکرات آتش‌بس به اسرائیل می‌رود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- آتشفشان ابکو پس از وقوع زمین لرزه قوی ۷ ریشتری در شرق شبه جزیره کامچاتکا در روسیه فوران کرد. این باعث ایجاد ترس از هوای آلوده شد و به همین علت روسیه «کد قرمز» اعلان کرد. ابر خاکستر بر فراز شهرک شیولوچ در ۴۹۰ کیلومتری شرق و جنوب شرقی آتشفشان کشیده شده است. آتشفشان ابکو واقع در جزایر کوریل. در ۴ نوامبر ۱۹۵۲، پس از زمین لرزه‌ای به بزرگی ۹ ریشتر در کامچاتکا فوران کرد و باعث خسارت شد، اما هر دوی این حوادث علیرغم ایجاد امواج ۹.۱ متری در هاوایی، تلفات جانی بجا نگذاشتند.
۹- در حالی که تعداد گردشگران در ایتالیا به اوج خود رسیده، این کشور قوانین ساحلی و عکس گرفتن توریست‌ها را تغییر داده، سخت کرده و هرکسی که آن را رعایت نکند را ۵۰۰ یورو (۵۵۰ دلار) جریمه می‌کند. وزارت گردشگری ایتالیا می‌گوید ۱۳ میلیون ایتالیایی در حدود ۱۵ آگوست همراه با میلیون‌ها گردشگر دیگر در داخل کشور در حال سفر خواهند بود و عدم کنترل کشور به معنای پیچیده شدن اوضاع خواهد بود.
۱۰- آلن دلون، هنرپیشه مشهور فرانسوی سینما، در ۸۸ سالگی در خانه‌اش در منطقه دوشی موکوربون و در کنار خانواده و ۳ فرزندش درگذشت.
۱۱- لهستان اولین ماهواره خود به نام چشم عقاب را با کمک شرکت اسپیس ایکس و از کالیفرنیا آمریکا به مدار زمین فرستاد. این کشور دوازدهمین کشوری خواهد بود که یک ماهواره به فضا می‌فرستد. کانادا هنوز بطور مستقل ماهواره‌ای در فضا ندارد اما ایران نهمین کشوری‌ست که ماهواره به فضا فرستاده و هشتمین کشوری‌ست که ماهواره خود را با موشک خودش به فضا رسانده است.
۱۲- ارتش اوکراین می‌گوید یک پل استراتژیک دیگر در کورسک در روسیه که اخیرا اشغال کرده، را منفجر کرده و افزوده روسیه نیز چندین حمله موشکی به کی‌یف انجام داده است. این در حالی‌ست که روسیه همچنان به اشغال اراضی اوکراین ادامه می‌دهد. از سوی دیگر آلمان می‌گوید کمک‌های نظامی جدید به اوکراین را به عنوان بخشی از طرح ائتلاف حاکم برای کاهش هزینه‌ها متوقف خواهد کرد.
۱۳- دو شرکت توریستی که با دولت منزوی کره شمالی همکاری دارند، اعلام کردند که این کشور از زمستان ۲۰۲۵ میلادی، حدود ۵ سال پس از بسته شدن کامل مرزهایش به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بار دیگر بطور محدود به گردشگران بین‌المللی اجازه ورود به این کشور را خواهد داد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- سازمان امور مالیاتی ایران نرخ‌های جدید عوارض خروج از کشور را ابلاغ کرد که بر اساس آن عوارض خروج برای هر نفر نسبت به سال گذشته خورشیدی ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته و اکنون برای مسافران عادی در سفر اول، ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. این هزینه در سفر دوم ۵۰% بالاتر می‌رود و به ۷۸۰ هزار تومان می‌رسد. مسافران عادی در سفر خارجی سوم خود در سال ۱۴۰۳ نیز باید ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان بابت عوراض خروج از کشور پرداخت کنند که دو برابرِ رقم پایه است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, August 18, 2024 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به