کلیه ۱۳ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- ایان شوگارت منشی شورای نگهبان کانادا از فیس‌بوک درخواست کرد مقاله نادرستی که در مورد جاستین ترودو نخست وزیر این کشور در جریان انتخابات ۲۰۱۹ توسط بوفالو چرونیکل منتشر شده را حذف کند. ایان اکنون سناتور است و درخواست چند سال گذشته او را اخیرا شورای نگهبان پیگیری می‌کند، این در حالی‌ست که فیس‌بوک از سپتامبر سال گذشته کلیه سایت‌های خبری را برای کانادا فیلتر کرده و اصولا چنین خبری در کانادا اصلا دیده نمی‌شود. بوفالو چرونیکل به اخبار محلی ایالت نیویورک می‌پردازد که در یک گزارش خود به ادعاهای تایید نشده‌ای علیه ترودو و داستان‌های جعلی یا گمراه کننده درباره کانادا پرداخته بود. این درخواست مشخص نکرده کدام گزارش این رسانه مشکل دارد و محتوای آن چه بوده است.
۲- اقتصاد کانادا در ماه مارس ۲,۲۰۰ شغل از دست داد در حالی که نرخ بیکاری از ۵.۸% در فوریه به ۶.۱% افزایش یافت زیرا افراد بیشتری به دنبال کار بودند و اقتصاد و استخدام کردن‌ها متوقف شده بودند. تعداد مشاغل کانادا در ماه مارس تقریبا بدون تغییر باقی ماند، و از طرف دیگر حدود ۶۰,۰۰۰ نفر هم اخراج شدند. اشتغال در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی افزایش یافته، اما بخش‌های هتل‌ها، غذایی، فروش کلی و خرده، متخصصان، دانشمندان و افراد تکنیکی با اخراج بیشتری مواجه بودند.

درخواست حذف مقاله ضد ترودو در فیس‌بوک توسط شورای نگهبان کانادا؛ برق ۵۰,۰۰۰ خانوار آلبرتایی برای دومین بار رفت؛ فامیلی همه ژاپنی‌ها تا سال ۲۵۳۱ "ساتو" می‌شود

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- آژانس جاسوسی کانادا اعلام کرد که دولت‌های پاکستان در سال ۲۰۱۹ و هند در سال ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند در انتخابات فدرال کانادا مداخله کنند. سازمان اطلاعات و جاسوسی کانادا در کمیته مجلس گفت که مقامات دولت پاکستان در کانادا تلاش کردند تا به طور مخفیانه بر سیاست فدرال کانادا با هدف پیشبرد منافع دولت پاکستان در کانادا تأثیر بگذارند؛ و سپس هند قصد مداخله و احتمالا انجام فعالیت‌های مخفیانه از جمله استفاده از یک نماینده نیابتی دولت هند در کانادا را داشت.
۴- یک مترجم زن سابق افغان که برای دولت کانادا در قندهار افغانستان کار می‌کرد، از یک کارمند وزارتخارجه کانادا که نامش برده نشده، و دولت فدرال کانادا برای تجاوز جنسی و دریافت ۲.۷۵ میلیون دلار غرامت، به دادگاه شکایت کرد. وی می‌گوید دولت کانادا او را در سال ۲۰۰۹ در کمپ ناتان اسمیت در حالی که تنها ۱۵ سال داشت به عنوان مترجم استخدام کرد، و برخی از کانادایی‌ها از جمله این مرد شروع به بوسیدن پیشانی، مالیدن پشت، و نشان دادن پورنوگرافی کردند. وی سپس طی برنامه دولت کانادا در اکتبر ۲۰۱۱ زمانی که ۱۷ساله بود وارد کانادا شد و در نوامبر به خانه این مرد نقل مکان کرد. او که نامش در اسناد دادگاه ذکر نشده می‌گوید آزار جنسی بلافاصله شروع، و تهدید شده اگر مقاومت کند، تابعیت کانادا را دریافت نخواهد کرد و از کشور اخراج خواهد شد. وی مدعی است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ قربانی تجاوز جنسی شده و اکنون به دنبال جبران خسارات تنبیهی، رنج روانی‌ست زیرا آینده و گذشته خود را از دست داده است.
۵- سومین و آخرین پرواز تخلیه شهروند کانادایی، مقیم دائم و بستگان نزدیک آنها از هائیتی که درگیر بحران تبهکاری‌ست، روز یکشنبه انجام می‌شود. وزراتخارجه کانادا می‌گوید اکنون دیگر درخواستی برای خروج ندارد و تاکنون به بیش از ۲۵۰ کمک کرده تا با هلیکوپتر به جمهوری دومینیکن بروند و سپس با یک پرواز چارتر به خرج خود مسافران به مونترال آورده شوند.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- پلیس سلطنتی کانادا در شهر لنگلی در ونکوور، هشدار امبر را برای ناپدید شدن تایلر دوروچر، یک پسر ۳ ماهه که بنظر می‌رسد توسط مادرش برایانه فورد ۳۵ ساله ربوده شده، اعلان کرد. تایلر آخرین بار با شلوار استتار آبی دیده شده و مادرش با قد ۱۵۶ سانت و وزن ۷۰ کیلوگرم، چشمان قهوه‌ای، حلقه بینی، موهای قهوه‌ای با یک طرف تراشیده شده و هایلایت‌های بنفش، با یک کت چرم مشکی دیده شده است. پلیس می‌گوید هرکسی از آنها خبر دارد، فقط به ۹۱۱ زنگ بزند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- برق حداقل ۵۰,۰۰۰ خانوار آلبرتا در کلگری و ادمونتون برای دومین بار در طی یک هفته رفت. مصرف زیاد و کمبود تولید برق در حداقل هفت نیروگاه بزرگ باعث این قطعی شده است. ترکیبی از سرمای بی‌سابقه، تقاضای فزاینده برق برای استفاده گرم کردن منازل و شارژ کردن خودروها در کنار مشکلات تولید نیروگاه‌ها، آلبرتا را بر آن داشت تا از ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ هشدار اضطراری صادر کند و از عموم مردم بخواهد که لوازم برقی و چراغ‌ها را خاموش کنند که تا کنون ادامه دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- پلیس منطقه‌ای یورک می‌گوید در جریان دزدی از یک انبار بزرگ در منطقه ایرانی‌نشین ریچموندهیل، ۳ نفر را دستگیر کرده و به دنبال ۱۱ مظنون فراری‌ست. دزدان در ۱ آوریل ۲۰۲۴ با استفاده از چکش و اره برقی وارد این مجموعه در خیابان لزلی و میجرمک شرقی شدند که پلیس به موقع سر رسید و سندو دنیل نائه ۴۸ ساله، رضوان نیکلا قئورقه ۳۵ ساله، و رومئو لاچه ۳۵ ساله را دستگیر کرد و اکنون می‌گوید باقی دزدان فراری از اروپای شرقی هستند.
۹- سه پسر ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ ساله متهم به سرقت مسلحانه از یک پسر ۱۵ ساله در شهر فورت اری در انتاریو شدند. این سه که این دزدی حداقل دومین دزدی آنها بوده، با کشیدن اسلحه از پسر ۱۵ ساله خواستند تا سریعا لباس‌هایش را با کل محتوایش کنده و تحویل آنها دهد. آنها دستگیر شده و به سرقت متهم هستند، در حالیکه دو نفر از آنها نیز با اتهام لباس بدل پوشیدن نیز مواجه شده‌اند.

اخبار جهان
۱۰- در پی فشار بایدن به نتانیاهو در تماس تلفنی پرتنش ۳۰ دقیقه‌ای پس از کشتار خودروهای امداد آشپزخانه بین‌المللی توسط اسرائیل، اسرائیل موافقت کرد که به‌صورت موقت اجازه ارسال کمک به شمال غزه از طریق بندر اشدود، گذرگاه‌ کرم ابوسالم و همچنین افزایش کمک از طریق گذرگاه بیت حانون را صادر کند. این در حالی‌ست که مادر یکی از قربانیان این کشتار، توضیحات اسرائیل مبنی بر اشتباه کردن را به شدت رد کرد.
۱۱- گروهی از سارقان با نفوذ به ساختمان یک انبار پول در لس‌آنجلس در روز یکشنبه عید پاک، و شکستن گاوصندوق توانستند با ۳۰ میلیون دلار پول نقد بگریزند. این یکی از بزرگترین دزدی‌های اخیر این ایالت بوده و پلیس می‌گوید سارقان طوری وارد ساختمان و گاوصندوق شدند که نگهبانان و کارمندان چند روز پس از آن، و وقتی در گاوصندوق را گشودند متوجه دزدی شدند. این مکان متعلق به شرکت گارداورلد که یک شرکت مدیریت پول نقد و امنیت کانادایی‌ست، می‌باشد.
۱۲- اگر قوانین کنونی ادامه پیدا کند، تا سال ۲۵۳۱ ممکن است نام خانوادگی تمام ژاپنی‌ها "ساتو" باشد. البته در صورتی که مردم ازدواج کنند، چون نرخ ازدواج در ژاپن رو به کاهش است. در جوامع پدرسالار مانند ژاپن که همچنان از نظر قانونی زوج‌های متاهل را ملزم می‌کند که نام خانوادگی یکسانی داشته باشند و به طور معمول، زن‌ها نام شوهر خود را می‌گیرند، یک نام فامیل می‌تواند دیگر نام‌ها را حذف کند. فامیلی ساتو با ۱.۸ میلیون نفر از جمعیت ۱۲۵ میلیونی ژاپن، در حال حاضر رایج‌ترین نام خانوادگی، و پس از آن سوزوکی و تاکاهاشی قرار دارند.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۳- تهدید ایران به انتقام باعث شد تا اسرائیل ده‌ها مرکز دیپلماتیک، از جمله ۲۸ سفارتخانه و کنسولگریش در سراسر جهان را تعطیل کند که با روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان همزمان شده است. دیپلمات‌ها و سفارتخانه‌های اسرائیل در سرتاسر جهان بعلت امکان تهدید، در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. پس از حمله هفتم اکتبر، تعدادی از سفارتخانه‌های اسرائیل از جمله در کشورهایی همچون اردن تعطیل شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 5, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به