کلیه ۱۲ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- تانر فاکس و خوزه لوپز، دو مرد اهل استان بریتیش کلمبیا در کانادا که متهم به قتل درجه دوم، صبح روز ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲ ریپودامن سینگ مالک، یکی از دو مردی که در بمب‌گذاری‌های هواپیمای ایرایندیا در سال ۱۹۸۵ تبرئه شدند، استخدام شده بودند، امروز اعتراف کردند وی را روز با شلیک چند گلوله در خارج از محل کار خانوادگیش کشته‌اند. هر دوی این مردان دارای سوابق کیفری قبلی هستند. مالک به همراه عجییب سینگ باگری در سال ۲۰۰۵ از اتهامات مربوط به قتل جمعی و توطئه مربوط به ۲ بمب‌گذاری که پروازهای ایرایندیا را هدف قرار داده و منجر به کشته شدن ۳۳۱ نفر، عمدتا از شهروندان تورنتو و ونکوور شد، تبرئه شده بودند.
۲- اداره آمار ملی کانادا نتایج بررسی سال ۲۰۲۲ از سازمان‌های دولتی مسئول زیرساخت‌های عمومی را منتشر کرد و گفت که برنامه جایگزینی سیستم‌های آبی کشور که اکنون در وضعیت «ضعیف» یا «بسیار ضعیف» قرار دارد نیاز به ۳۵۶.۷ میلیارد دلار سرمایه دارد که رقم ۱۰۰ میلیارد دلار از برآورد سال ۲۰۲۰ بیشتر است.

کریستی کلارک: ترودو برود، جایگزینش می‌شوم؛ دو اجیرشده ترور یک مظنون بمب‌گذاری هواپیمای هند در کانادا اعتراف کردند؛ ماسک زدن در بیمارستان‌های تورنتو اجباری شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- کریستی کلارک، نخست‌وزیر ۵۸ ساله لیبرال سابق استان بریتیش کلمبیا که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ حاکم استان بود، امروز در متنی به زبان فرانسوی گفت که علاقه‌مند است در صورت کناره‌گیری جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا از سمت نخست وزیری کشور، جایگزین وی شود.

اخبار استان‌های کانادا
۴- دولت آلبرتا می‌گوید ۱۱۲ میلیون دلار برای ساخت مسکن موقت پیش‌ساخته برای ساکنان شهر جسپر که خانه‌های خود را در اثر آتش‌سوزی ۳ ماه پیش از دست دادند، هزینه می‌کند. انتظار می‌رود کار ساخت آنها در مکان مشخص شده از ژانویه آغاز و اولین شهروندان در اوایل آوریل ۲۰۲۵ به آنها نقل مکان کنند.
۵- شبکه بهداشت و درمان دانشگاه تورنتو که بزرگترین شبکه بیمارستانی در بزرگ‌شهر تورنتوست می‌گوید از تاریخ ۲۸ اکتبر، کلیه مراجعه‌کنندگان دریافت خدمات، یا انتظار مراقبت، یا دیدار با مریض، موظفند که ماسک بزنند، البته آنها در نقاط عمومی مانند لابی‌ها و مناطق غذاخوری می‌توانند ماسک خود را بردارند. هدف این قانون تلاش برای جلوگیری از موج بعدی عفونت زمستانی است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- دو تیم بیسبال یانکی‌های نیویورک و داجرز‌های لس‌آنجلس با پیروزی بر حریفانشان، به دیدار بیست و هشتمین جهانی بیسبال که برای دوازدهمین بار در برادوی هالیوود برگزار می‌شود، راه یافتند. یانکی‌ها به دنبال هشتمین عنوان قهرمانی، و داجرزها بدنبال دومین قهرمانی خود در ۵ سال گذشته هستند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- بمباران اسرائیل در نزدیکی یک بیمارستان در بیروت ۴ کشته از جمله یک کودک و ۲۴ زخمی بجا گذاشت، و بمباران‌های نقاط دیگر لبنان توسط اسرائیل ۱۹ کشته دیگر گرفت. امروز آموس هاکستین، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا نیز وارد بیروت شد و آمریکا گفت که ضدموشک تاد این کشور در اسرائیل مستقر شده است. لیندسی گراهام سناتور آمریکایی نیز گفت که اسرائیل به زودی با ضربه‌ای سخت به ایران حمله می‌کند. سازمان ملل می‌گوید اسرائیل همچنان جلوی انتقال غذا در غزه را گرفته، بیمارستان‌ها برق ندارند و گلوله‌باران می‌شوند و امروز نیز حداقل ۸ فلسطینی کشته شدند. خالد مشعل یکی از رهبران حماس امروز گفت نام رهبر جدید این گروه اعلان نخواهد شد و طوفانی که یحیی سنوار علیه اسرائیل راه انداخته منجر به نابودی آن خواهد شد. اسرائیل گفت که ۷ شهروند اسرائیلی جاسوس ایران را در حیفا دستگیر کرده و شبکه ترور ایران در این کشور را متلاشی کرده است. این در حالی‌ست که پروازهای فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو بعلت ورود ۵ پهپاد، بطور موقت و تا اطلاع ثانوی لغو شدند. حمله اسرائیل به دمشق نیز یک کشته بجا گذاشت.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- فتح‌الله گولن ۸۳ ساله که دولت ترکیه او را در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ مسئول می‌دانست و از آمریکا درخواست استردادش را داشت، در تبعید خودخواسته، در بیمارستانی در پنسیلوانیا در آمریکا درگذشت.
۹- پس از پایان سخنرانی چارلز سوم، پادشاه بریتانیا در مجلس استرالیا لیدیا تورپ، سناتور مستقل و بومی این کشور با فریاد گفت این سرزمین تو نیست، تو شاه من نیستی. برای داشتن حاکمیت باید از این سرزمین باشی و تو متعلق به این سرزمین نیستی. وی با زور پلیس از مجلس اخراج شد.
۱۰- پرواز چندین پهپاد ناشناس بر روی یک پایگاه نظامی در سواحل شرقی آمریکا برای چندین شب متوالی باعث نگرانی پنتاگون شده است.
۱۱- در همه‌پرسی مولداوی برای نزدیکی یا دور شدن از اروپا، رای خارج کشور نشینان با اندکی تفاوت، حکم به نزدیکی به اروپا داد. مردم داخل کشور خواستار نزدیکی بیشتر به روسیه بودند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۲- در دیداری کم‌سابقه، عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در منامه پایتخت بحرین با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور ملاقات کرد و پادشاه بحرین ابراز امیدواری کرد بار دیگر به تهران سفر کند. عراقچی در حال رایزنی با همسایگان عرب غرب و جنوب غربی ایران است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, October 21, 2024 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به