کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- مهاجرت از کانادا به ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در ۱۰ سال اخیر رسید، به‌طوری که ۱۲۶,۳۴۰ نفر کانادا را به مقصد آمریکا ترک کردند، که این افزایش مهاجرت ۷۰ درصدی (بیش از ۷۵,۷۵۲ نفر) را نسبت به سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد. از این ۱۲۶,۳۴۰ نفر، ۵۳,۳۱۱ نفر در کانادا به دنیا آمدند (با ۵۰% افزایش نسبت به قبل)، ۴۲,۵۹۵ آمریکایی‌هایی بودند که در کانادا می‌زیستند، و ۳۰,۴۳۴ نفر نیز از جمعیت مهاجران به کانادا بودند. مهاجرت کانادایی‌ها به آمریکا تقریبا ۸ برابر بیشتر از بریتانیا که کشور دوم است می‌باشد و پس از این دو کشور استرالیا، نیوزلند، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.
۲- پس از قطع یک شبه خدمات بانکی شرکت بی‌ام‌او به دلیل هشدار آتش‌سوزی کاذب در یکی از مراکز داده خود، این شرکت می‌گوید اکنون کلیه خدمات بازیابی شده‌اند. سخنگوی بانک نگفت چه تعداد از مشتریان تحت تاثیر این قطعی قرار گرفته‌اند.

رد شکایت خانواده‌های پرواز اوکراینی برای توقیف دارایی‌های ایران در دادگاه عالی کانادا؛ افزایش ۷۰ درصدی مهاجرت کانادایی‌ها به آمریکا؛ هیات منصفه دادگاه: ترامپ در همه ۳۴ اتهام، گناهکار با جرم کیفری است

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
۳- حداقل ۳۵۵ خلبان پروازهای محلی شرکت هواپیمایی وست‌جت آنکور می‌گویند در پی به توافق نرسیدن با این شرکت بر روی حقوقشان، از اول ژوئن دست به اعتصاب می‌زنند زیرا پس از ۸ ماه چانه‌زنی همچنان جزو کم‌درآمدترین خلبانان منطقه‌ای در کانادا هستند. وست جت می‌گوید خلبانان، پیشنهاد سخاوتمندانه این شرکت که حقوق آنها را جزو پُردرآمدها می‌کرد را رد کرده‌اند.
۴- کانادا دستورالعمل‌های غربالگری سرطان سینه را به ۴۰ کاهش نمی‌دهد. گروه کاری بهداشتی کانادا می‌گوید افراد در ۴۰ سالگی نباید ماموگرافی معمولی انجام دهند، اما اگر بخواهند می‌توانند درخواست ماموگرافی کنند. بدین ترتیب سن غربالگری معمول سرطان سینه در ۵۰ سالگی ثابت می‌ماند.
۵- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا امروز، تاسیسات جدید سانوفی، بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن کشور در تورنتو را افتتاح کرد. دولت کانادا ۴۱۵ میلیون دلار و دولت انتاریو ۵۵ میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا تولید واکسن آنفولانزا در آن و سپس برخی دیگر از واکسن‌ها از سال ۲۰۲۶ آغاز گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
۶- مجمع شرکت‌های بیمه کانادا می‌گوید که شرکت‌های بیمه مجموعا امسال ۱.۵ میلیارد دلار خسارت دزدی اتومبیل پرداخت خواهند کرد و رکورد ۱ میلیارد دلاری سال گذشته را می‌شکنند. این در حالی‌ست پرداخت غرامت در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۴۰ میلیون دلار بوده که افزایش ۲۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. هوندا آکورد-سی‌آر‌وی و سی‌ویک، فورد اف- ۱۵۰، تویوتا هایلندر و روو ۴ با افزایش ۳۷ درصدی، بالاتر از میانگین هزینه‌های حق بیمه قرار دارند. انتاریو به تنهایی با یک میلیارد دلار سرقت خودرو در سال، یا ۷۵% کل دزدی‌های کانادا روبروست.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- بر اساس یک نظرسنجی جدید رویال لوپیج، تقریبا نیمی از ۹۰۰ نفر از پاسخ‌دهندگان بزرگ‌شهر تورنتو می‌گویند اگر بتوانند، سریعا برای شغل یا زندگی مقرون به‌صرفه‌تر به شهر دیگری در کانادا نقل مکان خواهند کرد. تقریبا ۶۰% مستاجران، ۴۰% صاحبان خانه‌ها خواهان فرار از منطقه هستند که ۱۹% آنها به استان آلبرتا، ۱۵% به شهر تاندربی، و ۱۴% به سنت‌جانز در نیوفاندلند فکر می‌کنند که جزو پنج شهر مقرون به‌صرفه کانادا به شمار می‌روند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- یکی از ۸ دختر نوجوان متهم به قتل کنت لی، مرد بی‌خانمان ۵۹ ساله در مرکز شهر تورنتو، به قتل عمد اعتراف کرد. ۳ دختر ۱۳ ساله، ۳ دختر ۱۴ ساله و ۲ دختر ۱۶ ساله در ابتدا به قتل درجه دوم او با ضربات چاقو و ضرب‌وشتم پس از اینکه در دسامبر ۲۰۲۲ بطری مشروب وی را دزدیدند، متهم شده بودند.
۹- استفان لچه، وزیر آموزش و پرورش انتاریو می‌گوید دانش‌آموزان این استان باید برای فارغ‌التحصیلی از دبیرستان اقتصاد خانگی مانند مدیریت بودجه خانوار و نحوه محافظت از خود در برابر کلاهبرداری مالی را یاد بگیرند و حداقل در دروس مالی نمره ۷۰ بیاورند که از کلاس دهم بعنوان درس ریاضیات پایه ارائه می‌شود. این قانون از سال ۲۰۲۵ اجرایی می‌گردد.
۱۰- هکرها اطلاعات ایستگاه تلویزیونی نیوفاندلند را دزدیدند و درخواست حداقل ۵۰۰,۰۰۰ دلار کردند تا این اطلاعات را فاش نکنند. تلویزیون نیوفاندلند می‌گوید خوشبختانه پخش زنده مورد دستبرد قرار نگرفته است.

اخبار جهان
۱۱- هر دوازده نفر هیئت منصفه دادگاه جنایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در نیویورک ، پس از دو روز شور و رایزنی و پس از ساعت ۵ بعدازظهر پنجشنبه، وی در هر ۳۴ اتهامش مجرم شناختند. بدین ترتیب ترامپ در دادگاه بعنوان اولین رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا شناخته شد، در حالیکه خود را بی‌گناه اعلان کرده بود. دادگاه در مورد پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز بازیگر پورن پس از رابطه جنسی در سال ۲۰۰۶ و سپس مخفی کردن این پرداخت برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تشکیل شده بود. اکنون ترامپ در روزهای آینده با یک افسر برای نوشتن گزارش محکومیتش ملاقات می‌کند و سپس طی چند هفته تا چند ماه دیگر قاضی حکم او را صادر خواهد کرد.
۱۲- نتایج اولیه رای‌گیری روز چهارشنبه در آفریقای جنوبی نشان دهد که حزب کنگره ملی آفریقا که توسط نلسون ماندلا بوجود آمده، پس از ۳۰ سال پس از سقوط آپارتاید در سال ۱۹۹۴، اکثریت مجلس این کشور را از دست می‌دهد. کمیسیون انتخابات ۷ روز فرصت دارد تا نتایج کامل را اعلام کند، اما طبق شواهد، این حزب بین ۴۲ تا ۴۵ درصد آراء و نزدیک‌ترین رقیبش یعنی اتحاد دموکراتیک طرفدار تجارت حدود ۲۵% آراء را به دست می‌آورند و باقی ۵۰ حزب باقیمانده، باقی آراء را میان خود تقسیم می‌کنند.
۱۳- یک فرد ناشناس در حین سوار شدن به پرواز کی‌ال ۱۳۴۱ و هواپیمای امبرائر ای‌آرجی ۱۹۰ متعلق به شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام، به داخل موتور جت این هواپیما در فرودگاه اسخیپول در آمستردام افتاد و کشته شد. این پرواز به مقصد بیلوند دانمارک می‌رفت که پس از این حادثه کلیه مسافران پیاده شده و فعلا پرواز لغو شده است.
۱۴- یک گروه هکر ادعا می‌کند که اطلاعات شخصی ۵۶۰ میلیون مشتری شرکت تیک‌مستر، از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و جزئیات جزئی کارت اعتباری را به سرقت برده است. این هکرها خواستار صدها هزار دلار پول شده‌اند.
۱۵- مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه به‌طور رسمی به ابراهیم رئیسی که روز ۱۹ مه در حادثه سقوط بالگرد کشته شد، ادای احترام کرد. برخی از کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا به این جلسه نماینده نفرستادند و برخی دیگر هم سالن را ترک کردند. مجمع عمومی به صورت سنتی به هرکدام از روسای دولت کشورهای عضو سازمان ملل که در دوران تصدی خود فوت کند، ادای احترام می‌کند.

خبر ویژه
۱۶- دادگاه عالی کانادا از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر خانواده قربانیان پرواز اوکراینی پی‌اس ۷۵۲ برای مصادره میلیون‌ها دلار اموال دولتی و دارایی‌های بانکی ایران در خاک کانادا خودداری کرد. پیشتر دادگاه انتاریو در سال ۲۰۲۱ حکم داد که ایران این هواپیما را عمدا در اقدامی تروریستی ساقط کرده است و باید بیش از ۲۵۰ میلیون دلار به ۹ خانواده به نمایندگی از ۱۴ قربانی پرداخت شود. سپس دولت کانادا علیه این حکم شکایت کرد و دادگاه عالی انتاریو حکم کرد که بنا به ادله دولت کانادا، چنین حکمی با قوانین بین‌المللی همخوانی ندارد. پس از آن بود که این خانواده‌ها به دادگاه عالی کانادا که بالاترین مرجع قضایی کشور است شکایت کردند که اکنون این دادگاه در حکم نهایی خود می‌گوید به درخواست تجدید نظر دادگاه عالی انتاریو توسط خانواده‌ها رسیدگی نخواهد کرد.
پس از اینکه سپاه با دو موشک هواپیمای اوکراینی را در سال ۲۰۲۰ بر فراز آسمان تهران سرنگون کرد و ۱۷۵ نفر از جمله ۵۵ شهروند کانادایی و ۳۰ نفر ساکن دائمی آن را کشت؛ این خانواده‌ها می‌گویند پولی از ایران دریافت نکرده‌اند و ایران در دادگاه‌ها علیه خود نیز حاضر نشده و به همین دلیل مستحق دریافت غرامت از محل دسترسی به املاک و حساب‌های بانکی ایران در کانادا هستند. جمهوری اسلامی می‌گوید این دادگاه‌ها غیرقانونی، و بدون مبنای بین‌المللی هستند.
اما دولت فدرال کانادا در سال ۲۰۲۱ طی یک گزارش به این نتیجه رسید که ایران کاملا مسئول انهدام هواپیماست اما از قصد چنین کاری نکرده است و به همین دلیل در دادگاه عالی انتاریو استدلال کرد که طبق قوانین بین‌المللی، دادگاه‌ها قدرت اجازه دادن به خانواده‌ها برای توقیف دارایی‌های ایران را ندارند. قاضی دادگاه عالی انتاریو استدلال دولت کانادا را پذیرفت و به این نتیجه رسید که دارایی‌های ایران تحت قانون کانادا با مصونیت دیپلماتیک محافظت شود. گزارش نهایی جمهوری اسلامی نیز می‌گوید سقوط هواپیمای اوکراینی بعلت ناهماهنگی پدافند هوایی بوده که رادار پرتابگر موشک هواپیما را به اشتباه شناسایی کرده است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


مارک آرنولد، وکیل خانواده‌ها که این پرونده را به هر سه دادگاه برده می‌گوید که رد درخواست رسیدگی به این پرونده در دادگاه عالی کانادا که صبح پنجشنبه منتشر شد، غیر منتظره نبوده اگرچه ناامیدکننده بوده و افزود که اکنون این پرونده را به اروپا می‌برد تا شاید در آنجا غرامت بگیرد. از سوی دیگر، کانادا همراه با چند کشور دیگر یک پرونده علیه جمهوری اسلامی در دادگاه غیرجنایی لاهه تشکیل داده‌اند که ممکن است چندین سال طول بکشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, May 30, 2024 - 18:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به