کلیه ۱۴ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- جگمیت سینگ، رهبر حزب نیودموکرات فدرال کانادا، پس از خواندن نسخه ویرایش نشده گزارش دخالت کشورهای خارجی در کانادا امروز گفت متقاعد شده که "تعدادی" از نمایندگان مجلس در تلاش‌های کشورهای خارجی برای مداخله در سیاست کانادا "با میل خود شرکت" کرده‌اند. وی برخی از رفتارهای آنها جنایتکارانه و همه رفتارهایشان را غیراخلاقی توصیف کرد و افزود چنین نماینده‌هایی نباید در مجلس بنشینند. او جاستین ترودو نخست وزیر را برای دانستن این موضوع و کاری نکردن، و پی‌یر پولیور رهبر مخالفان دولت را برای نخواندن و ندانستن درباره این موضوع به شدت سرزنش کرد.
۲- تنها چند ساعت پس از آنکه سران ۷ کشور صنعتی بسته کمک ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین با دارایی‌های مسدود شده روسیه را تصویب کردند و طی آن کانادا نیز تضمین کرد که ۵ میلیارد دلار دیگر به اوکراین بدهد؛ جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی نیز در حاشیه اجلاس گروه ۷ که در ایتالیا برگزار می‌شود یک پیمان امنیتی ۱۰ ساله امضاء کردند.

رهبر نیودموکرات‌ها: نمایندگان مجلس همکار با دخالت خارجی‌ها جنایتکار هستند؛ وضعیت اضطراری امشب با گردباد و رعد و برق در انتاریو و کبک؛ مشت و لگد در مجلس ایتالیا یک نماینده را به بیمارستان فرستاد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
۳- نمایندگان ۵ بانک بزرگ کانادا یعنی رویال بانک، سی‌آی‌بی‌سی، تی‌دی، بی‌ام‌اُ و اسکوشیا بانک به مجلس احضار شدند تا درباره تعهداتشان به کاستن انتشار گازهای گلخانه‌ای و کربن توضیح دهند. هر ۵ نفر آنها که بطور آنلاین در این جلسه شرکت کردند در مورد وام‌ها و کمک‌های ۱۰۳.۸۵ میلیارد دلار آمریکایی به پروژه‌های سوخت فسیلی در سال ۲۰۲۳ توضیح دادند.
۴- پلیس استان کبک می‌گوید تاکنون ۵ کارمند ارشد بانک (۳ مرد و یک زن) را با جرایم مرتبط با دانلود کردن و فروختن اطلاعات بیش از ۹.۷ میلیون نفر و کسب‌وکار در شرکت دژاردن دستگیر کرده، نفر پنجم به نام چارلز برنیر خودش را تسلیم پلیس نموده و این نیرو همچنان بدنبال ۳ مظنون دیگر است. پلیس می‌گوید مغز متفکر و طراح این مجموعه یعنی سباستین بولانگر دوروال ، ۴۲ ساله، که تا سال ۲۰۱۹ در بخش بازاریابی بخش مالی کار می‌کرد را نیز به دام انداخته است.

اخبار استان‌های کانادا
۵- کمیته مسکن شهرداری تورنتو می‌گوید که طرح ساخت تقریبا ۶,۰۰۰ واحد اجاره‌ای جدید در سراسر شهر با هزینه بیش از ۳۵۰ میلیون دلار را تصویب کرده تا بتواند پروژه‌ها را سریعتر به نتیجه برساند. شهرداری تا ۲۶۰,۰۰۰ دلار در هر واحد به سازندگان کمک خواهد کرد تا به توسعه ۱۸ پروژه اجاره مسکن ارزان قیمت و اجاره، در ۱۸ ماه آینده، کمک کند. شهر تورنتو باید تا سال ۲۰۳۰ بتواند ۶۵,۰۰۰ خانه جدید برای اجاره بسازد.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- محیط زیست کانادا امروز پنجشنبه برای منطقه شمالی یورک، همه مناطق اطراف دریاچه سیمکو تا شمال ماسکوکا و آلگونکوین، وضعیت اضطراری گردباد و رعد و برق شدید را اعلان کرد و گفت دیگر مناطقی که در اطراف این محدوده حتی در استان کبک هستند نیز در وضعیت اضطراری رعد و برق خواهند بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- ماسیمو آلونزی ۳۲ ساله، متهم به قتل درجه دوم آنتونیو آلونزی پدربزرگ ۹۰ ساله‌اش در خانه‌ای خانوادگیشان در اتوبیکوک در غرب تورنتو در آوریل گذشته شد. وی با ضربات چاقو پیرمرد را از پای درآورده بود و پلیس می‌گوید او را در صحنه جرم دستگیر کرده است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- سهامداران تسلا به اتفاق آراء، بسته دستمزد ۵۶ میلیارد دلاری مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در ایالات متحده را بعلت رهبری موفقش در حفظ تمرکز بر بزرگترین منبع ثروتش یعنی شرکت تسلا، تصویب کردند. سهامداران همچنین پیشنهاد انتقال مرکز شرکت از دلاور به تگزاس را نیز تایید کردند.
۹- بارش‌های شدید باران ناشی از ورود سامانه پرتلاطم گرمسیری از خلیج مکزیک به آمریکا، باعث آب‌گرفتگی در نواحی جنوب ایالت فلوریدا و نیز هالیوود در کالیفرنیا شد بطوریکه بسیاری از جاده‌ها زیر آب رفته و مسدود شدند.
۱۰- دیوان عالی آمریکا به اتفاق آرا، درخواست محدودیت دسترسی به داروی سقط جنین میفپریستون را رد کرد. قضات به این نتیجه رسیدند که شاکیان، گروهی از پزشکان و فعالان ضد سقط جنین با استدلال اینکه دسترسی به داروی میفپریستون به دلیل نگرانی از امن بودن آن باید محدود شود، حق قانونی برای شکایت ندارند. میفپریستون یکی از دو دارویی است که برای سقط جنین استفاده می‌شود و در حال حاضر رایج‌ترین دارو برای پایان دادن به حاملگی در آمریکاست که مصرفش از سال ۲۰۰۰ قانونی بوده است.
۱۱- ترکیه سرانجام پس از ماه‌ها مذاکره، قرارداد خرید ۴۰ فروند هواپیمای جنگی اف-۱۶ نسل جدید، و ارتقای ۷۹ فروند دیگرش به رقم ۲۳ میلیارد دلار را با ایالات متحده به امضا رساند. از سوی دیگر رجب طیب اردوغان نیز امروز از پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا که در ماه‌های گذشته به یکی از منتقدان اصلی اسرائیل در اتحادیه اروپا تبدیل شده، به خاطر مواضعش در قبال جنگ غزه، تشکر کرد.
۱۲- در جریان بحث در مورد لایحه جنجالی دولت ایتالیا در مورد خودمختاری‌های محلی، درگیری شدیدی میان نمایندگان مجلس رخ داد که منجر به زخمی شدن یک نماینده شد. مشت‌های ایگور ایزی نماینده حزب لیگ، به لئوناردو دونو نماینده جنبش ۵ ستاره، او را به زمین انداخت تا توسط کادر پزشکی با ویلچر از صحن علنی مجلس خارج و به بیمارستان منتقل شود.
۱۳- مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴ با شرکت ۲۴ تیم، فردا جمعه با دیدار آلمان میزبان مسابقات با اسکاتلند آغاز می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۴- لوئی آرنو، شهروند گردشگر فرانسوی که از سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی در ایران بازداشت شده و به ۵ سال زندان محکوم گشته بود، با وساطت عمان آزاد و وارد فرانسه شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, June 13, 2024 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به