کلیه ۱۶ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- آزمایشگاه‌های آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا می‌گوید هیچیک از ۱۴۲ نمونه شیر از سراسر کانادا، آلوده به ویروس اچ۵ان۱ که باعث ایجاد شکل خطرناکی از آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده شده، نیست. تاکنون موارد ابتلا به ۴۶ مورد از این بیماری در ۹ ایالت آمریکا گزارش شده است.
۲- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی که در سراسر جهان به عنوان استاد داستان کوتاه و یکی از معدود زنان برنده جایزه نوبل ادبیات مورد احترام بود، در سن ۹۲ سالگی، در خانه‌اش در پورت‌هوپ، اونتاریو درگذشت. آکادمی سوئد در قدردانی از او جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۳ را به وی تقدیم کرده و از او به‌عنوان استاد داستان کوتاه معاصر تقدیر کرده است. مونرو در ۱۰ ژوئیه ۱۹۳۱ با نام آلیس لایدلا در وینگهام، انترناسیونال متولد شد. او برنده جایزه نوبل ادبیات در اکتبر سال ۲۰۱۳ شده و سیزدهمین زنی‌ست که این افتخار را کسب کرده است.

شیرهای کانادا آلوده به ویروس نیستند؛ افشاگران آمریکایی و استرالیایی اسناد کشتارهای این کشورها، ۱۱ و ۵ سال زندانی می‌شوند؛ دستگیری یک باند مواد مخدر ایرانی در ایتالیا​

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- امروز با نزدیک‌تر شدن آتش‌سوزی، ۴ محله شهر فورت مک موری در آلبرتا دستور تخلیه دریافت کردند. طبق این هشدار، همه ساکنان باید تا ساعت ۱۶ ساعت آینده این شهر را با ثبت‌نام آنلاین یا تلفنی ترک کنند. حدود ۱,۰۰۰ آتش‌سوزی جنگلی تاکنون در سال جاری تایید شده که ۱۳۲ حریق از آنها کاملا فعال هستند که اکثرا توسط انسان بوجود آمده‌اند. حداقل ۳۸ مورد از این آتش‌سوزی‌ها از کنترل خارج شده‌اند. بیشترین آتش‌سوزی‌ها با ۴۵ مورد در بریتیش کلمبیا و ۴۴ در آلبرتا، ادامه دارد.

اخبار استان‌های کانادا
۴- ریچارد جان دایک، ۴۷ ساله، مردی از آسینیبویا، ساسکاچوان که قبلاً به اتهام جنایات جنسی علیه کودکان در بازداشت بود، اکنون پس از تحقیقات بیشتر در مورد تجاوزات جنسی به افراد زیر سن قانونی، در یک بازه زمانی ۱۸ ساله، با ۶۰ اتهام دیگر روبرو شده است. او در خانه‌اش که تبدیل به یک مهدکودک مجاز شده بود، در نوامبر ۲۰۲۳ دستگیر و در ابتدا مجموعا به ۱۳ جرم جنسی متهم شده بود. اکنون پلیس می‌گوید با ۲۹ قربانی جدید که همگی در زمان مورد تجاوز قرار گرفتن بین ۱۸ ماه تا ۱۷ سال سن داشته، و اکثرا مرد بوده‌اند، مواجه شده است. ریچارد این تجاوزات را بین سال‌های ۲۰۰۵ تا نوامبر ۲۰۲۳ انجام داده است.
۵- استان انتاریو می‌گوید گواهینامه رانندگی سارقان اتومبیل را تعلیق می‌کند. دولت داگ فورد تعلیق گواهینامه این افراد را برای ۱۰ سال در اولین تخلف، ۱۵ سال در تخلف دوم و مادام‌العمر مجوز برای تخلف سوم، به مجلس می‌برد. سال گذشته، با رکوردشکنی، بیش از یک میلیارد دلار خودرو در این استان دزدیده شد. حداقل ۳,۰۰۰ وسیله نقلیه نیز در طول هفت هفته اوایل سال جاری به سرقت رفته است.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- متیو جرمی هام، مرد ۲۷ ساله تورنتویی، به عنوان قاچاق انسان و فروش سکس، حمله و تبلیغ خدمات جنسی به اشخاص دستگیر شد. او یک زن ۲۰ ساله را برای ارائه خدمات جنسی برای آژانس اسکورت خود استخدام کرده بود. پلیس عکس این مرد را منتشر کرده و معتقد است که قربانیان بیشتری در این پرونده وجود دارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- در زمان برافراشته شدن پرچم اسرائیل به مناسبت روز ملی این کشور در ساختمان شهرداری اتاوا، صدها طرفدار فلسطین با صدها طرفدار اسرائیل روبرو شده و علیه یکدیگر شعار دادند. از سوی دیگر اولیویا چاو، شهردار تورنتو در مراسم برافراشتن پرچم اسرائیل در روز ملی اسرائیل در این شهر شرکت نکرد و گفت که این رویداد در حال حاضر به دلیل جنگ در غزه «تفرقه‌انگیز» است. او با اشاره به موجی بزرگ تظاهرات هر هفته‌ای طرفداران فلسطین افزود: درد و ناراحتی بسیاری از تورنتونی‌ها به خاطر جنگ غزه قابل احساس است و ما خواستار آتش‌بس فوری و بازگشت همه گروگان‌ها هستیم.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- پس از ۲ روز شهادت دادن‌های مایکل کوهن، وکیل و شاهد اصلی دادگاه حق‌السکوت ترامپ، از امروز وکلای ترامپ او را با سوال و جواب، به چالش کشیدند. انتظار می‌رود فردا نیز این سوال و جواب‌ها ادامه یابد.
۹- جک تیشیرا افسر ۲۲ ساله نیروی هوایی گارد ملی ماساچوست آمریکا که در آوریل سال گذشته در رابطه با افشای اسناد نظامی محرمانه از جمله در رابطه با جنگ اوکراین دستگیر و اعتراف کرده، ۱۱ سال زندانی می‌شود. با این حال این پرونده که در دادگاه غیرنظامی در جریان بود، راه را برای نیروی هوایی برای شکایت جداگانه‌ای علیه تیشیرا در نظام قضایی نظامی باز گذاشت که در صورت اثبات آن‌ها نیز با مجازات حداکثر ۱۰ سال و نیم حبس روبرو می‌شود. اسناد تریشا همراه با جزئیات نشان دهنده تحرکات نظامی اوکراین و اسرائیل و نیز دروغگویی‌های سازمان‌ها درباره پیروزی‌ها و کشته‌های آنهاست. جک می‌گوید به وظیفه انسانی و علیه دروغ عمل کرده است. آمریکا می‌گوید او خائن به کشور است.
۱۰- دیوید مک‌براید وکیل ۶۰ ساله که افشاگر جنایت جنگی ارتش استرالیا در افغانستان است به بیش از ۵ سال زندان محکوم شد. اسناد وی حاوی ارتکاب جنایت جنگی استرالیا، آمریکا و نیروهای ائتلافی در کشتار غیرنظامیان در افغانستان است. او گفت من سوگند خود به مردم استرالیا و سربازانی که ایمنی ما را فراهم می‌کنند را زیر پا نگذاشتم و به ندای وجدان و اخلاق عمل کرده‌ام. استرالیا می‌گوید وی امنیت ملی کشور را به خطر انداخته است.
۱۱- وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که پس از مصر، اکنون این کشور نیز به دادخواست آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه می‌پیوندد و افزود کشتار سیستماتیک هزاران فلسطینی بی‌گناه و غیرقابل سکونت کردن یک منطقه مسکونی توسط اسرائیل، جنایت علیه بشریت، اقدام به نسل‌کشی و تجلی نسل‌کشی است. دیوان لاهه از ۱۱ ژانویه روند رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام نسل‌کشی در غزه را آغاز کرده است. اسرائیل ادعای نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند.
۱۲- اوپن‌اِی‌آی، سازنده هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی با رونمایی از نسخه جدید ۴ گفت که این سیستم اکنون قادر به دیدن، شنیدن، مکالمه صوتی واقعی و زنده، و تعاملی با انسان است بطوریکه هرکسی می‌تواند با آن صحبت کند و پاسخ‌های سیستم را بدون تاخیر دریافت نماید. این سیستم تحت حمایت مایکروسافت قرار دارد و در حال رقابت با گوگل و سایر شرکت‌هاست.
۱۳- دادگاه کیفری پاریس، رومن پولانسکی کارگردان مشهور را از اتهام تهمت و افترا به شارلوت لوئیس بازیگر بریتانیایی پس از اینکه او را به تجاوز جنسی در نوجوانی متهم کرده بود، تبرئه کرد. این حکم البته تنها مربوط به اتهام افترا است و ارتباطی به پرونده تجاوز جنسی این کارگردان سرشناس به شارلوت لوئیس ندارد. شارلوت لوئیس در سال ۲۰۱۰ پولانسکی را متهم کرد که در سال ۱۹۸۳ و زمانی که یک دختر نوجوان ۱۶ساله بوده به بدترین شکل مورد تعرض جنسی این کارگردان نامدار قرار گرفته است. با این حال لوئیس در سال ۱۹۸۶ در فیلم «دزدان دریایی» ساخته پولانسکی بازی کرد. لوئیس، ۵۶ ساله، در ماه مارس به دادگاه گفت که پولانسکی به او تجاوز و سپس به او افترا زده است. پولانسکی ۹۰ ساله این اتهامات را رد کرده و در هیچ دادگاهی حاضر نشد. پولانسکی هنوز به اتهام تجاوز به یک نوجوان ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ در ایالات متحده تحت تعقیب است.
۱۴- سوسالیست‌ها در انتخابات کاتالونیا بطور قاطع پیروز شدند اما برای تشکیل دولت نیاز به آرای جدایی‌طلبان دارند. با این حال، کارلس پوجدمون، رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیا که دوم شد، از سوسیالیست‌ها می‌خواهد که به او اجازه دهند به قدرت بازگردد تا در مقابل او از دولت سانچز در مادرید حمایت کند. پوجدمون از دست دولت اسپانیا و به اتهام جدایی‌طلبی به کشورهای دیگر گریخته و نماینده او اکنون در انتخابات شرکت کرده است.
۱۵- پارلمان گرجستان لایحه بحث‌برانگیز موسوم به عوامل خارجی که بر اساس آن سازمان‌های غیردولتی در این کشور که بیش از ۲۰% از بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند باید به عنوان کارگزار خارجی ثبت شوند، را به تصویب رساند و می‌گوید این لایحه برای شفافیت فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی و جلوگیری از نفوذ عوامل خارجی ضروری است. اپوزیسیون و کشورهای غربی این لایحه را مشابه یک قانون در روسیه می‌دانند و به همین دلیل آن را قانون روسی نامیده‌اند. تصویب این قانون همراه با اعتراضات گسترده مردمی بوده است. ده‌ها سال است که در آمریکا کلیه لابی‌گری‌های خارجی باید خود را ثبت کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۶- پلیس ایتالیا می‌گوید اعضای یک باند مواد مخدر که با سوءاستفاده از مسافران ایرانی، اکثرا گردشگران و دانشجویان، اقدام به قاچاق تریاک و شیشه از طریق جعبه‌های شیرینی می‌کرده‌اند، را دستگیر کرده است. همدستان این باند در ایران به فرودگاه تهران رفته و به مسافرانی که می‌خواستند به ایتالیا بروند بسته‌های خوراکی نظیر سوهان و گز را داده و می‌گفتند: آیا می‌توانید این‌ها را به دست یکی از دوستانم در رم برسانید و در عوض ۱۲۰ یورو در ازای حمل ۵ بسته شیرینی به ظاهر بازنشده دریافت کنید؟ رئیس این باند قاچاق مواد مخدر یک شهروند ۵۲ ساله ایرانی با سابقه ۲۵ سال اقامت در ایتالیا به نام "فرشید نکوئی شهرکی" بوده که با کمک همسرش که او نیز ایرانی است اقدام به این کار می‌کرده است. نکوئی به دلیل ارتکاب جرمی مشابه در گذشته در حبس خانگی قرار داشته است. بر اساس گفته پلیس، این باند در مجموع ۲۱ کیلوگرم شیشه و ۳ کیلوگرم تریاک را طی ۸ ماه اخیر از این طریق به ایتالیا قاچاق کرده‌اند. وی اکثرا از دانشجویان سال اول استفاده کرده و خودش ویزای کار نانوایی داشته که به همراه همسرش جنس‌ها را با استفاده از کارگران ارزان‌قیمت فیلیپینی و بنگلادشی در انبارها نگه داشته و پس از تقسیم به قطعات کوچک‌تر برای خرده‌فروشی به بازار عرضه می‌کرد. در جریان تفتیش خانه این زوج ۲۵ هزار یورو پول نقد، ۳ کیلوگرم شیشه و ۱.۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در ته کاذب بسته‌های سالم شیرینی ایرانی جاسازی شده بود کشف و ضبط شد. در مجموع ۵ نفر بازداشت شده و ۱۳ نفر به اتهامات قاچاق بین‌المللی و همچنین خرید و فروش و واردات مواد مخدر تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, May 14, 2024 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به