کلیه ۱۷ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- عباس اخوان ۴۶ ساله هنرمند چند رشته‌ای ایرانی کانادایی که در مونترال و برلین زندگی و کار می‌کند، به نمایندگی از کانادا در شصت و یکمین "بی‌ینال" ونیز در آوریل تا نوامبر سال ۲۰۲۶، که بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه هنر معاصر جهان است، شرکت خواهد کرد. عباس بیشتر به خاطر آثار هنری که "بنا به محل" و به شکل نصب، طراحی، ویدئو، مجسمه‌سازی، طراحی و اجرا می‌کند، در سطح جهان شناخته شده است. این هنرمند متولد تهران، در ۳۰ سال گذشته در کانادا اقامت داشته اما اکنون بین مونترال و برلین زندگی و کار می‌کند. هنر او در مکان‌های قابل توجهی مانند موزه سالومون آر گاگنهایم، کاخ توکیو در پاریس و پاورپلنت به نمایش گذاشته شده است. اخوان در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه هنری سوبی شد که یکی از افتخارات برتر کشور در هنر معاصر محسوب می‌شود. این هنرمند توسط کمیته‌ای متشکل از متخصصان هنر از سراسر کشور انتخاب شده و آنها در معرفی‌نامه تمجیدی از عباس گفتند: محیط‌های مجسمه‌سازی اخوان، چه با استناد به ویرانه‌های مجسمه‌های باستانی که در جریان درگیری‌های ژئوپلیتیکی تخریب شده‌اند، چه با کاوش در آرمان‌گرایی بیان‌شده باغ‌ها و دیگر فضاهای اهلی شده بوده‌اند، جهان طبیعی را با ارزش‌آفرینی، بهره‌برداری یا در واقع بی‌تفاوتی بافت‌ها، سیستم‌ها، در تعادل ناآرامی قرار می‌دهد که اشاره به منشا بسیار انسانی آنها دارند.
۲- دولت فدرال کانادا برنامه مهاجرتی کشور را از جذب ۵۰۰,۰۰۰ مهاجر جدید در هر دو سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، به ۳۹۵,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۵، سپس ۳۸۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۶ و سرانجام به ۳۶۵,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۷ کاهش می‌دهد. هدف دولت همچنین کاهش دارندگان ویزاهای موقت به کمتر از ۵% جمعیت کشور در ۳ سال آینده است در حالیکه جمعیت این ویزا بدستان در جولای امسال ۷.۲% بود. دولت انتظار دارد که ۴۰% سهمیه مهاجرتی هر سال توسط افرادی که ویزای موقت دارند، مانند دانشجویان، تامین شود.

عباس اخوان هنرمند ایرانی کانادایی، نماینده کانادا در مهمترین نمایشگاه هنر جهان می‌شود؛ استیسی ویلیامز مدل سابق، ترامپ را به دستمالی متهم کرد؛ فقر در ایران ۳۰.۱% شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- گروه غیرانتفاعی "سار ال" می‌گوید که بیش از ۴۰,۰۰۰ داوطلب از جمله بسیاری از کانادایی‌ها را از بیش از ۳۰ کشور سراسر جهان به عنوان "گردشگر" برای کمک به اسرائیل در جنگ علیه حماس استخدام کرده، و به اسرائیل فرستاده تا از نیروهای دفاعی اسرائیلی پشتیبانی لجستیکی ارائه کنند. این گروه، پشتیبانی را بسته‌بندی لوازم و تجهیزات نظافت و تعمیر ذکر کرده است. گزارش‌ها اما نشان می‌دهد که برخی از این افراد در غزه می‌جنگند و شامل نوجوانان پسر و دختر می‌شوند. در حالیکه حداقل سن برای شرکت در این برنامه ۱۷ سال است، البته افراد ۱۶ ساله نیز می‌توانند با رضایت یک بزرگتر به این برنامه بپیوندند. این افراد ۱۲۰ دلار برای یک هفته و ۶۰ دلار برای هر هفته دیگر حقوق می‌گیرند. حدود ۲۵% از این افراد غیریهودی هستند. بنا به قانون کانادا، هیچ نهاد یا فردی اجازه ندارد کانادایی‌ها را برای شرکت یا همکاری در نیروهای مسلح دیگر کشورها ثبت‌نام کند، مگر اینکه توسط دیپلمات‌ها و با تایید دولت باشد. در حال حاضر بیش از ۶,۰۰۰ کانادایی در اسرائیل زندگی می‌کنند.

اخبار استان‌های کانادا
۴- شرکت حمل‌ونقل داخل شهری تورنتو موسوم به تی‌تی‌سی اعلام کرد که بلیط‌ها، توکن‌ها و کارت‌های روزانه آن از سال ۲۰۲۵، دیگر قابل پذیرش نخواهند بود. این شرکت فروش این اقلام را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرد، اما گفت که همچنان آنها را برای مدتی خواهد پذیرفت. تی‌تی‌سی می‌گوید پرداخت با کارت پرس‌تو، کارت‌های بانکی و نیز اعتباری قبلا به خوبی جایگزین این اقلام شده‌اند.
۵- دولت انتاریو ۱۵۰ میلیون دلار را طی ۲ سال آینده برای گسترش دسترسی به خدمات باروری هزینه می‌کند، بطوری که بتواند افراد تحت پوشش این برنامه لقاح آزمایشگاهی را ۳ برابر کند. در حال حاضر ۵,۵۰۰ نفر در سال برای لقاح آزمایشگاهی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- در پی سرعت‌گیری، برخورد با محافظ نرده کنار جاده و سپس آتش گرفتن یک وسیله نقلیه الکتریکی تسلا و درگیر شدن چند خودرو دیگر در تورنتو، ۴ نفر کشته شدند و یک زن مجروح گشت. تسلا ضریب ایمنی بالایی دارد. پلیس هنوز علت این تصادف را اعلان نکرده است.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- محیط زیست کانادا امروز اعلان هشدار هوای سرد نقطه انجماد و یخ‌زدن را برای بزرگ‌شهر تورنتو، می‌سی‌ساگا، برامپتون، سنت کاترینز و آبشار نیاگارا منتشر کرد و گفت که دما تا نزدیک به نقطه انجماد افت می‌کند. این دومین افت دما در این حد به شمار می‌رود، این در حالی‌ست که دمای هوای این منطقه از متوسط تاریخی آن بیشتر است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- استان کبک می‌گوید از ۳۰ اکتبر برنامه مجوز دادن به درخواست‌های مرگ خودخواسته با در بر گیری افراد بیشتری را آغاز و نیز ادامه می‌دهد. این در حالی‌ست که دولت فدرال کانادا می‌گوید استان‌ها باید منتظر تغییرات یکسانی باشد که دولت برای سراسر کشور به زودی اعلان می‌کند.

اخبار جهان
۹- استیسی ویلیامز، ۵۶ ساله که مدل سابق بوده، دونالد ترامپ ۷۸ ساله را متهم کرد که در سال ۱۹۹۳ پس از معرفی شدنش به ترامپ در برج ترامپ در شهر نیویورک توسط مجرم جنسی جفری اپستین، ترامپ وی را بدون رضایتش لمس کرده است. او می‌گوید ترامپ به تمام سینه، کمر و باسن او دست زده است. وی این سخنان را پشت تلفن از لندن به یک نفر از ستاد انتخاباتی کامالا هریس گفت. نمایندگان ستاد انتخاباتی ترامپ این اتهامات را رد کردند و گفتند که این یک دسیسه انتخاباتی از سوی کامالا هریس، برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است. استیسی گفت که در اوایل دهه ۱۹۹۰ برای مدت کوتاهی با اپستین، که در سال ۲۰۱۹ در حالی که منتظر محاکمه به اتهام قاچاق جنسی بود درگذشت، قرار ملاقات عاشقانه داشته اما اپستین بعدا او را در یک مهمانی کریسمس در سال ۱۹۹۲ مانند یک "گوشت" به ترامپ معرفی کرده است. او گفت که ترامپ و اپستین به نظر "دوستان واقعا نزدیک و خوبی برای یکدیگر بودند که زمان زیادی را با هم گذرانده بودند".
۱۰- مالک و مدیر کشتی باری که باعث فروریختن پل بالتیمور شد، با پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای رسیدگی به شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کردند. این کشتی برای مدتی مسیر رودخانه فیلادلفیا را بسته بود.
۱۱- رهبران جهان، در غیبت ایران و اسرائیل، در یک کنفرانس بین‌المللی در پاریس وعده دادند که برای کمک به بهبود بحران انسانی در لبنان، یک میلیارد دلار کمک کنند. بمباران‌های امروز اسرائیل در لبنان نیز ۱۷ کشته از جمله ۳ سرباز گرفت، و جمعا تاکنون ۲,۵۰۰ کشته و بیش از یک میلیون آواره بجا گذاشته است. از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی‌ست که حملات حزب‌الله علیه اسرائیل در روزهای اخیر شدت گرفته است. آمریکا و قطر می‌گویند مذاکرات آتش‌بس در غزه «روزهای آینده» از سر گرفته می‌شود و آمریکا می‌گوید ۱۳۰ میلیون دلار به آوارگان فلسطینی در غزه کمک می‌کند. این در حالی‌ست که بمباران اسرائیل در یک مدرسه اردوگاه نصیرات غزه ۱۷ کشته شامل ۱۲ کودک، و در دیگر نقاط غزه ۵۵ کشته بجا گذاشت. اسرائیل می‌گوید مرکز فرماندهی و کنترل حماس را زده است. حماس می‌گوید آزادی همه اسرای اسرائیلی بعد از آتش‌بس، عقب‌نشینی و همراه با تبادل اسرا با اسرائیل خواهد بود، و سازمان ملل می‌گوید اسرائیل با جلوگیری چندباره از رسیدن غذا به غزه، به مردم گرسنگی تحمیل می‌کند و کارمندان اورژانس فلسطینی خود را از شمال غزه خارج کرده زیرا اسرائیل تعمدا آنها را می‌کُشد. از سوی دیگر لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ۶۹ ساله آمریکایی می‌گوید بنیامین نتانیاهو به وی گفته که تا آخر امسال روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی عادی می‌شود. اسرائیل امروز گفت که ۶ خبرنگار الجزیره نظامیان تروریست هستند، الجزیره می‌گوید اسرائیل طبق معمول دروغ‌پردازی می‌کند.
۱۲- بنا بر اطلاعیه پلیس نروژ یک قطار مسافربری مربوط به شرکت اس‌جی شامل ۵ واگن قطار روز پنجشنبه ۲۴ اکتبر در شمال نروژ از ریل خارج شد که ۱ کشته و چند مجروح گرفت.
۱۳- دولت بریتانیا اعلام کرد که فروش ویپ‌های یکبار مصرف از ژوئن سال آینده در این کشور ممنوع می‌شود زیرا تقریبا از هر ۱۰ نفر یک نفر، عمدتا نوجوانان و جوانان این محصولات را خریداری و استفاده می‌کند.
۱۴- آمریکا می‌گوید کره شمالی ۳,۰۰۰ سرباز به نفع روسیه وارد جنگ با اوکراین کرده که همین ادعا را امروز کی‌یف تکرار کرد، در نتیجه امروز کره جنوبی گفت که این کشور به اوکراین سلاح هدیه خواهد کرد.
۱۵- در کنار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ، مردم ۱۰ ایالت آن نیز در مورد آزادی سقط جنین رای‌گیری می‌کنند. اکثر این ۱۰ ایالت، سقط جنین را تا زمان حلول حیات در جنین که معمولاً حدود هفته ۲۴ بارداری است مجاز می‌دانند مگر در مواردی که سلامت زن باردار در خطر باشد. دموکرات‌ها طرفدار آزادی سقط جنین و جمهوریخواهان مخالف آن هستند.
۱۶- وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که پس از حمله مرگبار آنکارا ۳ عضو پ‌ک‌ک به یک مجتمع صنایع هوافضای ترکیه، هواپیماهای این کشور ۳۲ موضع حزب کارگران کردستان را در شمال عراق و سوریه هدف قرار داده و همچنان به حملات خود ادامه خواهند داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۷- گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس ایران نشان می‌دهد که نرخ فقر در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۰.۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۳۰.۱% رسیده است. این به معنای آن است که در سال گذشته یک سوم از ایرانیان توانایی برآورده کردن نیازهای اساسی خود را نداشتند. نرخ فقر در ۵ سال گذشته در حدود ۳۰% تثبیت شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۳ نیز در همین سطح باقی بماند. در این ۵ سال، نرخ فقر تنها در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۳۰% بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, October 24, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به