کلیه ۱۵ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا می‌گوید که نام تعدادی از نمایندگان محافظه‌کار که یا اکنون و یا قبلا نماینده یا نامزد این حزب بوده‌اند و درگیر یا در معرض ارتباط با دخالت کشورهای خارجی در کانادا هستند را در اختیار دارد. این شهادت ترودو در مجلس درباره تحقیقات مداخله کشورهای خارجی که حدود پنج ساعت طول کشید مانند بمبی ترکید، وی گفت که به سرویس اطلاعات امنیتی کانادا دستور داده تا به پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کار هشدار دهد و از تمامیت حزبش دفاع کند. پی‌یر که در این رابطه دریافت مجوز امنیتی برای بررسی پرونده را نپذیرفته، امروز گفت جاستین ترودو دروغ می‌گوید. این موضوع با برملا شدن هانگ دان نماینده لیبرال حوزه دان‌ولی شمالی در سال ۲۰۱۹ و ارتباط با چین، فضای سیاسی کانادا را دگرگون کرد. ترودو گفت که این اطلاعات را بعنوان نخست وزیر کشور دریافت می‌کند اما از آن برای منافع حزبش استفاده نمی‌کند.
۲- اداره مالیات کانادا می‌گوید ۳۳۰ کارمند خود را به دلیل دریافت نامناسب مزایای واکنش اضطراری کووید کانادا در طول همه‌گیری کرونا، اخراج کرده است. این اداره قبلا ۶۰۰ کارمندش را برای تحقیقات بیشتر شناسایی و به خط کرده بود و می‌گوید ۱۸۵ نفر آنها این ماهانه ۲,۰۰۰ دلار را گرفته‌اند اما اخراج نمی‌شوند، ۴۰ نفر از آنها با اقدامات انضباطی مانند تعلیق مواجه شدند، ۱۳۵ نفر هم واجد شرایط بودند.

غوغای ترودو در مجلس: لیست محافظه‌کاران مرتبط با خارج را دارم؛ پیش‌شماره ۹۴۲ به تلفن‌های تورنتو اضافه می‌شود؛ یک بی‌جای تورنتویی ۲۶۰,۰۰۰ دلار مشروب دزدیده

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
۳- یک تحقیق جدید می‌گوید بین ۶.۸ تا ۱۰ میلیارد لیتر شیر (حدود ۷% از تولید کل کانادا) در مزارع لبنیات کشور در طی ۱۲ سال گذشته دور ریخته شده که علاوه بر از دست رفتن ۱۴.۹ میلیارد دلار، باعث هدر رفتن منابع آب و زمین شده، بعلاوه اینکه حدود ۸.۴ میلیون تُن گازهای گلخانه‌ای معادل دی‌اکسید کربن (معادل ۳۵۰,۰۰۰ خودرو) نیز در سال ایجاد کرده است. این میزان شیر می‌تواند سالانه بیش از ۴.۲ میلیون کانادایی یا ۱۱% از جمعیت کشور را تغذیه کند.
۴- آنیتا آناند وزیر حمل و نقل کانادا امروز گفت تنها ۵ ماه پس از اجرای طرح مبارزه با سرقت خودرو توانسته حدود ۱۹% از سرقت آن بکاهد، و از سوی دیگر آژانس مرزی کشور نیز توانسته نزدیک به ۱,۹۰۰ وسیله نقلیه سرقتی را رهگیری کند. این آمار به مراتب بیشتر از تعداد کل آمار سال ۲۰۲۳ با ۶۱۰ مورد در منطقه بزرگ‌شهر تورنتوست.
۵- شرکت مسکن و وام مسکن کانادا می‌گوید که سرعت شروع فروش مسکن در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت ۵% افزایش داشته و انتظار دارد بازار در سال آینده تکان بخورد. این شرکت می‌گوید خانه‌های مراکز شهرها، آپارتمان‌ها و خانه‌های شهری ۶% و خانه‌های تک واحدی شهری ۵ رشد داشته‌اند اما خانه‌های روستایی با رشد کمتر، آمار را در ۵% تثبیت کرده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
۶- شرکت بازرسی رسانه‌ای کانادا یا کمیسیون رادیو تلویزیون و ارتباطات از راه دور کانادا می‌گوید که تورنتو از تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۵ به تدریج دارای کُد پیش‌شماره منطقه‌ای جدید ۹۴۲ خواهد شد. پیش‌شماره‌های کنونی تورنتو عبارتند از ۴۱۶، ۴۳۷ و ۶۴۷؛ پیش‌شماره‌های بزرگ‌شهر تورنتو و جنوب غربی انتاریو نیز شامل ۹۰۵، ۲۸۹، ۳۶۵ و ۷۴۲ می‌شود. این شرکت می‌گوید با کمبود شماره مواجه بوده است.

اخبار استان‌های کانادا

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۷- بانی کمبی رهبر لیبرال‌های انتاریو می‌گوید اعداد طرح داگ فورد نخست وزیر انتاریو و دولت محافظه‌کارانش برای املاک موسوم به "مکان انتایو" با ادعای آنها هم‌خوانی ندارد و این طرح که شامل یک اسپای بزرگ می‌شود در واقع، یک مگا اسپا برای یک کلاهبرداری بزرگ است. محافظه‌کاران می‌گویند قرارداد اجاره این مکان تقریبا ۲ میلیارد دلار درآمد برای استان ایجاد می‌کند، ۱۲۸ میلیون دلار به اقتصاد انتاریو تزریق می‌نماید و پس از عملیاتی شدن کامل ۸۰۰ شغل جدید می‌آفریند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
۸- اولیویا چاو شهردار تورنتو می‌گوید برنامه مالی ۱۰ ساله جدید تورنتو که باعث رشد اقتصادی خواهد شد را رونمایی می‌کند. این طرح قرار است به رشد رقابت جهانی تورنتو در بخش‌های کلیدی مانند فناوری، علوم زیستی و صنایع نوآورانه، کمک کند.
۹- پلیس انتاریو می‌گوید حکم دستگری اویل حسن عبدی ۳۸ ساله، بدون آدرس ثابت به دلیل سرقت‌های زنجیره‌ای در چندین مکان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشروب‌فروشی ال‌سی‌بی‌او در سراسر بزرگ‌شهر تورنتو به ارزش نزدیک به ۲۶۰,۰۰۰ دلار، که ۱۶۰,۰۰۰ دلار آن مربوط به منطقه پیل در غرب تورنتوست، را صادر کرده است. وی قبلا نیز دستگیر شده بود که اکنون با وثیقه آزاد است و پلیس بدنبال او می‌گردد.

اخبار جهان
۱۰- مجلس ایتالیا امروز رفتن زوج‌های این کشور به خارج از کشور برای بچه‌دار شدن از طریق رحم اجاره‌ای را غیرقانونی اعلام کرد. جورجیا ملونی نخست وزیر این کشور که بیشتر بر ارزش‌های سنتی خانواده فشار می‌آورد، تخطی کنندگان را به مجازات‌هایی مانند حبس تا ۲ سال و جریمه‌های تا سقف یک میلیون یورو (۱.۴۹ میلیون دلار کانادا) تهدید کرد.
۱۱- سازمان ملل می‌گوید تانک‌های اسرائیلی برای ششمین بار به مقر یونیفل این سازمان و برج دیدبانی آن شلیک مستقیم و عمدی کرده‌اند و افزوده نیروهایش را از منطقه خارج نمی‌کند. دولت لبنان می‌گوید که در شبانه روز گذشته اسرائیل ۱۳۸ حمله هوایی انجام داده که باعث مرگ ۲۷ غیرنظامی شد. حزب‌الله می‌گوید یک تانک، یک بولدرز و یک مرکز فرماندهی اسرائیل را باموشک زده که حداقل ۳ کشته بجا گذاشته است. سازمان ملل می‌گوید بمباران‌های اسرائیل، غزه را غیرقابل زندگی کرده و بیش از ۳۰۰ امدادرسانش را نیز کشته است. اسرائیل می‌گوید اهداف حمله به ایران را مشخص کرده و فقط مانده آن را اجرا کند، بعلاوه اینکه فرانسه سیاست خصمانه ضدیهودی در پیش گرفته، همچنانکه این کشور را از شرکت در نمایشگاه تسلیحات دریایی در فرانسه منع کرده است. از سوی دیگر اسرائیل می‌گوید نفر سوم، یک مرد ۳۵ ساله را به اتهام با ارتباط با ایران برای ترور یک دانشمند اسرائیلی در این کشور دستگیر کرده است.
۱۲- ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، امروز طی سخنرانی در پارلمان این کشور از طرح پایان جنگ با روسیه خود موسوم به «برنامه پیروزی» را با ۵ محور اصلی رونمایی کرد اگر چه گفت این طرح یک ضمیمه محرمانه نیز دارد که نمی‌تواند آن را فاش کند، و از متحدانش خواست تا در این برهه حساس اقداماتی عاجل با هدف تقویت کی‌یف انجام دهند تا جنگ با روسیه سال آینده به پایان برسد. برنامه او شامل مشارکت غرب در سرمایه‌گذاری و حفاظت از منابع معدنی طبیعی اوکراین در برابر حملات روسیه و همچنین تعهدات بازسازی پس از جنگ است. روسیه حدود ۲۰% از خاک اوکراین را اشغال کرده و همچنان در حال پیشروی‌ست.
۱۳- کره شمالی می‌گوید حدود ۱.۴ میلیون جوان در این هفته برای پیوستن یا بازگشت به ارتش برای مقابله با کره جنوبی درخواست دادند. کره شمالی ارتشی با ۱.۲۸ میلیون سرباز فعال و ۶۰۰,۰۰۰ نیروی ذخیره دارد.
۱۴- تیمی از باستان‌شناسان در زیر ساختمانی سنگی در شهر باستانی پترا در اردن، یک مقبره حاوی بقایای ۱۲ اسکلت انسان را به همراه مجموعه گسترده‌ای از ظروف سفالی ویژه تدفین کشف کردند که بنظر می‌رسد متعلق به دوران الحارث چهارم پادشاه امپراتوری نبطی باشد. تصور می‌شود این اسکلت‌ها که در دالانی مخفی در زیر بنای الخزنه یا «خزانه»، یکی از معروف‌ترین و مرموزترین سازه‌های شهر باستانی پترا، پیدا شده حدود ۲,۰۰۰ سال قدمت داشته باشند. خزانه یکی از «عجایب هفتگانه جدید» و همچنین میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۵- اخباری غیررسمی مبنی بر به تیر بستن ده‌ها شهروند افغان نزدیکی مرز ایران و پاکستان منتشر شده که به نقل از ۲ شاهد، شمار کشته شدگان افغان در این رویداد را ۲۶۰ نفر ذکر کرده است. این اتباع افغان که گفته می‌شود در حال ورود به خاک ایران بوده‌اند بر اثر انفجار مین‌هایی که در زمین کاشته شده بود، کشته یا مجروح شده‌اند. هنوز مشخص نیست این مین‌ها و گلوله‌ها از چه سمتی شلیک شده‌اند. ایران این خبر را تکذیب کرده، پاکستان می‌گوید بررسی می‌کند و افغانستان می‌گوید مبهم است و پیگیری می‌نماید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, October 16, 2024 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به