کلیه ۱۰ خبر مهم امروز کانادا و جهان
۱- پت کینگ، ۴۶ ساله، اهل رددیر استان آلبرتا، یکی از رهبران کاروان آزادی که اتاوا را در اوایل سال ۲۰۲۲ اشغال کرد، فردا محاکمه خواهد شد. در جریان اشغال، کینگ به مدت ۵ ماه دستگیر و زندانی و حساب‌های بانکیش بسته شد تا اینکه به قید وثیقه آزاد گشت. با توجه به قوانین مربوط و زمان قبلی زندانی بودنش، بعید است در صورت مجرم شناخته شدن، مدت بیشتری را پشت میله‌های زندان بگذراند. اما برخلاف محاکمه‌های تامارا لیچ و کریس باربر، دیگر رهبران این جنبش، حمایت‌کننده مالی مانند صندوق دموکراسی یا مرکز عدالت برای آزادی‌های قانون اساسی، ندارد و در حال جمع کردن کمک‌های مردمی برای حضور در دادگاه‌ست. امسال، انجمن آزادی‌های مدنی کانادا و دادگاه فدرال حکم دادند که دولت کانادا در اینباره استانداردهای قانونی را رعایت نکرده، استفاده از قانون اضطراری غیرمنطقی بوده و منشور و قانون حقوق و آزادی‌ها را نقض کرده است.
۲- آماندیپ سینگ، ۲۲ ساله، به قتل درجه یک هاردیپ سینگ نجار، جدایی‌طلب سیک در بریتیش کلمبیا کانادا در عملیات تروریستی سال ۲۰۲۳ متهم شد. او که یک شهروند هندی با ویزای تحصیلی در کاناداست، جایش را در برمپتون در استان انتاریو، ساری و نیز ابوتسفورد در استان بریتیش کلمبیا، چندین‌بار عوض کرده و چهارمین مردی‌ست که به این دلیل دستگیر شده است. وی پیشتر توسط پلیس منطقه‌ای پیل در انتاریو به دلیل اتهامات نامربوط به سلاح گرم دستگیر شده بود.

فرار مردم از آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا؛ مصر به اتهام نسل‌کشی اسرائیل در غزه در دیوان لاهه می‌پیوندد؛ صادق زیباکلام در روز رونمایی کتابش "چرا شما را نمی‌گیرند" زندانی شد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
۳- هواپیمایی فلر که پس از ورشکستگی اسووپ و لینکس، تنها خط هواپیمایی ارزان کاناداست، علیرغم اینکه ۴ هواپیمای آن به دلیل بدهی زمین‌گیر شده‌اند و ۶۷.۲ میلیون دلار نیز مالیات پرداخت نشده دارد، می‌گوید که بازار کافی برای ورشکست نشدن دارد زیرا حدود ۹۰% ظرفیت هواپیماهایش پُر است. این شرکت ادمونتونی می‌افزاید که از نظر تجاری، ۷۰% کل درآمدش صرف صرف تعرفه‌ها و مالیات می‌شود.
۴- با نزدیک شدن آتش‌سوزی‌ها، بیش از ۳,۰۰۰ نفر در استان بریتیش کلمبیا و نیز ۱۲۰ نفر در آلبرتا دستور تخلیه گرفتند. آتش‌سوزی موسوم به پارکر لِیک و فورت نلسون، به مساحت کنونی ۲,۸۴۳ ایکر اولین آتش‌سوزی وسیع امسال کانادا نام گرفته است. بیش از ۷۰ آتش‌نشان، ۱۶ هلیکوپتر و ۱۷ وسیله خاموش کردن آتش در محل هستند.

اخبار استان‌های کانادا
۵- بریتیش کلمبیا اجازه افتتاح معادن جدید یشم در شمال غرب را نمی‌دهد و می‌گوید طی یک دوره ۵ ساله کلیه عملیات کاوش، استخراج و بهره‌برداری این سنگ قیمتی در سراسر استان، تعطیل می‌شود. در بیانیه وزارت انرژی و معادن آمده پس از مشورت و هماهنگی نزدیک با بومیان در مورد نگرانی‌های اثرات استخراج یشم بر محیط‌های حساس کوهستانی منطقه نزدیک دریاچه دیسی، در حدود ۱,۷۵۰ کیلومتری شمال غربی ونکوور، به چنین نتیجه‌ای رسیده و دستوری تحت قانون محیط زیست و کاربری اراضی برای محافظت از منطقه از آسیب‌ها و مزاحمت‌ها را ضروری می‌داند. شرکت‌های معدنی می‌گویند در این مورد هرگز با آنها مشورت نشده است.

لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
۶- کریستین کالینز ۲۹ ساله، و دانیال جمیل ۳۴ ساله، هرکدام پس از حمله پلیس و کشف ساعت‌های دزدیده شده به ارزش تقریبی ۵ میلیون دلار با چندین اتهام روبرو هستند. سرقت مسلحانه در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ حدود ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر در نزدیکی خیابان اسپادینا و خیابان آدلاید، زمانی که این دو مرد نقابدار که وانمود می‌کردند یک بسته را تحویل می‌دهند، رخ داده است. اخیرا دو جواهرفروشی ایرانی نیز در بزرگ‌شهر تورنتو مورد دستبرد قرار گرفته‌اند که فعلا پلیس در زمینه آنها به کشفی نائل نشده است.

اخبار جهان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
۷- مصر می‌گوید که رسماً به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه می‌پیوندد که اسرائیل را متهم به نسل‌کشی در غزه می‌کند. از سوی دیگر آمریکا در یکی از معدود و شدیدترین انتقادات علنی خود از رفتار اسرائیل و حمله به رفح، گفت تاکتیک‌های اسرائیل به معنای تلفات وحشتناک غیرنظامیان بی‌گناه بوده است. تانک‌های اسرائیلی دیروز پس از بمباران سنگین، وارد اردوگاه رفح که دومین اردوگاه بزرگ در غزه است شده‌اند و صدها هزار فلسطینی پا به فرار گذاشتند. در همین حین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت نتانیاهو به سطحی رسیده است که هیتلر به روش‌های نسل‌کشانه او حسادت می‌کند. تعداد کشته‌شدگان فلسطینی اکنون از ۳۵,۰۰۰ نفر فراتر رفته که بیشتر کشته‌شدگان زن و بچه هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
۸- نمو خواننده سوئیسی که جنسیت غیرباینری دارد موفق شد با ترانه کُد و ۵۹۱ رای، برنده مسابقه یوروویژن ۲۰۲۴ در سوئد شود تا دوره بعد این مسابقات در سوئیس برگزار گردد. کرواسی با ۵۴۷ رای دوم و اوکراین با ۴۵۳ رای سوم شدند. کُد ۳۰ رای از ۳۷ رای ژوری را بدست آورده بود. این مسابقات با اعتراضات گسترده مردمی از جمله گرتا تونبرگ، فعال زیست محیطی علیه اسرائیل به آهنگ سیاسی تغییر کرده اسرائیل، همراه شد که از سوی هیئت‌های ژوری و شهروندان اروپایی چندان رایی کسب نکرده بود، اما توانست در کمال شگفتی با ۳۲۳ رای عمومی، پس از فرانسه، پنجم گردد که مورد اعتراض و هو قرار گرفت. ایرلند، ایتالیا، ارمنستان، سوئد و پرتغال رده‌های بعدی را به خود اختصاص دادند و هلند نیز بعلت شکایت، از مسابقات کنار گذاشته شد.
۹- حمله جدید و گسترده نیروهای روسیه در مناطق مرزی شمال شرق اوکراین و شهر خارکیف آغاز شد. روسیه می‌گوید نیروهایش ۴ روستای دیگردر منطقه خارکیف را تصرف کرده‌اند و اوکراین می‌گوید روس‌ها به موفقیت‌های جزئی دست یافته‌اند اگرچه اوکراین برخی مناطق را تخلیه کرده است. در همین حال کرملین اعلام کرده سرگی شویگو، وزیر دفاع ۶۸ ساله، که از سال ۲۰۱۲ در این سمت بوده، را فرد دیگری جایگزین می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


۱۰- صادق زیباکلام ۷۶ ساله، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال سیاسی، درست در روزی که قراربود از کتاب "چرا شما را نمی‌گیرند" خود رونمایی کند با تصمیم قوه قضائیه جمهوری اسلامی زندانی شد تا حبس ۱۸ ماه بعلت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام و سپس دو حبس دیگر بنا به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام و همچنین نشر مطالب خلاف واقع که برایش ۱ سال و ۶ ماه دیگر (مجموعا ۳ سال) را آورده، بگذراند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 12, 2024 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به